Prijsafspraak met PostNL

1
Zou het mogelijk zijn om een korting te krijgen bij de standaard pakketten (6.75) bij PostNL, ook als ik het altijd gewoon bij het postkantoor breng? Of moet je dan altijd wel werken met ophalen?

Re: Prijsafspraak met PostNL

2
Je kan korting krijgen dmv labels printen via internet. Dan bespaar je E. 0,50 per pakket en kun je het gewoon bij het postkantoor brengen.

Je kan ook een contract afsluiten met postnl. Dan krijg je wel meer korting, maar heb je of de keuze om het weg te brengen bij een businesspoint of het te laten ophalen. Aan het ophalen zijn natuurlijk wel extra kosten aan verbonden.

Het is een afweging maken, omdat je ook extra tijd en wellicht ook benzine kwijt bent aan het wegbrengen.

Re: Prijsafspraak met PostNL

3
Ilonajoy schreef:Je kan korting krijgen dmv labels printen via internet. Dan bespaar je E. 0,50 per pakket en kun je het gewoon bij het postkantoor brengen.

Je kan ook een contract afsluiten met postnl. Dan krijg je wel meer korting, maar heb je of de keuze om het weg te brengen bij een businesspoint of het te laten ophalen. Aan het ophalen zijn natuurlijk wel extra kosten aan verbonden.

Het is een afweging maken, omdat je ook extra tijd en wellicht ook benzine kwijt bent aan het wegbrengen.
Labels en frankeren van de pakketten doe ik al via internet/labels. (https://digitalepostzegel.postnl.nl/)
Maar daar zit geen korting bij volgens mij. Bedoel je die? En er zit inderdaad geen businesspoint bij ons in de buurt.

Re: Prijsafspraak met PostNL

4
Je zou contractklant kunnen worden bij PostNL. Is niet altijd goedkoper -bij kleine aantallen en zware gewichten kan je duurder uit zijn- maar vaak wel handiger icm. Parcelware. Je zal dan de pakketten wel bij een businesspoint moeten afleveren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Prijsafspraak met PostNL

5
Nee, ik bedoel via de site van Postnl.
Als je kiest voor pakketten en dan voor de "onlineverzendservice".
Je kan de pakketten dan bij een postkantoor brengen.

Ik heb ook gekeken naar het contractklant worden bij Postnl, maar aangezien het businesspoint ca 10 -15 km rijden is, is het voor mij niet interessant in combinatie met het tarief wat ze mij aanboden.

Re: Prijsafspraak met PostNL

6
Je kunt het beste even bellen met de klantenservice van PostNL Zakelijk. Pakketten moet je nu nog naar een business point brengen of laten ophalen, maar dat gaat dit jaar nog veranderen.

Het schijnt niet uit te maken waar een pakket bij PostNL in het "proces" precies binnenkomt. Een vriend van me is contractklant van PostNL, maar geeft zijn met Parcelware voorgemelde en gelabelde pakketten gewoon af bij een bevriende sigarenboer om de hoek. Niet helemaal hoe het officieel hoort, maar het werkt.
StoreCore.io

Re: Prijsafspraak met PostNL

7
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat wanneer alle kleinere sorteercentra en business points dicht zijn. Kom je bij zo'n klein zaakje even een rolcontainer vol dozen afgeven... zullen ze blij mee zijn. :D

Re: Prijsafspraak met PostNL

8
joelphil schreef:Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat wanneer alle kleinere sorteercentra en business points dicht zijn. Kom je bij zo'n klein zaakje even een rolcontainer vol dozen afgeven... zullen ze blij mee zijn. :D
Wij verzenden de pakketen via myparcel. Deze moet je gewoon bij zo'n ''klein zaakje'' afleveren. Nog geen hele container vol moeten verzenden, maar ik zie het al voor me, kom je aan bij zo'n klein zaakje met 50 pakketen. Past volgens mij niet eens in hun auto'tje.

Tevens een andere oplossing voor Wouterjan. Korting zonder contract en je kan tevens gewoon overal je pakket afgeven.

Re: Prijsafspraak met PostNL

9
Volgens de klantenservice van PostNL mag ik op het postkantoor bij mij in de buurt Partijenpost brengen, maar op het postkantoor wordt het gewoon geweigerd. Het volume is niet eens groot.

Voor mij is dat niet zo'n probleem omdat er ook een business point in de buurt zit, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige webshops niet zo handig is.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Prijsafspraak met PostNL

10
joelphil schreef:Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat wanneer alle kleinere sorteercentra en business points dicht zijn. Kom je bij zo'n klein zaakje even een rolcontainer vol dozen afgeven... zullen ze blij mee zijn. :D

Het is wel zo dat dat zaakje wel per scan betaald krijgt. Dus elk pakket is voor hen inkomsten.
Ik hoor ze bij ons niet klagen dat ik elke dag pakketjes kom brengen! Het winkelwagentje wordt er automatisch bij gereden. :lol:

Re: Prijsafspraak met PostNL

11
RicardoV schreef:
joelphil schreef:Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat wanneer alle kleinere sorteercentra en business points dicht zijn. Kom je bij zo'n klein zaakje even een rolcontainer vol dozen afgeven... zullen ze blij mee zijn. :D
Wij verzenden de pakketen via myparcel. Deze moet je gewoon bij zo'n ''klein zaakje'' afleveren. Nog geen hele container vol moeten verzenden, maar ik zie het al voor me, kom je aan bij zo'n klein zaakje met 50 pakketen. Past volgens mij niet eens in hun auto'tje.

Tevens een andere oplossing voor Wouterjan. Korting zonder contract en je kan tevens gewoon overal je pakket afgeven.

Volgens de site van Myparcel:
U kunt het pakket zo afgeven op een PostNL businessbalie en klaar is kees.
??

Re: Prijsafspraak met PostNL

12
Ilonajoy schreef:
RicardoV schreef: Wij verzenden de pakketen via myparcel. Deze moet je gewoon bij zo'n ''klein zaakje'' afleveren. Nog geen hele container vol moeten verzenden, maar ik zie het al voor me, kom je aan bij zo'n klein zaakje met 50 pakketen. Past volgens mij niet eens in hun auto'tje.

Tevens een andere oplossing voor Wouterjan. Korting zonder contract en je kan tevens gewoon overal je pakket afgeven.

Volgens de site van Myparcel:
U kunt het pakket zo afgeven op een PostNL businessbalie en klaar is kees.
??
Je kan het pakket overal afgeven waar je maar wilt. Volgens mij heten die dingen bij een supermarkt ook een PostNL businessbalie. Zo niet, dan noemen ze daar gewoon een voorbeeld. Want ik kan het iig overal afgeven wat mij het beste uitkomt.

Re: Prijsafspraak met PostNL

14
Ilonajoy schreef:Het is wel zo dat dat zaakje wel per scan betaald krijgt. Dus elk pakket is voor hen inkomsten.
Uit mijn hoofd gezegd is dat ongeveer 25 cent, dus dat lijkt me niet op te wegen tegen de (extra) magazijnruimte die nodig is :)

Re: Prijsafspraak met PostNL

15
joelphil schreef:
Ilonajoy schreef:Het is wel zo dat dat zaakje wel per scan betaald krijgt. Dus elk pakket is voor hen inkomsten.
Uit mijn hoofd gezegd is dat ongeveer 25 cent, dus dat lijkt me niet op te wegen tegen de (extra) magazijnruimte die nodig is :)
:wink: Snap het!

@Ricardo V:
Even terugkomend op het geval van het afgeven bij een postnl balie.
Ik weet dat dit bij ons bij de balie niet kon! Daar werd heel moeilijk over gedaan en ze hadden het liever niet. (want: en jawel daar is ie weer; ze verdienden er zo niets aan..... letterlijk gezegd hè )Bij navraag bij PostNl bleek dus dat ze het ook niet hoeven aan te nemen. Ze hebben zelf de keuze.

Re: Prijsafspraak met PostNL

16
Ilonajoy schreef: :wink: Snap het!

Even terugkomend op het geval van het afgeven bij een postnl balie.
Ik weet dat dit bij ons bij de balie niet kon! Daar werd heel moeilijk over gedaan en ze hadden het liever niet. (want: en jawel daar is ie weer; ze verdienden er zo niets aan..... letterlijk gezegd hè )Bij navraag bij PostNl bleek dus dat ze het ook niet hoeven aan te nemen. Ze hebben zelf de keuze.
Gaat het hier om postkantoren?

Re: Prijsafspraak met PostNL

19
Wouterjan schreef:
Ilonajoy schreef:yep
Oke, maar verdienen ze er ook niet aan als ik een pakket via digitaal frankeren frankeer en daar in laat checken? Want dat doen ze wel.
Wat ik ervan weet is dat wanneer een pakket vooraf is gefrankeerd, dus dmv de onlineverzendservice van de postnl site verdienen ze er nog wel wat aan.
Als je contractklant wordt, hoeft er niet meer gescand te worden en hoef je ze alleen weg te brengen.
En ja, toen gingen ze moeilijk doen. :roll:

Daar komt bij dat Postnl mij niet had geinformeerd over het feit dat ik het bij een businesspoint moest brengen. Lekker handig. Heb het contract dan ook niet voorgezet.....

Re: Prijsafspraak met PostNL

20
Ilonajoy schreef:
Wouterjan schreef: Oke, maar verdienen ze er ook niet aan als ik een pakket via digitaal frankeren frankeer en daar in laat checken? Want dat doen ze wel.
Wat ik ervan weet is dat wanneer een pakket vooraf is gefrankeerd, dus dmv de onlineverzendservice van de postnl site verdienen ze er nog wel wat aan.
Als je contractklant wordt, hoeft er niet meer gescand te worden en hoef je ze alleen weg te brengen.
En ja, toen gingen ze moeilijk doen. :roll:

Daar komt bij dat Postnl mij niet had geinformeerd over het feit dat ik het bij een businesspoint moest brengen. Lekker handig. Heb het contract dan ook niet voorgezet.....
Oke, ja het is balen dat ik in een nogal businesspoint loze regio woon.
Maar ik moet dan eens kijken of alle moeite opweegt tegen eventueel prijsvoordeel.

Re: Prijsafspraak met PostNL

21
Wouterjan schreef:Bedankt allemaal. Ik ga morgen even contact opnemen met Myparcel.
Hoeveel zo het schelen ten opzichte van de 6.75?
Ik betaal 5,75 ex BTW per zending.

Re: Prijsafspraak met PostNL

22
Tanya schreef:
Wouterjan schreef:Bedankt allemaal. Ik ga morgen even contact opnemen met Myparcel.
Hoeveel zo het schelen ten opzichte van de 6.75?
Ik betaal 5,75 ex BTW per zending.
€ 4,70 zonder toeslag per kg.

Re: Prijsafspraak met PostNL

24
vampirelord schreef:Misschien is het handig erbij te vertellen in welke staffel jullie zitten, anders is het appels met peren vergelijek
Heb je helemaal gelijk in: aan welke staffels zit je zelf?

Re: Prijsafspraak met PostNL

25
Ik ben geen contract verzender, omdat ik liever 100m naar het post kantoor loop, dan 20km (heen en terug) rij naar het Business Point.

+ postkantoor
ik kan het gewoon op de balie leggen ook al staat er een rij, omdat ik regelmatig kom
Kan andere winkels meepakken op de route
Als ik te laat ben kan ik nog naar het business point
-
meer administratie, want ik krijg elke dag een factuur..
iets duurder per pakket, maar een deel verdien je terug met het besparen van autokosten

Re: Prijsafspraak met PostNL

26
vampirelord schreef:Ik ben geen contract verzender, omdat ik liever 100m naar het post kantoor loop, dan 20km (heen en terug) rij naar het Business Point.

+ postkantoor
ik kan het gewoon op de balie leggen ook al staat er een rij, omdat ik regelmatig kom
Kan andere winkels meepakken op de route
Als ik te laat ben kan ik nog naar het business point
-
meer administratie, want ik krijg elke dag een factuur..
iets duurder per pakket, maar een deel verdien je terug met het besparen van autokosten
Kun je de pakketten niet zelf frankeren dan online? Voordeel is dat je eens per maand ofzo een factuur krijgt. In plaats van elke dag.

Re: Prijsafspraak met PostNL

27
Wouterjan schreef:Kun je de pakketten niet zelf frankeren dan online? Voordeel is dat je eens per maand ofzo een factuur krijgt. In plaats van elke dag.
Als contractklant kun je inderdaad online pakketten voormelden met alle gegevens en direct verzendetiketten printen.

Facturering is in ons geval per week achteraf met een automatische incasso. Twee kantjes factuur, gevolgd door x pagina's bijlagen met een overzicht van alle zendingen van de afgelopen week. Zouden ze eigenlijk ook wel kunnen mailen, maar het is en blijft nu eenmaal een postbedrijf :wink:

Re: Prijsafspraak met PostNL

28
Wouterjan schreef: Kun je de pakketten niet zelf frankeren dan online? Voordeel is dat je eens per maand ofzo een factuur krijgt. In plaats van elke dag.
via onlineverzendservice.postnl.nl frankeer je online en moet je ook meteen via ideal betalen en krijg je een factuur in de mail. Vandaar dat ik de bestellingen ook gewoon bij de balie kan afgeven, zonder in de rij te staan. Want het postkantoor/ako hoeft enkel nog te scannen.

via contract verzenden krijg je wel een factuur en een contract, maar moet je officieel je zendingen naar een business point brengen

Re: Prijsafspraak met PostNL

29
vampirelord schreef:
Wouterjan schreef: Kun je de pakketten niet zelf frankeren dan online? Voordeel is dat je eens per maand ofzo een factuur krijgt. In plaats van elke dag.
via onlineverzendservice.postnl.nl frankeer je online en moet je ook meteen via ideal betalen en krijg je een factuur in de mail. Vandaar dat ik de bestellingen ook gewoon bij de balie kan afgeven, zonder in de rij te staan. Want het postkantoor/ako hoeft enkel nog te scannen.

via contract verzenden krijg je wel een factuur en een contract, maar moet je officieel je zendingen naar een business point brengen
Ik frankeer post en pakketten via https://digitalepostzegel.postnl.nl/. En met een klantnummer kan ik gewoon met automatische incasso werken. En krijg ik volgens mij 1 x per maand factuur.
En ik breng pakketten gewoon bij een postkantoor om daar te laten inchecken.