Pagina 1 van 1

Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 16 april 2012
door Cream
2012 is het jaar van de webwinkel

Het is een bekend probleem. De webwinkel heeft voldoende verkeer, maar de bezoekers worden uiteindelijk geen klanten en verlaten de website zonder een aankoop te doen. Heel veel webwinkels hebben met dit zogenaamde conversie probleem te maken.
Internetbureau Cream heeft 2012 dan ook benoemd tot het jaar van de conversie! Het aankomende jaar staat in het teken van conversie optimalisatie, oftewel hoe kan men ervoor zorgen dat meer bezoekers ook daadwerkelijk klant worden. Gedurende het hele jaar zullen we op diverse manieren hier de aandacht op vestigen. Daarnaast zullen we vanaf april het komende jaar elke maandag en woensdag om tien uur onder de tag #ctip een handige tip Twitteren. Enkele onderwerpen die aan bod komen zijn: grafische vormgeving, gebruiksvriendelijkheid, cross selling, designtips, aanbevelingsmogelijkheden, loyaliteitsprogramma’s, e-mail en nieuwsbrieven, online campagnes, test mogelijkheden, service verhoging, marketing en Magento. Deze tips worden ondersteund door onze ervaring en best practices. Zo helpen wij onze twitter volgers om hun webshops te optimaliseren.

Daarnaast lichten wij periodiek onze tips verder toe via ons blog op http://blog.cream.nl/ met handige voorbeelden. De tips zijn te vinden op ons LinkedIn http://www.linkedin.com/company/cream_5 account en op onze facebook pagina. Tot slot zal er over een jaar, op de Webwinkel Vakdagen 2013, een bundel verschijnen met alle tips die zijn gepubliceerd. Deze converstietips zijn gratis te ontvangen door ons te volgen op Twitter: @creaminternet

De #ctips tot nu:

Onze #ctips van de maand April:
-Vraag in een bestelformulier slechts noodzakelijke informatie en maak optionele velden niet verplicht om in te vullen.
-Zet afbeeldingen in het winkelmandje van de producten. Zo attendeer je klanten om de producten te kopen.
-Laat de bezoeker duidelijk zien hoever men is in het bestelproces. Bijvoorbeeld door een tijdlijn te gebruiken.
-Wees direct duidelijk over de verzendkosten, verborgen kosten veroorzaken verlies in conversie.
-Zorg dat er verschillende betaalmethodes beschikbaar zijn om af te rekenen.
-Zorg dat je aansluit bij webwinkel keurmerken. Geef die weer op de home pagina met iconen. Dit geeft de bezoeker vertrouwen.
-Zorg dat er in het betaalproces geen afleidende banners in de buurt zijn. Eén klik en ze laten hun winkelmandje achter…

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 16 april 2012
door Jan Roelofsen
Leuk idee.
maak het nou eens compleet door praktijkvoorbeelden door te lichten zodat mensen echt iets van je opsteken.
Onder het motto van: geef iets kleins; krijg iets groots.

En om je nog wat verder te helpen; een praktijkcase bied ik je bij deze aan: http://www.timsspeelgoedboerderij.nl
4-5 maanden live; 1e &2e doel nu behoorlijk op de rit: techniek staat en een leuke stijgende lijn in bezoekers omdat SEO steeds beter slaagt.
Nu focus op conversie want dat is veels te laag.
Aan jou nu de eer om met leuke en toepasselijke tips te komen :)

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 16 april 2012
door Be-Slank
Jan Speelgoedboer schreef:Leuk idee.
maak het nou eens compleet door praktijkvoorbeelden door te lichten zodat mensen echt iets van je opsteken.
Onder het motto van: geef iets kleins; krijg iets groots.

En om je nog wat verder te helpen; een praktijkcase bied ik je bij deze aan: http://www.timsspeelgoedboerderij.nl
4-5 maanden live; 1e &2e doel nu behoorlijk op de rit: techniek staat en een leuke stijgende lijn in bezoekers omdat SEO steeds beter slaagt.
Nu focus op conversie want dat is veels te laag.
Aan jou nu de eer om met leuke en toepasselijke tips te komen :)
Dat wordt vast te moeilijk :)

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 16 april 2012
door Jan Roelofsen
Be-Slank schreef:
Dat wordt vast te moeilijk :)
:)
Tja, er zijn er zoveel welke wel 'even' willen helpen. Bewijs maar eens denk ik dan.
Ik ben dus benieuwd. Wel viel me op dat een bezoeker uit Amsterdam wel diverse actie's heeft uitgevoerd als backlinks nazoeken en wat op de https zitten rommelen.

Vol verwachting klopt ons hartje :wink:

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 18 april 2012
door vianti
Beste Jan,

Ik heb zojuist een snelle blik op je shop geworpen.
Als ik je een paar tips mag geven om de conversie snel te verhogen (zou ik zelf toepassen als ik jouw shop zou runnen)

1. je rekent gereduceerde verzendkosten, dat zie ik als pluspunt. Ik zou de verzendkosten bij iedere bestelknop benadrukken. Dat geeft duidelijkheid voor de koper en is een USP. In ieder geval zou ik de verzendkosten vaker benadrukken, want vanuit een productpagina kon ik ze niet snel genoeg vinden.

2. Ik zou de bestelknoppen een andere kleur geven en wat groter maken. Oranje schijnt een goede call to action -kleur te zijn.

3. Keurmerk. Een gerenommeerd keurmerk geeft vertrouwen en werkt bewezen conversieverhogend.

Suc6

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 18 april 2012
door Jan Roelofsen
vianti schreef:Beste Jan,

Ik heb zojuist een snelle blik op je shop geworpen.
Als ik je een paar tips mag geven om de conversie snel te verhogen (zou ik zelf toepassen als ik jouw shop zou runnen)

1. je rekent gereduceerde verzendkosten, dat zie ik als pluspunt. Ik zou de verzendkosten bij iedere bestelknop benadrukken. Dat geeft duidelijkheid voor de koper en is een USP. In ieder geval zou ik de verzendkosten vaker benadrukken, want vanuit een productpagina kon ik ze niet snel genoeg vinden.
Goed punt, beter naar rechts verplaatsen zodat de pluspunten continue in beeld zijn.
2. Ik zou de bestelknoppen een andere kleur geven en wat groter maken. Oranje schijnt een goede call to action -kleur te zijn.
Dat zou ik ook wel willen ja, ondertussen wat aan het experimenteren met een iets andere lay-out zoals bij http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/We ... allen.html
3. Keurmerk. Een gerenommeerd keurmerk geeft vertrouwen en werkt bewezen conversieverhogend.
Daar zijn er al honderd van denk ik zo?
Suc6
Tnx!

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 18 april 2012
door PreventieStore
Waarom verzendkosten bij ieder product plaatsen?
Zo kan je ook de indruk wekken dat je per product verzendkosten moet betalen.

Is er ook een regeling dat er na een bepaald bedrag geen verzendkosten worden gerekend?

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 18 april 2012
door Jan Roelofsen
PreventieStore schreef:Waarom verzendkosten bij ieder product plaatsen?
Zo kan je ook de indruk wekken dat je per product verzendkosten moet betalen.

Is er ook een regeling dat er na een bepaald bedrag geen verzendkosten worden gerekend?
Het idee is niet dat je voor ieder produkt apart verzendkosten berekend maar dat een USP, lagere verzendkosten dan 'normaal' , beter opvalt.

2e is niet mogelijk bij Biedmeer voor zover ik zelf weet.

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 18 april 2012
door vianti
PreventieStore schreef:Waarom verzendkosten bij ieder product plaatsen?
Zo kan je ook de indruk wekken dat je per product verzendkosten moet betalen.
In het geval van Jan Speelgoedboer zijn de verzendkosten 'maar' 3 euro, terwijl de PostNL kosten hoger zijn en je als klant ook dergelijke kosten zou verwachten. Ik ga er vanuit dat de verzendkosten per bestelling zijn en niet per artikel.

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 18 april 2012
door Wouter Hol
Dit topic gaat over Cream.. Open eventueel een nieuw topic voor algemene feedback op je eigen webshop :)

Re: Cream Internet Webwinkel tips

Geplaatst: 18 april 2012
door Jan Roelofsen
Wouter Hol schreef:Dit topic gaat over Cream.. Open eventueel een nieuw topic voor algemene feedback op je eigen webshop :)
Daar zeg je wat :)
Helemaal gelijk in, en dat topic heb ik ook lopen http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... 4&start=90
We zullen proberen niet meer stout te zijn ;)