like button facebook en google+

1
Wat is eigenlijk het beste een like button op de home pagina of bij de artikelen.
(is voor een niche markt - handgemaakte houten hebbedingetjes)

En nog een seo vraag
ik gebruik seoquake om te zien of mijn pagina's goed zullen scoren
ik scoor bijvoorbeeld op hebbedingetjes 3% , maar bij 2 woordengroep "houten hebbedingetjes" is het al 5% a 6% (omdat men dan 2 woorden optelt, dus dubbel)
is dan die 5% of 6 % teveel?

Re: like button facebook en google+

3
Mijn product teksten zullen tussen de 280 en de 380 woorden bevatten. (bij elke productgroep is een productomschrijving 65% van de tekst hetzelfde en 35% originele tekst (zijn telkens varianten)
En de omschrijving; uniek zijn ze zeker, hoop maar niet te uniek :-) (heb het eens origineel proberen op te vatten)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: like button facebook en google+

5
in die 65% zit ook de zijbalk (producten lijst - extra's)- bovenbalk (over ons- AV- ... ) en voetregel (veilig betalen - transport - ...) = +/- 60 woorden.

Van de productinfo zelf, is het maar 50% of minder

Is het dan nog een probleem?

Re: like button facebook en google+

7
heb het al terug tot +/-50% originele tekst kunnen krijgen voor de volledige pagina

de weerkomende tekst is ook niet allemaal samen achter elkaar.

productpagina is zo opgevat:

originele tekst
vaste standaard tekst (info)
originele tekst
vaste standaard tekst (info)
originele tekst

(de originele teksten bevatten hier en daar ook wel een dezelfde tekst, maar zeer kort en beperkt)

Re: like button facebook en google+

8
veke schreef:in die 65% zit ook de zijbalk (producten lijst - extra's)- bovenbalk (over ons- AV- ... ) en voetregel (veilig betalen - transport - ...) = +/- 60 woorden.

Van de productinfo zelf, is het maar 50% of minder

Is het dan nog een probleem?
Zo'n structuur heb ik "toevallig" (toeval bestaat niet) getest en dan blijkt dat Google de uitgebreidere documentstructuur van HTML5 beter doorziet dan wat je in XHTML voor elkaar kunt krijgen. Als je bijvoorbeeld een linklijst met trefwoorden in de zijbalk verpakt in de nieuwe tags <nav>...</nav> voor navigatie, doorziet Google dat ze zijn bedoeld voor de navigatie: de trefwoorden daarin wegen minder zwaar mee voor de huidige webpagina, maar zwaarder voor de bestemmingen waarnaar de links verwijzen.
StoreCore.io

Re: like button facebook en google+

10
Bedankt om het meedenken.
Ben nu de artikelpagina's aan het omvormen tot 60 % originele tekst.
Het is voor mij zeer belangrijk dat elke pagina door google aanvaard gaat worden.
Want ik ga maar 4 artikelen hebben met een hoop varianten.

Re: like button facebook en google+

11
nog 2 vraagjes:

vraag 1
Per artikelgroep heb ik 12 artikelen per pagina
De pagina telt 293 woorden
Maar nu heb ik wel "houten snijplank" 13 keer = 8.87 % (12 = 1 per artikel + 1 in de sidebar)
Gaat dit erg zijn?

Vraag 2
Bij logivert kan je de Title/Meta keywords/Meta description NIET aanpassen bij artikelgroepen. (wel bij de artkels zelf)
Ik ga maar 4 producten verkopen, maar met veel varianten, dus 5 pagina's per product.
DUS als er geen metatg kan veranderen in de artkelgroep, dan ga ik telkens 5 paginas hebben met dezelfde Title/Meta keywords/Meta description
En dan word er maar telkens 1 pagina geindexeerd ipv 5, de rest word dan als dubbel content bekeken.
Of zie ik dit verkeerd?

SEO in logivert is toch niet perfect, kan zelfs geen H1tag op de startpagina krijgen (wel op andere pagina's - automatisch)

Re: like button facebook en google+

12
veke schreef:vraag 1
Per artikelgroep heb ik 12 artikelen per pagina
De pagina telt 293 woorden
Maar nu heb ik wel "houten snijplank" 13 keer = 8.87 % (12 = 1 per artikel + 1 in de sidebar)
Gaat dit erg zijn?
De kwalitatieve vergelijking voor het beoordelen van de kwaliteit van content laat zich helaas niet zo makkelijk vangen in een kwantitatieve vergelijking met a = totaalaantal woorden en b = frequentie van een zoekwoord. Een goed verhaal over snijplanken is belangrijker dan heel vaak het woord "snijplank" laten vallen.
veke schreef:Vraag 2
Bij logivert kan je de Title/Meta keywords/Meta description NIET aanpassen bij artikelgroepen. (wel bij de artkels zelf)
Ik ga maar 4 producten verkopen, maar met veel varianten, dus 5 pagina's per product.
DUS als er geen metatg kan veranderen in de artkelgroep, dan ga ik telkens 5 paginas hebben met dezelfde Title/Meta keywords/Meta description.
Google waarschuwt zelf voor vijf categorieën fouten in paginatitels:

• ontbrekende title-tags;
• dubbele title-tags;
• lange tekst tussen title-tags;
• korte tekst tussen de title-tags;
• niet-informatieve tekst tussen de title-tags.

In jouw geval is het dus vooral hinderlijk dat je geen unieke paginatitel per webpagina kunt instellen. Iemand die bijvoorbeeld zoekt op "snijplank", belandt daardoor mogelijk niet op de categoriepagina met alle snijplanken, maar rechtstreeks op de productpagina van één snijplank.
StoreCore.io

Re: like button facebook en google+

13
Ward schreef: De kwalitatieve vergelijking voor het beoordelen van de kwaliteit van content laat zich helaas niet zo makkelijk vangen in een kwantitatieve vergelijking met a = totaalaantal woorden en b = frequentie van een zoekwoord. Een goed verhaal over snijplanken is belangrijker dan heel vaak het woord "snijplank" laten vallen.
Ik heb een goed verhaal bij elke productpagina en zelf een apparte informatieve pagina.
Maar bij de artikelpagina heb ik dan 12 foto's van snijplanken,met telkens houten snijplank+ andere korte tekst (om verder te klikken)

Ik denk dat ik het ga oplossen door 9 foto's per pagina, dan is de % ook al wat lager.



Wat de rest betreft, ik hoop dat logivert ook inziet dat er nog werk is qua SEO
Zo heb ik ook gemerkt dat op de productpagina eerst een H2 tag is en dan pas een H1 tag
(terwijl ze altijd zeggen dat ze mooi op volgorde moeten zijn)
Als ze nog wat aan hun SEO kunnen sleutelen is het een goed programma voor zijn geld.

Re: like button facebook en google+

14
veke schreef:Maar bij de artikelpagina heb ik dan 12 foto's van snijplanken,met telkens houten snijplank+ andere korte tekst (om verder te klikken)

Ik denk dat ik het ga oplossen door 9 foto's per pagina, dan is de % ook al wat lager.
Redeneer dan vanuit de gebruiker, niet vanuit Google. Dat zou Google zelf ook zeggen. Je hebt precies 12 artikelen in deze productcategorie: dan is het onlogisch om de categoriepagina in te korten tot 9 artikelen. Dan zou je, nogal arbitrair, 3 artikelen moeten afserveren als "minderwaardig" of, nog onduidelijker, "die horen niet in deze categorie thuis".

Dát zou ik niet doen. Als een categoriepagina een overzicht geeft van alles wat er in de categorie te koop is, is volledigheid beter. Zoekmachines begrijpen dat onderscheid ook: dit is het overzicht van een categorie en dat leidt naar deze productpagina's.
veke schreef:Wat de rest betreft, ik hoop dat logivert ook inziet dat er nog werk is qua SEO
Zo heb ik ook gemerkt dat op de productpagina eerst een H2 tag is en dan pas een H1 tag
(terwijl ze altijd zeggen dat ze mooi op volgorde moeten zijn)
Als ze nog wat aan hun SEO kunnen sleutelen is het een goed programma voor zijn geld.
Plaag ze dan maar niet met de documentstructuur van HTML5...
StoreCore.io

Re: like button facebook en google+

15
Ward schreef:Redeneer dan vanuit de gebruiker, niet vanuit Google. Dat zou Google zelf ook zeggen. Je hebt precies 12 artikelen in deze productcategorie: dan is het onlogisch om de categoriepagina in te korten tot 9 artikelen. Dan zou je, nogal arbitrair, 3 artikelen moeten afserveren als "minderwaardig" of, nog onduidelijker, "die horen niet in deze categorie thuis".

Dát zou ik niet doen. Als een categoriepagina een overzicht geeft van alles wat er in de categorie te koop is, is volledigheid beter. Zoekmachines begrijpen dat onderscheid ook: dit is het overzicht van een categorie en dat leidt naar deze productpagina's.
Van die bepaalde categorie heb ik momenteel al 21 artikelen (niet 12) en zal nog groeien in de loop van de jaren tot +/- 40 a 50
Dus allemaal op 1 pagina zie ik niet zitten, want dan gaan de mensen te veel moeten scrollen.
Mensen zijn toch gewend om op "pagina 1 2 3 volgende" te drukken.

Re: like button facebook en google+

16
Schrik niet, maar een van mijn best converterende overzichtspagina's toont in één keer tientallen producten:

http://www.briksets.nl/LEGO-Star-Wars/

(Tijdelijk met muzak.)

De "kunst" zit hem wat er volgt na de opsomming: een top 10 van de populairste artikelen en een verdere rubricering. Vraag met niet waarom precies, maar op een of andere manier denkt Google: hier kunnen we potentiële kopers gerust op af sturen...
StoreCore.io

Re: like button facebook en google+

18
Ward, op die pagina van jouw heeft elk artikel een totaal andere naam.
Maar ik moet mijn producten het woord "snijplank" of nog beter "houten snijplank" meegeven.
WANT, als ik doorklik krijgt op de detailpagina het woord "snijplank" of "houten snijplank" de H1 tag (automatisch bij logivert :-( ) Dus het belangrijkste keyword moet erin zitten.

Als ik dus 20 items op de artikelpagina zet krijg ik +/-10% voor snijplank en als ik woordengroep "houten snijplank" zou nemen, zal dat dan +/-20% zijn.
Dan word ik toch afgestraft door google, ook al is het maar een artikelpagina om door te klikken.