Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

drukwerk

13 februari 2012

Voor op ons nieuwe pand bestel ik gister een reclamebord van 80cm bij 200cm. Er wordt op een gegeven moment gevraagd om een bestand te uploaden dus dat doe ik. Omdat ik ook niet goed weet of dit nu helemaal goed op het bord komt, plaats ik daarbij een opmerking: "Gelieve te controleren of het bestand dat ik aanlever geschikt is voor de maatvoering van het reclamcebord."

Krijg ik vanochtend bericht dat het bestand maar enkele centimeters groot is, en totaal ongeschikt voor het bord dat ik besteld heb. Maar de order is niet meer te annuleren of te wijzigen. Helaas pindakaas... krijg een bord van 2 meter met een logootje van een paar centimeter erop thuisgestuurd nu.

Kreeg bijna een wegtrekker van woede, maar ze weigeren er iets aan te veranderen of te wijzigen.

Wat vinden jullie hier nou van?
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: drukwerk

13 februari 2012

Vaak kun je betaald aanvinken dat je een handmatige check wilt. Was dat hier ook het geval?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: drukwerk

13 februari 2012

Volgens mij is dat in strijd met richtlijnen (en voorwaarden) in de grafische industrie, alleen weet ik niet met zekerheid of zo'n bordenboer daar ook onder valt.

Wel voldoet je leverancier niet aan zijn algemene verplichting om schade te beperken: nu hij zelf heeft geconstateerd dat het bestand ongeschikt is voor het beoogde doel, kan hij niet zomaar een product met evidente manco's opsturen.

Ik heb iets vergelijkbaars eens aan de hand gehad met een PDF voor een folder die aan alle PDF-standaarden voldeed. De drukkerij kon de 30 MB niet aan: wel orderverwerkingskosten betaald, maar natuurlijk niet het drukwerk. Zou ook compleet idioot zijn geweest, "dan maar uitdraaien met een lage resolutie" of zoiets.
 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: drukwerk

13 februari 2012

Ik kon nergens aanvinken dat ik een handmatig check wilde. Maar een notitie bij de order leek mij voldoende.

Ik krijg ook wel eens een bestelling binnen met een opmerking 'is dit product geschikt voor blablabla" Dan hou ik de order vast tot dat ik met de klant overeenstemming heb bereikt.

Maar als ik nu bijvoorbeeld handleidingen laat drukken folders etc etc. Dan krijg ik wel eens een mailtje van mijn drukker dat het er niet mooi uit komt te zien ofzo dat er een aanpassingen benodigd is. Maar mijn vaste drukker maakt geen reclameborden.


Maar goed ik heb een klacht ingediend bij thuiswinkel waarborg. Ben benieuwd wat hierop volgt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: drukwerk

13 februari 2012

Sorry, maar ik schiet hier gewoon bijna in de lach. Hebben zulke mensen nou niet door dat dat gewoon écht niet kan?????
Ik hoop dat het naar wens wordt opgelost voor je. Houd je ons op de hoogte?
 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: drukwerk

13 februari 2012

:) ja het is toch wat...

Ik zal zeker nog even laten weten hoe dit afloopt.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: drukwerk

13 februari 2012

Op zich is de vraag moeilijk te beantwoorden aangezien we niet weten welke informatie er bij het product staat.

Staan er specificaties bij waaraan het bestand moet voldoen dan is het aan jou om te controleren of jou bestand daaraan voldoet.

Staan die specificaties er niet bij dan is het hun probleem.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Leonard H
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 juli 2010

Re: drukwerk

13 februari 2012

Heb je ook gelijk in eentje. Ik heb net eens het bestelproces nog eens doorlopen. Ze geven het ergens aan als je drie keer doorklikt in de kleine lettertjes, dat je een 'drukklaar' bestand moet aanleveren. En dat het niet meer gecontroleerd wordt.

Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat ze de order nog hebben kunnen tegenhouden, dat ze erkennen dat het niet helemaal duidelijk op de website vermeld staat en dat ze handmatig het logo goed zullen uitmeten op het reclamebord.

In ieder geval toch netjes. Ik heb ook maar netjes mijn excuses aangeboden dat ik de voorwaarden niet goed heb doorgelezen.

Maar stiekem blijf ik van mening dat ze het duidelijker meoten vermelden, en de 'jammer joh' houding van zo'n klantenservice knakker kan ik ook niet echt waarderen.

Maar ok oplossing is oplossing. Ik zeur niet verder en probeer hier ook als webwinkelier weer van te leren zodat ik zelf mijn dienstverlening weer wat kan verbeteren.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: drukwerk

13 februari 2012

Gelukkig is het nog opgelost. Dat hij er ook maar van gaat leren natuurlijk. ;)
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: drukwerk

13 februari 2012

Drie keer doorklikken in de kleine lettertjes is niet goed genoeg... moet duidelijk vermeld staan op de produktpagina of (als dit een andere pagina is) de pagina waar je het bestand moet uploaden.

Ook kan ik me voorstellen dat het ook nog in de beschrijving van het bestelproces moet staan.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: drukwerk

14 februari 2012

Ik ben wel benieuwd waar je dit had besteld eigenlijk ;).
Het bedrijf waar ik mijn drukwerk laat drukken levert altijd de mogelijkheid van een handmatige check, en bovendien moet je altijd nog de drukproef goedkeuren.
Je weet dat je drukwerk moet aanleveren in CMYK ipv in RGB he? Anders worden de kleuren anders ;).