Wat schrijven jullie bij afzender?

1
Beste mensen,

Welke gegevens schrijven jullie bij 'afzender'?
Ik heb weleens post terug gekregen omdat de tnt mijn eigen adres als 'ontvanger' had 'gelezen'.

Dit zou ik natuurlijk graag willen voorkomen. Schrijven jullie bijv. in het klein je eigen gegevens op een pakketje? Of het woord afzender héél duidelijk?

Ben benieuwd!

Alvast bedankt!

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

3
Dit komt inderdaad vaak voor.

Op een envelop schrijf je de afzender altijd op de achterzijde van de envelop.

Op een pakketje kan je dat heeeel klein in een hoekje neerzetten, of eventueel op de zijkant van het pakket. Zet het niet te groot neer want dan snappen ze het niet meer. De melding "afzender:" of "Geadresseerde:" wordt genegeerd.

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

4
Plek waar je de afzender neerzet op 'n envelop hangt af van het feit of je 'm met de hand schrijft of niet.

Handgeschreven:
Afbeelding


Niet-handgeschreven;
Afbeelding


m.a.w. wanneer je de adressen met een sticker er op zet zou je de sticker met de afzender links bovenin moeten plakken. Is wat ik uit het voorbeeld haal en hoe ik het al maanden doe.
Zet het niet te groot neer want dan snappen ze het niet meer. De melding "afzender:" of "Geadresseerde:" wordt genegeerd.
Zeg dat wel.. Toen ik nog de pakketjes bij een PostNL business point liet inchecken wist de medewerker niet dat afz. [adres] niet bij het adres van de ontvanger hoorde...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

5
Bedankt voor de reacties.

Het gaat in mijn geval met name om pakketjes die in een doosje of verzendzak verzonden zullen worden.

Ik vind het altijd wel netjes staan wanneer dit digitaal is geschreven, we hebben een labelwriter, dus ik denk dat de beste oplossing is om de (kleine) sticker links bovenin te plakken of aan de zijkant.

Over de exacte gegevens die ik erop zet zal ik nog even nadenken. Postcode en huisnummer is misschien inderdaad de 'veiligste' manier.

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

7
RicardoV schreef:Bij pakketjes wordt bij ons automatisch het afz. adres opgezet. Dat staat dan ergens links bovenin de hoek van de sticker.
Tevens een veld voor een opmerking(aan de postbode).
Mag ik vragen met welk programma jullie dat doen?
Wij hebben de dymo 450.

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

8
Wordt via Myparcel gedaan.
Daar kunnen we de sticker direct aanmaken, opmerkingen toevoegen en eventueel een kenmerk er op zetten. Dit wordt dan automatisch in een pdf bestand gezet welke je direct kan uitprinten via de printer.

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

9
Ik heb wel eens gehoord dat ze het 'grootste' adres pakken. Dus ik zorg dat op mijn afzendersticker mijn adres heel klein geprint staat. Bovendien plak ik hem schuin, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt, maar ik heb nog nooit post retour gehad.

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

10
Als je zelf etiketten maakt, kan de KIX (KlantIndeX) ook helpen. Dit is een streepjescode die bestaat uit postcode + huisnummer + huisnummertoevoeging. De KIX staat bijvoorbeeld vaak op bankafschriften. Kwestie van 1234AB5 voor postcode 1234 AB en huisnummer 5 in het speciale KIX-lettertype printen.

Afbeelding


Handleiding:

http://www.postnl.nl/zakelijk/Images/ki ... 499212.pdf

Downloads van documentatie en gratis KIX-fonts:

http://www.postnl.nl/zakelijk/klantense ... nload.aspx
StoreCore.io

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

12
I.P.V retour adres op de verpakking te zetten doe ik altijd een pakbon in de envelop/pakje.
Tevens minder diefstal gevoelig, de klant ziet bij uitpakken de pakbon met adres gegevens en retourbeleid.
Er wordt steeds meer achterover gedrukt bij Postnl waar adres en webshop naam op staan.
www.packlikeapro.nl ruimste keuze in Packing Cubes en reis opbergers.

Re: Wat schrijven jullie bij afzender?

14
Banaan schreef:Zet je bij de KIX code de postcode en huisnummer van de afzender onder het adres van de geadresseerde? Dacht eigenlijk altijd dat dat een codering voor het adres waar het heen moet is....
Correct: de KIX is het ontvangeradres, niet het afzenderadres. Maar de KIX moet de laatste regel onder het ontvangeradres zijn. Het afzenderadres plaats je dus ergens anders: boven het ontvangeradres op één regel, linksboven op de voorzijde of gecentreerd boven op de achterzijde.
StoreCore.io