post niet aangekomen

1
Ruim twee weken geleden (op moment van dit schrijven) heb ik een klant een artikel verzonden met de brievenbus post.

Nu heeft de klant contact gezocht en zegt het betreffende artikel niet binnen te hebben gekregen.
Ik weet zeker dat het op de post is gedaan, daar ik dit zelf deed. Ik heb enkel een betalingsbon van de pinnen van de verzendkosten.

Hoe moet je omgaan met post die niet arriveert? Het kan lijkt mij niet anders dan dat er bij de post iets verkeerd is gegaan. Het is echter niet aan te tonen dat de klant het wel of niet heeft ontvangen. Wat is een betere manier om iets te versturen?

Alvast bedankt!
BullsI: een klein assortiment aan grootse producten!
http://www.bullsi.nl

Re: post niet aangekomen

2
BullsI schreef:Wat is een betere manier om iets te versturen?
Alvast bedankt!
Dat zal - zoals bij ieder logistiek bedrijf - het versturen met een volgcode zijn.

Zoals PostNL met track&trace. Dan kun je eventueel verlies van kwijtraken verhalen bij PostNL.

Re: post niet aangekomen

3
In de postwet staat dat de vervoerder maar beperkt aansprakelijk is (zoveel cent per kilo). Het beste kun je het pakket dus aangetekend of verzekerd versturen.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!

Re: post niet aangekomen

4
Je bent verantwoordelijk voor de zending totdat je klant deze ontvangt. Je kunt dus ofwel opnieuw sturen, ofwel geld terugstorten.
PostNL zegt niets te kunnen doen als je niet aangetekend of met T&T code verstuurt.
Als je vaker brievenbuspost gaat doen zul je merken dat met name in de grote steden er geregeld post verdwijnt. Wij hebben hier wekelijks mee te maken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: post niet aangekomen

5
Een webwinkel is wettelijk aansprakelijk voor het al dan niet aankomen van een zending. Met brievenbuspost heb je geen poot om op te staan als een zending niet aan komt. Toch bied ik mijn klanten brievenbuspost aan, simpelweg omdat het me anders klanten kost wegens te hoge verzendkosten. Waardevolle zendingen verstuur ik soms op eigen kosten aangetekend. Eventuele schade door het zoekraken van brievenbuspost neem ik voor lief. De klanten waarderen deze manier van werken.

Over de bezorging van brievenbuspost ben ik niet ontevreden. Het is goedkoop en meestal wordt de post snel bezorgd. Ook hoeft de klant niet thuis te zijn om de post te ontvangen. Sinds de privatisering van de postmarkt en de deeltijdpostbodes doet brievenbus er wel steeds vaker langer over dan 48 uur.

Met aangetekende post en postpakketten ondervind ik vaak net zoveel problemen. Als de klant thuis is, dan gaat het allemaal wel goed. Maar als deze niet thuis is dan komt het heel vaak voor dat de zending ergens op een afhaalpunt terecht komt zonder dat er een afhaalbericht wordt achtergelaten. Ook dit soort zendingen raken kwijt en het is een heel gedoe om er dan achter te komen wat er met de zending aan de hand is bij PostNL.

Ik ben op jaarbasis ongeveer €5000 kwijt aan verzendkosten, voornamelijk brievenbuspost en raak op jaarbasis misschien 10 zendingen kwijt. Zou ik alles geregistreerd verzenden, dan kost het me minstens €10.000, meer administratie en of mijn klanten er blij mee zijn vraag ik me af. Klanten die hun zending niet ontvangen hebben stel ik dus zonder problemen schadeloos.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: post niet aangekomen

7
Hoe frustrerend het ook is, je kunt er niets aan doen. Als je de producten nog in voorraad hebt kun je het beter nogmaals opnieuw verzenden met een track-and-trace code. Het geld teruggeven kan ook, maar dan heb je er uiteindelijk helemaal niets aan verdiend. Nu pak je misschien nog een beetje marge. Risico van het vak zullen we het maar noemen...
http://www.pyjamaonline.nl
Dé site voor betaalbare nachtmode van goede kwaliteit