Bemoeienis van onbekende grafische ontwerper
Geplaatst: 22 juli 2012
Dag allemaal,
Vorige week contact gezocht met een grafisch ontwerper, omdat ik graag een offerte wil voor wat het mij gaat kosten als hij mijn logo en bedrijfsnaam gaat ontwerpen. Er zou een vrijblijvend gesprek plaatsvinden.
Wat ik merkte, is dat hij mij een heel persoonlijke email stuurde. Geen probleem vond ik, terwijl ik ook wat van druk voelde. Alsof hij zich aan het opdringen was.
De volgende ochtend had ik een afspraak, dus ik had nog geen reactie gegeven op zijn email. Dus toen ik thuiskwam, kreeg ik direct een emailbericht. Ik heb hier vriendelijk op gereageerd. Toen ontdekte ik nog een voicemailbericht, dus uiteindelijk heb ik hem voor de zekerheid maar gebeld.
Het gesprek duurde maar liefst 1,5 uur. Een leuk gesprek. Ik had mijn keuze min of meer al gemaakt, omdat hij zo vriendelijk was. Natuurlijk kies ik niet zo'n grafisch ontwerper, zolang ik de prijs nog niet heb ontvangen en ook ben ik officieel nog niet gestart.
Vanavond liet ik hem weten dat hij direct wel een offerte mag schrijven, op basis van hetgeen ik zelf denk nodig te hebben. Ik was al van plan om veel voor hem uit te werken.
En ja hoor......ik kreeg een hele uitgebreide email retour. Hij had wel wat kanttekeningen en opmerkingen over mijn bedrijfsnaam. Hij begon over marketing en dat ik gevonden moest worden via Google en begon over allerlei zaken waar ik rekening mee moest houden en tools etc. Ik had hem reeds verteld dat een marketingbureau dit voor mij doet, maar klaarblijkelijk moet hij zich overal in mengen. Hij verschuilt zich in het feit dat hij jarenlange ervaring heeft. Hij begint zich in zaken te mengen die hem niks aangaan. Hij wil de webdesigner nu ook persoonlijk ontmoeten. Tsjakka ; zie je dat al voor je ? Hij gaat zich dan werkelijk met alles bemoeien. En wie betaald dat ??? Ik natuurlijk. Niks ervan; denk ik.
Hij is er puur voor mijn logo-ontwerp en voor het ontwerp van mijn bedrijfsnaam, voor het maken van mijn brieflayout en visitekaartjes. De webdesigner, ontwerpt de achtergrond van mijn webwinkel op basis van het aangeleverde logo en de bedrijfsnaam.
Mijn vraag; ' Een grafisch ontwerper ( die je logo en bedrijfsnaam vormgeeft ) hoeft toch niet met zo'n webdesigner om tafel ? ' Hij hoeft het toch alleen maar aan te leveren ? Mijn webdesigner zit in de regio Utrecht. Zie je het al voor je dat hij uren onderweg is en dat ik 100,- per uur moet betalen voor een webdesigner met zijn uurloon ( schatting ) 90,- er nog overheen ?
Mijn fout, is dat ik te open ben geweest. Ik praatte te makkelijk over alles waar ik mee bezig ben. Ik ging bellen, terwijl ik eigenlijk geen tijd had, puur vanuit fatsoen. Zie hier het resultaat..................
( Ik heb hem een hele korte zakelijke email gestuurd, zonder emotie, zonder verantwoording en niet teveel details. Ik heb uitgelegd dat ik het wil laten bezinken en dat ik verder zijn opmerkingen niet relevant vind. Al met al is het misschien wel goed dat ik er bijtijds achterkom en dat ik de volgende keer iets terughoudender moet zijn. )
Vorige week contact gezocht met een grafisch ontwerper, omdat ik graag een offerte wil voor wat het mij gaat kosten als hij mijn logo en bedrijfsnaam gaat ontwerpen. Er zou een vrijblijvend gesprek plaatsvinden.
Wat ik merkte, is dat hij mij een heel persoonlijke email stuurde. Geen probleem vond ik, terwijl ik ook wat van druk voelde. Alsof hij zich aan het opdringen was.
De volgende ochtend had ik een afspraak, dus ik had nog geen reactie gegeven op zijn email. Dus toen ik thuiskwam, kreeg ik direct een emailbericht. Ik heb hier vriendelijk op gereageerd. Toen ontdekte ik nog een voicemailbericht, dus uiteindelijk heb ik hem voor de zekerheid maar gebeld.
Het gesprek duurde maar liefst 1,5 uur. Een leuk gesprek. Ik had mijn keuze min of meer al gemaakt, omdat hij zo vriendelijk was. Natuurlijk kies ik niet zo'n grafisch ontwerper, zolang ik de prijs nog niet heb ontvangen en ook ben ik officieel nog niet gestart.
Vanavond liet ik hem weten dat hij direct wel een offerte mag schrijven, op basis van hetgeen ik zelf denk nodig te hebben. Ik was al van plan om veel voor hem uit te werken.
En ja hoor......ik kreeg een hele uitgebreide email retour. Hij had wel wat kanttekeningen en opmerkingen over mijn bedrijfsnaam. Hij begon over marketing en dat ik gevonden moest worden via Google en begon over allerlei zaken waar ik rekening mee moest houden en tools etc. Ik had hem reeds verteld dat een marketingbureau dit voor mij doet, maar klaarblijkelijk moet hij zich overal in mengen. Hij verschuilt zich in het feit dat hij jarenlange ervaring heeft. Hij begint zich in zaken te mengen die hem niks aangaan. Hij wil de webdesigner nu ook persoonlijk ontmoeten. Tsjakka ; zie je dat al voor je ? Hij gaat zich dan werkelijk met alles bemoeien. En wie betaald dat ??? Ik natuurlijk. Niks ervan; denk ik.
Hij is er puur voor mijn logo-ontwerp en voor het ontwerp van mijn bedrijfsnaam, voor het maken van mijn brieflayout en visitekaartjes. De webdesigner, ontwerpt de achtergrond van mijn webwinkel op basis van het aangeleverde logo en de bedrijfsnaam.
Mijn vraag; ' Een grafisch ontwerper ( die je logo en bedrijfsnaam vormgeeft ) hoeft toch niet met zo'n webdesigner om tafel ? ' Hij hoeft het toch alleen maar aan te leveren ? Mijn webdesigner zit in de regio Utrecht. Zie je het al voor je dat hij uren onderweg is en dat ik 100,- per uur moet betalen voor een webdesigner met zijn uurloon ( schatting ) 90,- er nog overheen ?
Mijn fout, is dat ik te open ben geweest. Ik praatte te makkelijk over alles waar ik mee bezig ben. Ik ging bellen, terwijl ik eigenlijk geen tijd had, puur vanuit fatsoen. Zie hier het resultaat..................
( Ik heb hem een hele korte zakelijke email gestuurd, zonder emotie, zonder verantwoording en niet teveel details. Ik heb uitgelegd dat ik het wil laten bezinken en dat ik verder zijn opmerkingen niet relevant vind. Al met al is het misschien wel goed dat ik er bijtijds achterkom en dat ik de volgende keer iets terughoudender moet zijn. )