Pagina 1 van 1
SLA
Geplaatst: 17 juli 2012
door Marcellus
heb een vraag over de SLA (service level agreement) die bij ons in het contract staat en waar wij voor hebben getekend!
wat is hier de norm voor, 95% 96% 97% of hoger!!
op google kom ik op 99,9% dat bijna de standaard is?
ik hoor graag!
Re: SLA
Geplaatst: 17 juli 2012
door eentje
Er is geen norm voor... het is net wat je afspreekt.
Maar de uptime is maar een klein puntje in een SLA.
Re: SLA
Geplaatst: 19 juli 2012
door Banaan
99% uptime lijkt misschien veel, maar het betekent wel dat je meer dan 3 volle dagen per jaar offline kunt zijn zonder tegenprestatie/schadevergoeding. De meeste serieuze SLA's beginnen daarom ook bij 99,5%; 99,9% is ook redelijk gebruikelijk.
Re: SLA
Geplaatst: 19 juli 2012
door Ward
Door in hosting niet voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, kun je ook een uptime van 99,9% bereiken zonder SLA. Je mist dan weliswaar de garantie van een SLA, maar je kunt je afvragen wat die aanvullende garantie nog mag kosten als een hoge uptime toch al wordt gehaald.
Uptime kun je bovendien spreiden over de 24 uur van elke dag. Een goede provider kondigt onderhoud aan en voert het uit in de holst van de nacht. Dan kan ik daarvan letterlijk en figuurlijk niet wakker liggen: om 3 uur 's nachts verkoop ik toch niets.
Re: SLA
Geplaatst: 22 juli 2012
door Banaan
Vooraf aangekondigd onderhoud binnen de in de SLA overeengekomen onderhoudsvensters vallen meestal buiten de uptimegarantie. Het is dus wel van belang op te letten dat de onderhoudsvensters op redelijke tijden ('s nachts) zijn vastgesteld.