Paar juridische tips
Geplaatst: 29 mei 2012
1 u moet vertellen wie u bent, naam, tel e-mail enz.
2 Admin KVK nr. op de website
3 prijs vermelding Moet. inc BTW (alleen groothandel mag excl BTW )
4 type fout kan leiden tot uw risico (als de prijs realistisch is)
5 manier van de aankoop, levering, zie algemene voorwaarden
6 verplicht een bevestiging e-mail ( anders mag de klant gratis annuleren)
7 algemene voorwaarden = voor de onbeleefde klanten.
8 algemene voorwaarden - mag niet in flash moet in HTML
9 moet een achteraf betaal methode hebben, 1 daar van is simpel dat de klant het
product kan afhalen. dit is dan de keuzen van de klant.
10 thuiswinkel logo geeft zekerheid, moet je dus aan alle eisen voldoen.
11 klant heeft recht van retour, binnen 7 werkdagen. dus retour adres...
Moet ook op papier bij levering. en op de website staan.
De webwinkel mag niet eisen dat het in de originele verpakking blijft zitten.
De klant heeft het recht om te kijken of het product aan de wensen voldoet.
klant mag kleding aantrekken om te kijken of het goed staat, maar niet mee naar een feestje.
12 Maatwerk mogen niet retour. op maat gemaakte deur bijvoorbeeld of worden aangepast.
13 bederfelijke producten mogen niet retour,, eten, cosmetica, enz...
14 tijdelijke producten: kranten, tijdschriften en loten mogen niet retour.
15 muziek films en software, alleen als de zegel er nog op zit. Downloads, muziek, ringtone.
16 duidelijk persoonlijke zaken, piersing
17 retour kosten is voor de klant.
18 de klant moet op uw website kunnen vinden hoe hij of zij klachten kunnen doorgeven.
19 aanvullende garantie is onzin, omdat het al fabrieksgarantie heeft. is oplichterij.
20 onveilige producten is de webwinkel altijd verantwoordelijk.
21 vervoersschade, post.nl kapot of kwijt raakt is dit het probleem van de webwinkel
Dus aangetekend verzenden. behalve als het product goedkoper is als de aangetekende verzending.
22 persoonsgegevens mogen alleen voor aankoop gebruikt worden, niet voor nieuwsbrieven bijvoorbeeld.
23 nieuwsbrief moet uitgevinkt zijn, de klant moet zelf actief aanvinken.
Er moet ook een logout aanwezig zijn van de nieuwsbrieven.
24 SSL Secure Socket Layer certificaat nodig voor webwinkel.
Zijn Maar wat tips...
Groetjes
Bonafe.nl
2 Admin KVK nr. op de website
3 prijs vermelding Moet. inc BTW (alleen groothandel mag excl BTW )
4 type fout kan leiden tot uw risico (als de prijs realistisch is)
5 manier van de aankoop, levering, zie algemene voorwaarden
6 verplicht een bevestiging e-mail ( anders mag de klant gratis annuleren)
7 algemene voorwaarden = voor de onbeleefde klanten.
8 algemene voorwaarden - mag niet in flash moet in HTML
9 moet een achteraf betaal methode hebben, 1 daar van is simpel dat de klant het
product kan afhalen. dit is dan de keuzen van de klant.
10 thuiswinkel logo geeft zekerheid, moet je dus aan alle eisen voldoen.
11 klant heeft recht van retour, binnen 7 werkdagen. dus retour adres...
Moet ook op papier bij levering. en op de website staan.
De webwinkel mag niet eisen dat het in de originele verpakking blijft zitten.
De klant heeft het recht om te kijken of het product aan de wensen voldoet.
klant mag kleding aantrekken om te kijken of het goed staat, maar niet mee naar een feestje.
12 Maatwerk mogen niet retour. op maat gemaakte deur bijvoorbeeld of worden aangepast.
13 bederfelijke producten mogen niet retour,, eten, cosmetica, enz...
14 tijdelijke producten: kranten, tijdschriften en loten mogen niet retour.
15 muziek films en software, alleen als de zegel er nog op zit. Downloads, muziek, ringtone.
16 duidelijk persoonlijke zaken, piersing
17 retour kosten is voor de klant.
18 de klant moet op uw website kunnen vinden hoe hij of zij klachten kunnen doorgeven.
19 aanvullende garantie is onzin, omdat het al fabrieksgarantie heeft. is oplichterij.
20 onveilige producten is de webwinkel altijd verantwoordelijk.
21 vervoersschade, post.nl kapot of kwijt raakt is dit het probleem van de webwinkel
Dus aangetekend verzenden. behalve als het product goedkoper is als de aangetekende verzending.
22 persoonsgegevens mogen alleen voor aankoop gebruikt worden, niet voor nieuwsbrieven bijvoorbeeld.
23 nieuwsbrief moet uitgevinkt zijn, de klant moet zelf actief aanvinken.
Er moet ook een logout aanwezig zijn van de nieuwsbrieven.
24 SSL Secure Socket Layer certificaat nodig voor webwinkel.
Zijn Maar wat tips...
Groetjes
Bonafe.nl