Pagina 1 van 1

Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 04 juni 2012
door Workgearshop.com
Hoi allemaal,

Graag zou ik feedback ontvangen voor mijn webshop http://www.workgearshop.com

Ik ben nu op het punt aangekomen waarbij ik zelf denk dat de webshop "af" is.
Ik heb in principe alles zelf gedaan. (marketing, producten, teksten etc.)
De klanten die ik tot nu toe gehad heb waren tevreden. Het aantal bezoekers per maand is nog verre van wat ik graag zou willen zien, maar goed dit is een ander verhaal.

Graag vraag ik uw eerlijkheid en onderbouwende kritiek. (wat kan ik verbeteren, veranderen etc.)

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Workgearshop

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 04 juni 2012
door Ilonajoy
Paar dingen vallen op:

- geen algemene voorwaarden
- geen achteraf betaalmethode, (hiermee hou je je niet aan de wet)
- geen bestelknop bij het overzicht, maar een winkelmandje. Met een bestelknop zijn klanten worden klanten eerder verleid om te bestellen
- veel donkere keuren, is niet uitnodigdend, daarnaast is de site erg standaard.
- waarom de links? Zo stuur je klanten naar een andere website! Je wilt toch dat ze bij jou kopen .....
- Volgens de site van thuisvergelijken bied je wel een achteraf betaalmethode aan, maar die staat niet op de site??

Genoeg werk aan de winkel, lijkt me.
Succes.

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 04 juni 2012
door Workgearshop.com
Ilonajoy schreef:Paar dingen vallen op:

- geen algemene voorwaarden
- geen achteraf betaalmethode, (hiermee hou je je niet aan de wet)
- geen bestelknop bij het overzicht, maar een winkelmandje. Met een bestelknop zijn klanten worden klanten eerder verleid om te bestellen
- veel donkere keuren, is niet uitnodigdend, daarnaast is de site erg standaard.
- waarom de links? Zo stuur je klanten naar een andere website! Je wilt toch dat ze bij jou kopen .....
- Volgens de site van thuisvergelijken bied je wel een achteraf betaalmethode aan, maar die staat niet op de site??

Genoeg werk aan de winkel, lijkt me.
Succes.
Bedankt voor je reactie, deze word zeer gewaardeerd.

algemene voorwaarden zal ik zo even toevoegen. (ben namelijk ook zelf de beheerder dus kan wijzingen snel toepassen)

De achteraf betaal methode hebben wij op het moment expres niet aangeboden. en dat zit zo:
Er zijn een tweetal concurrenten niet blij met ons zijn, omdat hun soortgelijk gereedschap verkopen.
hieruit kwamen een aantal "nep" bestellingen die ons geld gekost hebben, dus dit word puur om te treiteren gedaan.. als dit bezonken is, en de concurrent ziet dat hij ons niet meer kan dwarsbomen zullen wij dit gewoon weer aanbieden (na telefonisch overleg natuurlijk ook).

De donkere kleuren zal ik ook gaan aanpassen, dit komt door het nieuwe logo die een vriend voor me heeft gemaakt (ben zelf niet handig met lay-out en logo's) dit is ook meteen een aandachtspunt voor de website zelf. (wellicht uitbesteden, iemand tips?)

De links heb ik me laten aansmeren door een paar medewebshop beheerders die ik ken, dit zou beter zijn voor je google page rank, dus weer beter voor je vindbaarheid. graag een bevestiging van iemand of dit ook daadwerkelijk klopt.

Nogmaals bedankt voor je reactie

Workgearshop

edit; typo

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 04 juni 2012
door Ilonajoy
Nog even over de achteraf betaalmogelijkheid; je mag de klant 50% vooraf laten betalen. Dan voldoe je ook aan de wet en klanten die bestellen om te vervelen zullen afgeschrikt worden.

Wat betreft de vindbaarheid: zorg voor goede zoekwoorden en goede omschrijvingen van de producten, dit helpt zeker bij de vindbaarheid.

Wat betreft de layout: Kijk even op de site van biedmeer.nl, (diensten) daar staan een aantal bedrijven die template-styling aanbieden.

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 04 juni 2012
door eCom Pro
Over het algemeen ziet je site er goed uit. Een paar kleine puntjes voor een hogere conversie.

Call-to-Actions
Zoals ik al vaker hier heb geroepen geef je Call-to-Action (Bestel button, winkelwagentje, etc.) een opvallende kleur. Oranje,op de voet gevolgd door helder groen, zijn de beste kleuren.

Plaats op je product pagina de prijs en de bestelbutton boven de vouw. Rechtboven is de plaats waar de consument deze informatie verwacht.

Foto's
Wanneer ik met mijn muis over een foto heen ga komt meteen de high-res foto over de site heen. Het is beter de high-res foto pas te tonen wanneer de bezoeker daarom vraagt, dus op de foto klikt.
Waarom? (a) De high-res foto wordt nu met de gehele site geladen dat betekend dat het je site vertraagt. Hoe trager de site, hoe eerder de bezoeker afhaakt. (b) het zorgt voor een onrustige site. Als ik naar beneden scroll springen er constant foto's voor de producten die ik wil zien.

Gebruik high-res foto's in de mous-over plaatjes. Een aantal foto's hebben daar dezelfde resolutie als het plaatje bij het product.

Links
Zoals Ilonajoy al zegt linken naar andere site's heeft weinig nut. Zeker met de Panda en Penguin update van Google hebben dergelijke links weinig effect.

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 10 juni 2012
door Workgearshop.com
Bedankt allemaal en sorry voor de late reactie, ben al een beetje aan het knutselen geweest.

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 23 december 2013
door Nauta
Ik vind het een mooie webshop.
Probleem als je iets niet aflevert binnen de beloofde 3 a 4 werkdagen moet je de klant op de hoogte stellen.
Als de klant na drie weken mailt waar blijft het product dan mailen waarom iets vertraagt
Niets laten horen is fout!
Nauta ordernummer 348.

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 23 december 2013
door Arnold
Ik denk niet dat Webshop Keurmerk er blij mee is, dat je hun voorwaarden zo klakkeloos 1 op 1 kopieert en op je site zet. Je hebt dit keurmerk immers niet en is ook niet toegestaan. Je verwijst nu naar het Webshop Keurmerk, waardoor je klanten de indruk geeft dat je dit keurmerk hebt.
Je kan dan beter de voorwaarden zo aanpassen dat de naam Webshop Keurmerk niet voorkomt en tevens het gedeelte van de geschillencommissie van het keurmerk verwijderen. (want daar kunnen jij en je klanten helemaal geen gebruik van maken zonder lidmaatschap)
Ook zeg je nu in je voorwaarden dat je max 50% vooruitbetaling vraagt en dat is in werkelijkheid niet zo. Pak anders de voorwaarden van de KvK, die zijn praktisch gelijk en kan en mag je zo gebruiken als je dit wenst. http://www.kvk.nl/ondernemen/contracten ... nsumenten/

Re: Graag feedback voor mijn webshop Workgearshop.com

Geplaatst: 23 december 2013
door Arnold
Nauta schreef:Ik vind het een mooie webshop.
Probleem als je iets niet aflevert binnen de beloofde 3 a 4 werkdagen moet je de klant op de hoogte stellen.
Als de klant na drie weken mailt waar blijft het product dan mailen waarom iets vertraagt
Niets laten horen is fout!
Nauta ordernummer 348.
Hoewel het forum niet bedoeld is voor dit soort zaken, lijkt mij dit een reactie van één van je klanten, gezien het ordernummer. Dit zou ik snel oppakken. Ik mag aannemen dat Nauta al geprobeerd heeft je te bereiken, omdat hij of zij anders niet apart de moeite genomen had om hier te gaan registreren om een reactie naar jou toe te plaatsen.
Dus een verbeterpunt kan ook de communicatie zijn. Je wilt toch ook dat klanten terugkomen?