Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Liz
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 februari 2012

België en webwinkels..

09 februari 2012

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier, een vrouw van bijna 40 jaar, woonachtig te Gouvy ( de échte ardennen :-) ).
Enerzijds door gezondheidsproblemen, anderzijds door het feit dat hier in de omgeving nu éénmaal niet veel jobs te rapen zijn (heb altijd in Brussel gewerkt, maar dat is nu onmogelijk), denk ik al een tijdje om een webshop te starten.

Vaak zeg ik als ik een webshop zie: dat kan ik beter.. Ik koop zelf veel via het internet, vind het heel gemakkelijk.
Maar inderdaad zoals hier reeds vermeld, is het blijkbaar niet zo makkelijk in België om degelijke informatie te vinden. Laat staan een goede opleiding enz..
Ook als ik zelf iets aankoop, heb ik gemerkt dat het 9 op de 10 via een Nederlandse webshop is, omdat Belgische webshops (bijna) niet te vinden zijn. Of ze staan heel laag gerangschikt in Google.
Voor Belgische kopers is een verzending vanuit Nederland echt wel een pak duurder, dus ik denk wel dat er een markt is voor Belgische webshops?

Ik ben vaak in bewondering voor Nederlandse verkopers, het lijkt wel of jullie een veel beter commercieel inzicht hebben :D

Dit alles terzijde, heb ik een vraag.
Kennen jullie de opleidingscursussen van NHA? Daar hebben ze namelijk ook een online cursus 'eigen webwinkel starten'.
Zijn ze te vertrouwen/erkend/uitgebreid/ niet te duur voor wat het is ? Heeft er iemand ervaringen mee, positief of negatief ?
Bedankt dat er een aparte rubriek is voor onze Belgjes en succes iedereen !
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: België en webwinkels..

09 februari 2012

Voor Belgische kopers is een verzending vanuit Nederland echt wel een pak duurder, dus ik denk wel dat er een markt is voor Belgische webshops?
Dat valt nogal mee. Binnenkort kunnen we vanuit Nederland in België bezorgen voor ongeveer € 5,95 per pakket. In de regel worden die pakketten ook binnen 24 uur bezorgd, precies zoals binnen Nederland. Vind je dat te duur?
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: België en webwinkels..

09 februari 2012

Nee, dat is zeker niet duur. Maar je bent dan wel de uitzondering op de regel. Ik heb geluk. Ik laat heel veel naar mijn moeder in Nederland versturen (en desnoods laat ik het haar bestellen en maak ik het geld naar haar over). Maar zelfs webwinkels hier in België hebben hoge verzendkosten.
Ik heb van de week iets in Nederland gepost voor 3,40 oid, wat in België bijna 8 euro gekost zou hebben. :?
 
Liz
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 februari 2012

Re: België en webwinkels..

10 februari 2012

5 € valt zeker mee, maar heb al vaak een bestelling geannuleerd (lees niet verder geklikt), omdat de verzendingskosten over 10€ waren. Dan is het steeds een hele zoektocht naar het product dat ik zoek die niet zo veel verzendingskosten vragen. Vaak geef ik het dan gewoon op en zoek ik een andere oplossing voor mijn knutselwerkjes/miniatuur ..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: België en webwinkels..

15 februari 2012

Ik was vandaag op zoek naar prijzen van dozen.
Vond ik een leuke website met een goede prijs. (michelswebshop)
Ze leveren gratis in Nederland, maar naar België is het zeer duur
een voorbeeld
25,00 tot € 50,00 € 15,00 verzend-, en verpakkingskosten.
75,00 tot € 100,00 € 22,50 verzend-, en verpakkingskosten.
En nog duurder als je voor nog meer koopt, ik snap de logica niet.
Zo schrikken ze de Belgische klanten af.
 
Anbaco
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 oktober 2011
Contacteer:

Re: België en webwinkels..

15 februari 2012

Ik koop momenteel al mijn verpakkings- en verzendmateriaal bij Rajapack.

Voor bestellingen vanaf 250 euro leveren ze gratis aan huis,
als je minimum voor 100 euro bestelt, kan je het zelf gaan afhalen
- ze zitten niet zo ver van hier, dus ik bel meestal snel even vooraf als ik toch in die buurt moet zijn en ga het dan altijd zelf afhalen.
Webwinkel: Babinimo eco-bio Babyspullen van natuurlijk zachte materialen

Anbaco - Blogger & internet ondernemer
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: België en webwinkels..

15 februari 2012

rajapack heeft veel keuze, maar toch nog altijd aan de dure kant.
Voor bijvoorbeeld brievenbusdozen weet ik al 3 andere firma's die 30% goedkoper zijn en ook gratis of goedkoop leveren in België.
 
Anbaco
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 oktober 2011
Contacteer:

Re: België en webwinkels..

17 februari 2012

Hmm, daar zal ik dan blijkbaar nog eens tijd moeten instoppen om dat eens beter uit te zoeken... maar voorlopig heb ik nog van alles genoeg voorraad liggen, dus is nog niet dringend
Webwinkel: Babinimo eco-bio Babyspullen van natuurlijk zachte materialen

Anbaco - Blogger & internet ondernemer
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: België en webwinkels..

18 februari 2012

Als Belg waren deze 3 het goedkoopst voor mij. (voor brievenpostdoosjes)
Zoals gewoonlijk geen Belgische sites, die zijn duurder.

kortpack.nl
verpakkingen-shop.nl
verpakkingenenzo.nl

Dan moet je al niet gaan zoeken :)
 
Liz
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 februari 2012

Re: België en webwinkels..

21 februari 2012

@ Veke:
Wat met de postpakjes/enveloppen van bpost zelf? Vinden jullie dat duur of niet?
groeten
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: België en webwinkels..

21 februari 2012

persoonlijk vind ik "de post" te duur, zeker als je verzekerd wilt versturen.

Ik denk dat de fraude in België nog klein is tov. Nederland, maar dat zal niet lang duren, voordat het in België ook een plaag gaat worden.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: België en webwinkels..

24 februari 2012

Vandaag weer een website gevonden in Nederland waar ik wel iets wil bestellen (zwaar van gewicht)
Dus ik mail ze ivm. de transportkosten van Nederland naar België en dit is het antwoord:
Je zit op hun site zeer snel aan 10 kg of meer voor 100 euro aan producten.
Jammer!!!!

Ze sturen verzekerd via PostNL, zijn die dan echt zo duur??


0 - 2 kg € 14,30


2 - 5 kg € 20,80


5 - 10 kg € 26,30


10 - 20 kg € 35,30


20 - 30 kg € 41,76
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: België en webwinkels..

24 februari 2012

Yup dat klopt...

http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/ ... Pakketten/

en dan bij aangetekend EUR1 kijken...

Wel een beetje dom van hun... onze vervoerder levert naat België tot 30 kg voor 9.95... dat is ook het tarief dat wij hanteren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: België en webwinkels..

24 februari 2012

Ik had hem een mail terug gezonden dat hij beter overstapte naar bijvoorbeeld DPD
(ik dacht dat het maar 11 euro was voor 30kg, maar hij mailde me terug dat het 14.95 euro was voor 10 kg - nog altijd en groot verschil)
Maar hij was blij om dit te weten. toch wel straf dat een webshop de transportprijzen niet kent.
Weet iemand welke vervoerder naar België goedkoper is, voor meestal pakketten tussen de 10 en 30 kg?
Ik zal hem een zeggen om contact te nemen met Balder logistiek.
 
r.vandentempel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 oktober 2011
Contacteer:

Re: België en webwinkels..

24 februari 2012

Ik zie ze op http://www.draagtassenopvoorraad.nl/bes ... aalcode=NL

Formaat 25x38+2,9 cm voor 0,45 100 stuks in doos
En formaat 30,5x41,5+8,5 cm voor 0,79 50 stuks in doos
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: België en webwinkels..

24 februari 2012

die van 0.45 is zonder btw en dan komt er nog 12 euro transport bij voor nederland , dus waarschijnlijk nog meer voor België.
Dus te duur :P

Na eventjes te checken zie ik dat het jouw eigen website is.
was dat verborgen reclame :P
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht