Pagina 1 van 1

Groeicurve webwinkel?

Geplaatst: 21 januari 2012
door Mieke
Dag allen,
ik ben nieuwsgierig naar de groeicurve of ontwikkeling van je webshop. Hoe lang duurde het voordat je winstgevend werd (if ever... :lol: )?
Welke fouten heb je gemaakt die je echt geld hebben gekost, waardoor het langer duurde etc?

Tnx alvast.

Re: Groeicurve webwinkel?

Geplaatst: 22 januari 2012
door webwinkelsucces
Mijn ervaring is dat het eerste jaar geld kost, het tweede jaar je quitte speelt en het derde jaar winst maakt. Natuurlijk hangt dit enorm af van hoeveel je terug inverteert, welke fouten je maakt en hoe dik je portemonnee is. ;-)

Maar een goede webwinkel opbouwen, met leuke marges, kost je sowieso wel 2 jaar.

Re: Groeicurve webwinkel?

Geplaatst: 23 januari 2012
door Wouter Hol
Eerste maand winst, en alle maanden daarna draaiden we ook winst ;)

Het wisselt heel erg per shop.

Re: Groeicurve webwinkel?

Geplaatst: 23 januari 2012
door Mieke
Bedankt voor de antwoorden. Leuk om te horen.

Re: Groeicurve webwinkel?

Geplaatst: 24 januari 2012
door danielos
Mijn eerste jaar was ook echt meer experimenteren..had aan het begin nog nooit van SEO gehoord en uiteindelijk had ik het eerste jaartje bijna quitte gespeeld. Niet slecht op zich voor het begin, maar toen neigde het naar meer. Toen leerde ik een stuk meer over seo, online marketing, webwinkels etc. Toen een wat professionelere webshop gaan bouwen, waarmee ik wel wat winst had. Weer een jaar later een nieuwe webshop gestart in een andere niche, welke erg succesvol bleek te zien wat niet zo verwacht was en uiteindelijk een contract aangeboden om te franchisen voor een groot bedrijf en wederom weer met een nieuwe website. Je leert langzaam van je fouten zeg ik maar, je leert steeds meer bij waardoor je een steeds betere webshop kan maken en uiteindelijk toch succesvol kan zijn.

Re: Groeicurve webwinkel?

Geplaatst: 07 februari 2012
door Zoektermen.nl
Meten is weten. Let goed op de bronnen en zoektermen die het meeste bezoekers opleveren. Welke zoektermen / producten leveren het meeste op? Let goed op je focus. Ook met een eventuele Google Adwords campagne. Verspil geen honderden euro's maandelijks aan een niet goed lopende SEA campagne.

Maak vooraf SMART doelstellingen: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden. Zet go/ no go beslissingen zwart op wit om ervoor te zorgen dat je op tijd bijstuurt of op tijd stopt.