Roony schreef:Wat is volgens jullie het moment om uit te besteden?
Dat hoort een bedrijfseconomische afweging te zijn van lasten en baten. Onlangs hebben we de fulfilment uitbesteed (en we zitten nog in de staart van de verhuizing) om vooral één reden: van 's ochtends rond 6:00 uur tot circa 12:00 uur waren we in touw met inpakken en alles wat er bij de orderverwerking komt kijken. Dan heb je er rond 15:00 uur een stevige werkdag op zitten, maar houd je te weinig tijd over voor belangrijkere zaken zoals marketing, reclame maken, het verbeteren van je webshops, enzovoort.
Roony schreef:En belangrijker waar moet ik zijn?
Ik lees op dit forum en op i-net over diversen mogelijkheden en ervaringen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ga praten met verschillende partijen. En neem daar ook een kijkje in de keuken. De serviceniveaus in fulfilment verschillen enorm, de bijbehorende tarieven dus ook. Het kan sloom en slecht op een koopje, maar ook snel en professioneel voor een navenant hoger tarief.
Een goed fulfilmentbedrijf levert maatwerk dat aansluit op je bedrijf. Omdat ik een sterke band met mijn assortiment heb, wil ik zien en voelen wat ik verkoop. En omdat ik hoge eisen stel aan ons eigen serviceniveau, wil ik ook zien en voelen dat de complete orderverwerking in goede handen is. Daarom heb ik gekozen voor een fulfilmentbedrijf dat hier om de hoek zit en waar ik altijd kan binnenlopen. Geen uitzendkrachten maar dames van middelbare leeftijd in vaste dienst, geen Selektvracht met een levertijd van 4 of 5 dagen maar de 24-uursservice via PostNL, je kunt fulfilment helemaal naar eigen inzicht invullen.
Maar goed, dat zijn keuzen die elke ondernemer voor zichzelf moet invullen. Ik ken ook webwinkeliers die juist blij zijn dat ze helemaal nooit zien wat ze verkopen omdat het ergens ver weg op een industrieterrein voor ze wordt afgehandeld. Ieder zijn ding: je kunt fulfilment invullen zoals je het zelf hebben wilt.