Hoe lang heb je om geld terug te storten na retournering?
Geplaatst: 08 mei 2012
Mijn moeder plaatste half maart een bestelling bij een Nederlandse webwinkel.
Nu retourneerde ze de bestelling binnen de aangegeven termijn in ongebruikte en perfecte staat. Dit eind maart. Ook al hebben we een track&trace en handtekening voor ontvangst toch betaalde de webwinkel het geld nog niet terug. Aan de vele mails en berichten op hun antwoordapparaat gaven ze geen reactie. Tot ik vandaag dreigde met test-aankoop en een ingebrekestelling. Opeens kreeg ik binnen het half uur antwoord dat ze de betaling vandaag of morgen laten afhandelen door de boekhoudkundige dienst en dat er iets was misgelopen met de afhandeling van het dossier.
Hoelang krijg je als webwinkel eigenlijk om de terug betaling in orde te brengen?
Ik zelf breng steeds asap in orde... Dus stond nooit eerder stil bij de wettelijke bepalingen...
Nu retourneerde ze de bestelling binnen de aangegeven termijn in ongebruikte en perfecte staat. Dit eind maart. Ook al hebben we een track&trace en handtekening voor ontvangst toch betaalde de webwinkel het geld nog niet terug. Aan de vele mails en berichten op hun antwoordapparaat gaven ze geen reactie. Tot ik vandaag dreigde met test-aankoop en een ingebrekestelling. Opeens kreeg ik binnen het half uur antwoord dat ze de betaling vandaag of morgen laten afhandelen door de boekhoudkundige dienst en dat er iets was misgelopen met de afhandeling van het dossier.
Hoelang krijg je als webwinkel eigenlijk om de terug betaling in orde te brengen?
Ik zelf breng steeds asap in orde... Dus stond nooit eerder stil bij de wettelijke bepalingen...