[www.bubab.nl] - feedback gevraagd

1
Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden is www.bubab.nl van start gegaan.
Het is een webshop op basis van opencart. Hoewel er tegenwoordig redelijk wat bezoekers komen, lukt het met de verkoop maar niet, en ik kan niet (goed) ontdekken waar dat aan kan liggen. De producten worden op markten prima verkocht. In december is het design omgegegooid omdat dat misschien wat teveel afleidde (vrij druk). Het design nu is een tussen-oplossing totdat ik kan upgraden naar opencart 1.5. Ik ben minder bekend met SEO, maar ik vermoed dat er mensen die niet tot mijn doelgroep behoren de site vinden (hoge bounce-rate). Verder worden er bestellingen afgebroken na het invullen van de gegevens, misschien omdat dan de verzendkosten pas getoond (kunnen) worden.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft of andere tips, of misschien valt er iets op dat ik over het hoofd zie. Alle feedback is welkom.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

3
Waarom zet je dan niet ergens wat de transportkosten zijn (in het groot), want nu zie je de transportkosten niet voor het invullen van je adres. :cry:
Je zit in een branche waar veel concurrentie is, dus transpotkosten zijn belangrijk.
En waarom alles in het Engels als het toch voor Nederland bedoeld is. (want als Belg is de enigste optie "pick it up at store")
Algemene voorwaarden ook in het Engels en basic/onduidelijk/niet juist

Layout vind ik wel ok.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

4
Voorlopig alleen nederlands: ik dacht dan ook dat engels disabled was??? Welke dingen zijn bij jou in het engels?

Voor verzenden wordt een vast bedrag van €3.50 gerekend (was eerst een ingewikkelde TNT module, maar de bereking of het het brief/pakket post wordt klopte niet altijd, daarom sinds kort gekozen voor een vast bedrag).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

6
Ok dat verklaart ook een en ander. Alleen het lukt mij niet om de pagina in het engels te bekijken (ik zie alles nederlands, ook met alle cookies verwijderd en een engelse browser). Iemand ervaring met opencart, die weet waar dat aan kan liggen? Default language=dutch english=disabled (niet 'removed').

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

14
Ik krijg twee verschillende home pagina's wanneer ik de home pagina vergelijk met FireFox en IE.

betreft de taal: mijn Firefox staat in engels. IE in NL.
Daarom krijgen wij jouw website in het engels te zien. Dit moet je op een of andere manier aanpassen zodat jouw website zich niet automatisch in het engels vertaald wanneer de browser van iemand in het engels is.

Maar de verschillende home pagina's op dezelfde site is wel uitermate vreemd..

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

15
De productomschrijvingen zijn ook allemaal in het Engels, dat zal je wel ergens zelf hebben ingetikt, ofniet?

Voorbeeldje:
Spacious bag for a lot of stuff including a notebook. Use it as an alternative to a regular baby care bag or just a lovely shopping bag! 2 small compartments inside as well. Dimensions: 40 cm x 35 cm x14 cm.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

16
Ja alle engelse teksten zijn er wel, maar engels staat in de backend op 'disabled'. Opencart raadt af om engels te verwijderen omdat dat z'n 'fallback' taal is. Ik weet uit de code dat opencart (iig versie 1.4) kijkt naar de taal van je browser, en eventueel een cookie. Het vreemde is dat mijn browser(s) ook engels zijn en ik wel nederlands krijg. Ik heb dus nooit geweten dat het niet werkt. (bedankt iig voor die feedback).

Ik kan nog even niet vinden hoe ik het op moet lossen...

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

25
Hoeveel procent komt via Google binnen? En hoeveel daarvan komt uit Nederland?
Kijk eens kritisch naar het woordgebruik op je webshop. Gebruik een unieke titel van zo'n 50-55 karakters per pagina en verwerk het materiaal van de items uit je webshop (b.v. .

De keuze binnen het assortiment vind ik wat beperkt. Als voorbeeld de keuze tussen twee riemen voor kids.
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

26
De oude en nieuwe zijn m.i. hetzelfde qua kwaliteit, wat wel prettig is van de oude is het PostNL en iDEAL logo in de linkerbalk. Dat is duidelijk te zien, voor PostNL zou ik overigens een logo gebruiken net als bij iDEAL.

Dan het volgende; in chrome is je website érg langzaam. Als ik iets zou willen kopen was ik meteen weggeweest omdat het scrollen al langzaam gaat. Probleem is dat je heel veel beeldmateriaal plaatst in waarschijnlijk een te groot formaat. Kies ervoor om .gif bestanden te gebruiken (via photoshop: safe as > safe for web). Daarnaast, haal alle afbeeldingen uit je menu. Daarnaast is je achtergrond ook een .jpg, maak daar ook een .gif van.

Dan nog qua SEO je <meta description> is vrij mager, bedenk je dat je hier zo'n twee regels kwijt kunt die je in google krijgt te zien onder de link van je pagina.

Tot slot, als ik op bubab zoek in Google krijg ik nu als tweede zoekresultaat dit draadje met bovenstaande titel. Je kunt dus nog wel wat SEO gebruiken. Lijkt mij niet prettig dat dit bovenaan staat.

Overigens vind ik het ontwerp erg leuk, zowel de teksten als beeldmateriaal passen goed bij elkaar.

Re: www.bubab.nl - Redelijk wat bezoekers maar geen aankopen

28
Hoi Shark,

Leuk om hier een mede open carter te zien :-)

Heb even op jouw link gekeken. Voor mij een reden om af te haken zou de enorm lange laadtijd van de frontpage zijn.

Zou contact opnemen met je provider of dat te verbeteren is. Anno 2012 vind ik het wenselijk dat een pagina binnen 1 a 2 seconden geladen is.