Pagina 1 van 1

Rechten en plichten Groothandel

Geplaatst: 28 januari 2012
door Luitjes
In mijn zoektocht naar een aantal dropshippers kom ik soms verwarrende voorwaarden tegen.
Gelden de voorwaarden die gesteld zijn voor B2C ook voor B2B?

een voorbeeld: consumenten kunnen binnen 7/14 dagen producten retourneren zonder een geldige opgaaf. Ik las ergens in de voorwaarden bij een groothandel dat alleen producten voor garantie/schade terug kunnen, de regels zoals voor consumenten wordt niet geaccepteerd.
Ander voorbeeld: echte merk horloges geleverd door groothandel hebben 2 jaar garantie op het uurwerk. Garantie op bijvoorbeeld het bandje/gesp of aansluiting band-horloge, verlies van glinster steentjes of afbreken knopjes vallen niet onder garantie. Hoe is de garantie bepaling geregeld?

Re: Rechten en plichten Groothandel

Geplaatst: 28 januari 2012
door RicardoV
Bij b2b mag de zichttermijn indd uitgesloten worden.

Re: Rechten en plichten Groothandel

Geplaatst: 29 januari 2012
door eentje
Voor b2c transacties zijn een heleboel wetten... bij b2b word het meeste via algemene- en leveringsvoorwaarden geregeld, maar daar kan jij weer inkoopvoorwaarden tegenover zetten etc. enz.