Pagina 1 van 1

Grote klant, op z'n blauwe ogen vertrouwen?

Geplaatst: 31 mei 2012
door Mark73
Ik bedacht dit gisteren eigenlijk nadat ik een grote bestelling had afgeleverd bij een Engelse Pub.
Die eigenaar had een behoorlijke hoeveelheid Engels etenswaren bij ons besteld (dat kan op aanvraag) en had ik gisteren dus geleverd. Netjes met de factuur erbij.
Toen, onderweg naar huis, bedacht ik helemaal dat ik vergeten was een om de klant te laten tekenen voor de ontvangen goederen.
Zelf vertrouw ik er wel op dat die betaling binnen 14 dagen is gestort, maar hoe doen jullie dat bij grote klanten? Gewoon op vertrouwen doen? Of toch laten tekenen?

Re: Grote klant, op z'n blauwe ogen vertrouwen?

Geplaatst: 31 mei 2012
door frafra
Ik ben daar zelf ook veel te makkelijk in. Ik krijg ongeveer 5 afhalers per week van bedrijven die op rekening kopen en laat nooit tekenen. Sommige vragen het wel of ze ergens moeten tekenen.

Het is gelukkig nog nooit fout gegaan maar een krabbeltje vragen is wel beter natuurlijk.

Re: Grote klant, op z'n blauwe ogen vertrouwen?

Geplaatst: 31 mei 2012
door Mark73
frafra schreef:Ik ben daar zelf ook veel te makkelijk in. Ik krijg ongeveer 5 afhalers per week van bedrijven die op rekening kopen en laat nooit tekenen. Sommige vragen het wel of ze ergens moeten tekenen.

Het is gelukkig nog nooit fout gegaan maar een krabbeltje vragen is wel beter natuurlijk.
Idd, want als de klant weigert te betalen sta je juridisch zéér zwak.
Moet ik toch maar eens beter op gaan letten.
Toch maar eens wat "tekenen voor ontvangst" papieren maken waar de producten op vermeld kunnen worden, de klantgegevens etc.

Re: Grote klant, op z'n blauwe ogen vertrouwen?

Geplaatst: 31 mei 2012
door malibu
altijd om handtekening vragen, daar is niks mis mee
niet dat het altijd helpt
als er geen intentie is om te betalen, helpt de handtekening ook niet
in de praktijk valt het wel mee