Pagina 1 van 1

Eenmalige machtiging en stornering

Geplaatst: 14 januari 2010
door DoMagic
Wie heeft er ervaring met klanten die betaalden via een eenmalige machtiging, maar nadat ze het product ontvingen. De betaling storneerden om vervolgens het product niet terug te sturen?

Komt dat veel voor of is het meer doemdenken van mijn kant?

Hoe zit dat eigenlijk bij maatwerk-producten, dingen die speciaal voor een klant op maat gemaakt zijn? Er staat me iets bij, dat de consument alleen bij standaard producten recht op stornering heeft... klopt dat of heb ik het verkeerd onthouden :?

Geplaatst: 14 januari 2010
door eentje
Een online eenmalige machtiging bestaat officieel niet (moet met handtekening en dat is online slecht te doen) dus de klant kan altijd het geld terug vorderen.

Gebeurt dit vaak? Ervaring leert dat het sporadisch gebeurt en als het gebeurt kan je alsnog een rekening sturen en betaling eisen en eventueel de weg met incassobureau, deurwaarder etc. gaan.

Volgens de wet kopen op afstand bestaat er geen afkoelingsperiode op maatwerk producten, dus gekocht is gekocht.

Geplaatst: 15 januari 2010
door DoMagic
eentje schreef:Volgens de wet kopen op afstand bestaat er geen afkoelingsperiode op maatwerk producten, dus gekocht is gekocht.
Duidelijk, had ik het dus goed onthouden :)

Geplaatst: 19 januari 2010
door DoMagic
eentje schreef:Een online eenmalige machtiging bestaat officieel niet (moet met handtekening en dat is online slecht te doen) dus de klant kan altijd het geld terug vorderen.
Onlangs in het TV-programma Kassa
http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/20 ... /index.xml

Geplaatst: 20 januari 2010
door eentje
Dus nu een extra reden om geen eenmalige machtiging meer aan te bieden.

Nu is het bij het grote publiek bekend.