Administreren PSP uitbetalingen en verkoopfacturen
Geplaatst: 19 juni 2012
Beste forumleden,
Op dit moment ben ik mijn administratie in een boekhoudpakket aan het opzetten. Waar ik tegenaan loop is het correct administreren van de betalingen van de Payment Service Providers, en losse verkoopfacturen.
Ik heb een x aantal verkoopfacturen per maand. De betalingen worden bij 2 verschillende PSP's afgehandeld en aan het einde van de maand worden de betalingen op mijn zakelijke rekening gestort. Ook heb ik een Paypal rekening waar een aantal betalingen op worden gestort.
Mijn vragen:
Ik neem aan dat ik de losse verkoopfacturen moet inboeken, maar hoe laat ik dit corresponderen met de maandelijkse bulk uitbetaling van de PSP die op een andere datum plaats vindt?
Moet ik überhaupt zowel de losse verkoopfacturen als de maandelijkse PSP uitbetalingen in de boekhouding opnemen?
Moet ik met een kasstelsel of factuurstelsel gaan werken?
Wat is handig? Kan iemand mij een voorbeeld schetsen?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan me op weg helpen. Het gaat mij om het principe van boekhouden, dus koppelingen met bepaalde boekhoudsystemen zijn nog even niet relevant.
Op dit moment ben ik mijn administratie in een boekhoudpakket aan het opzetten. Waar ik tegenaan loop is het correct administreren van de betalingen van de Payment Service Providers, en losse verkoopfacturen.
Ik heb een x aantal verkoopfacturen per maand. De betalingen worden bij 2 verschillende PSP's afgehandeld en aan het einde van de maand worden de betalingen op mijn zakelijke rekening gestort. Ook heb ik een Paypal rekening waar een aantal betalingen op worden gestort.
Mijn vragen:
Ik neem aan dat ik de losse verkoopfacturen moet inboeken, maar hoe laat ik dit corresponderen met de maandelijkse bulk uitbetaling van de PSP die op een andere datum plaats vindt?
Moet ik überhaupt zowel de losse verkoopfacturen als de maandelijkse PSP uitbetalingen in de boekhouding opnemen?
Moet ik met een kasstelsel of factuurstelsel gaan werken?
Wat is handig? Kan iemand mij een voorbeeld schetsen?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan me op weg helpen. Het gaat mij om het principe van boekhouden, dus koppelingen met bepaalde boekhoudsystemen zijn nog even niet relevant.