Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

06 augustus 2012

Omdat er inmiddels tientallen topics lopen met daarin de vraag "welk programma moet ik nou hebben?" of "Pakket A vs pakket B, welke is beter?", wil ik dat voortaan in 1 topic, namelijk dit topic, hebben. Het idee is daarbij herhaling en het aantrekken van spammers te voorkomen.

Het is vanaf nu niet meer toegestaan om een topic te openen waarin in de openings vraag verschillende pakketten vergeleken worden of waar een open vraag naar welk pakket er benodigd zou zijn voor al dan niet een bepaalde toepassing. Die vragen zouden in dit topic mogen komen.

Kortom; stel hier je vraag over welk shop pakket je zou moeten hebben of welke tussen X en Y het beste is. Ook alle discussies over welk pakket jij nou het beste vindt en waarom mag hier, en ook alleen hier, plaats vinden.

Wat nog wél toegestaan is in aparte topics, zijn specifieke vragen over een bepaald shop pakket of een groot "shop pakket X" topic.

Dit topic verschilt van het Webwinkel onder licentie topic omdat hier de verschillende open source pakketten besproken worden.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

23 augustus 2012

Nou, dan post ik hier maar als eerste! ^^ Ik ben op dit moment bezig met het testen van verschillende systemen. Omdat ik ervan uitga dat elk softwarepakket in de basis dezelfde mogelijkheden heeft, kijk ik nu even vooral naar de admin-dashboards en of ik die een beetje intuïtief ingericht vind. Los van de looks en de mogelijkheden, vind ik 't belangrijk dat ik er een beetje prettig mee kan werken. Ik heb vijf systemen op mijn domein geïnstalleerd om te testen:

- Magento
- CubeCart
- Zen Cart
- PrestaShop
- OpenCart

Ik kon ook nog kiezen voor osCommerce, maar dat gebruikt de concurrent ook al, en je kunt vast heel erg veel doen aan de layout zodat het er compleet anders uitziet, maar ik vind 't toch niet zo'n fijn idee.
Daarbij vind ik osCommerce een beetje lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Mijn broertje raadde me Magento aan, maar mijn eerste indruk van 't dashboard van Magento was: Whoah. :P Ziet er ingewikkeld uit. Nou is alles te leren natuurlijk, en ik ben geen complete noob als 't hierom gaat. Gelukkig heb ik nog even de tijd om alles uit te proberen, ik wil mijn winkel op z'n vroegst openen op 1 oktober vanwege de verhoogde BTW. Scheelt halverwege prijzen omzetten enzo als ik een week of twee eerder open :P.

Terwijl ik lekker rondneus, ben ik heel benieuwd welke systemen jullie niet aanraden. Hehe :P. Ik dacht, ik probeer het een keer met een andere insteek, anders gaat iedereen alleen de positieve dingen noemen... En ik wil juist de negatieve dingen horen waar jullie tegenaan gelopen zijn. Wat stoort/stoorde je aan bepaalde software? Tegen welke gebreken en/of ontbrekende mogelijkheden ben je aangelopen?

Nou, ik ga even lekker spelen :D
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Sorry voor de dubbelpost... geen negatieve ervaringen te delen? ^^

OpenCart en ZenCart zijn inmiddels zo goed als afgevallen. ZenCart omdat het te veel op osCommerce (soort afsplitsing ervan zag ik, dus logisch) en dus de concurrent lijkt en ik het menusysteem niet prettig vind; OpenCart omdat ik het menu niet praktisch vind, mensen moeten eindeloos doorklikken. Misschien is dit bij de rest ook zo en moet ik er een beetje mee goochelen om het menu te veranderen, maar daar kan ik me eventueel later in verdiepen. Voor nu staat OpenCart op standby. :P

Ik zit een beetje in dubio, omdat ik CubeCart eigenlijk de mooiste vind qua layout, maar daarin begrijp ik de BTW-functionaliteit niet helemaal (bedragen worden getoond excl. BTW en dat krijg ik niet aangepast...). Ik probeer het nu toch even met Magento.

-edit- Ik zet mijn vraag over Magento even in een eigen topic.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Ehm... even tussendoor. Het uiterlijk van de shop bepaal je met elke software helemaal zelf door het template wat je maakt. Als je niet op je conculega wil lijken maak je gewoon een ander template.

En een keuze maken voor software op basis van is de menustructuur in de back end intuïtief genoeg vind ik persoonlijk een non argument, als je een tijdje met een bepaalde soort software werkt heb je de menustructuren snel genoeg door.

Criteria die belangrijk zijn:
Snelheid
Stabiliteit
Veiligheid

Wat heb je aan een intuïtieve menustructuur in de admin als je database zo lek is als een mandje? of dat je site er een eeuwigheid over doet om te laden zodat klanten al afhaken voordat ze de producten gezien hebben?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Ehm... even tussendoor. Het uiterlijk van de shop bepaal je met elke software helemaal zelf door het template wat je maakt. Als je niet op je conculega wil lijken maak je gewoon een ander template.

En een keuze maken voor software op basis van is de menustructuur in de back end intuïtief genoeg vind ik persoonlijk een non argument, als je een tijdje met een bepaalde soort software werkt heb je de menustructuren snel genoeg door.

Criteria die belangrijk zijn:
Snelheid
Stabiliteit
Veiligheid

Wat heb je aan een intuïtieve menustructuur in de admin als je database zo lek is als een mandje? of dat je site er een eeuwigheid over doet om te laden zodat klanten al afhaken voordat ze de producten gezien hebben?
Je hebt he-le-maal gelijk, maar om dit soort dingen uit te vogelen zal ik langer moeten uitproberen hoe alles werkt. Ik post nu even op basis van de eerste dingen die ik tegenkom, omdat dat simpelweg het eerste is dat ik nu 'leer'. Natuurlijk heb ik nog ontzettend veel om te lezen en te ontdekken. Als je dus tips hebt op basis van de bovenstaande drie criteria, zijn die van harte welkom. Ik merk al wel dat Magento bijzonder traag is. Alleen al de homepage laden duurt aanzienlijk langer dan bij de rest... En dan staat er pas één product in.

P.S.: Qua templates ben ik waarschijnlijk afhankelijk van wat er te downloaden is. Ik heb wel kennis van html en css, maar niet/nauwelijks van php en ik denk dat dat is wat je nodig hebt om zelf from scratch een template te maken?
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

De argumenten zijn idd erg apart. Als je die argumenten gebruikt snap je het begrip open source software denk ik nog niet helemaal. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Betrapt ;). Mijn broertje heeft wel kennis van php en hij kan me helpen, maar hij is op vakantie. Maar eerlijk gezegd wil ik zo veel mogelijk zelf uitzoeken.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

P.S.: Qua templates ben ik waarschijnlijk afhankelijk van wat er te downloaden is. Ik heb wel kennis van html en css, maar niet/nauwelijks van php en ik denk dat dat is wat je nodig hebt om zelf from scratch een template te maken?
Met CSS en HTML kom je al een heel eind.

Je hoeft geen PHP te kennen om de verschillende codeblokken in een template te kunnen verplaatsen. :)

De hele look en feel bij osC, Zen Cart, PrestaShop etc. kan je met CSS veranderen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

P.S.: Qua templates ben ik waarschijnlijk afhankelijk van wat er te downloaden is. Ik heb wel kennis van html en css, maar niet/nauwelijks van php en ik denk dat dat is wat je nodig hebt om zelf from scratch een template te maken?
Met CSS en HTML kom je al een heel eind.

Je hoeft geen PHP te kennen om de verschillende codeblokken in een template te kunnen verplaatsen. :)

De hele look en feel bij osC, Zen Cart, PrestaShop etc. kan je met CSS veranderen.

Ok, maar de manier waarop een menu werkt, dat lijkt me wel echt een stukje php.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Je móét de lay-out zelfs aanpassen, anders ziet je webwinkel er juist precies hetzelfde uit als die van alle andere webwinkeliers die ook niet precies weten hoe je iets verandert.

En omdat dit argument altijd geldt voor elk open source-pakket, kijk je dus per definitie altijd naar andere zaken dan de lay-out.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Dat wil ik wel doen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Veel lezen over de verschillende systemen?
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Betrapt ;). Mijn broertje heeft wel kennis van php en hij kan me helpen, maar hij is op vakantie. Maar eerlijk gezegd wil ik zo veel mogelijk zelf uitzoeken.
En dat is ook niet erg maar je moet weten dat de punten van jouw argumenten allemaal aan te passen is. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Siemi
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 juli 2011

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Je bent virtuemart vergeten mee te nemen. Mijn persoonlijke favoriet. :lol:
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Ik kan soms een beetje lui zijn. Hoewel ik zelf prima een softwarepakket op een ftp-server kan installeren, heb ik alleen de software in m'n lijstje gezet die m'n DirectAdmin automatisch voor me kan installeren d.m.v. Installatron :P.

-edit- Ik wil ZenCart heel graag prettig vinden om mee te werken, maar alle templates die ik tot nu toe heb bekeken hebben exact diezelfde foeilelijke, bloedirritante (vind ik) menustructuur. Je moet de layout wel héél drastisch veranderen, wil je 't niet op de site van de concurrent laten lijken. Dat heeft niets met plaatjes, lettertypes, kleurtjes of zelfs het verplaatsen van blokken te maken, maar alles met de werking/opbouw/structuur van de site... en die vind ik zo vervelend. Geloof niet dat daar erg veel aan te doen is zonder kennis van php.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Daar is geen PHP kennis voor nodig... je gaat naar zencart.com klikt op plug-ins en zoekt naar better categories, die installeer je in zencart en je hebt in een keer een menu die je met css er anders kan laten uitzien.

Met andere woorden, je hebt zelf geen php kennis nodig, als je maar weet waar je het weg kan halen. :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

24 augustus 2012

Hmm, ik kan alleen 'Better together' vinden en da's volgens mij wat anders... En 'Categories dressing', maar daarmee verander je wederom alleen de layout van het menu en niet de werking/structuur ervan...
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

25 augustus 2012

Je vind 'em hier.

Als je deze installeert kan je met CSS en eventueel jQuery een ander menu van maken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

25 augustus 2012

Misschien moet je eerst eens omschrijven wat je dan verstaat onder "menu structuur" en wat je daaraan lelijk vindt, of liever: hoe zou je het dan juist wel willen hebben.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

25 augustus 2012

Ik vind het persoonlijk erg onhandig dat je in osCommerce/ZenCart telkens moet klikken voor je naar een volgende (sub)categorie kunt. Dit kost onnodig veel laadtijd en het maakt dat ik de site van de concurrent bijzonder irritant vind. Ik heb liever dat zich een menuutje uitvouwt als je 'mouseovert', zoals in Magento en OpenCart. CubeCart vind ik helemáál ideaal qua werking van 't menu, maar ik heb gelezen dat anderen de belasting ook niet helemaal goed ingesteld kregen in CubeCart. Dat is helaas dan weer een groot minpunt... Maar als ik een CubeCart-achtig menu kan krijgen in ZenCart, ben ik misschien wel om. :P Is dit iets dat je kunt aanpassen met css (lijkt me sterk) en jQuery (geen ervaring mee :))?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 augustus 2012

Ja dat kan... kleine wijziging in een template file zodat de subcategorie niet automatisch opent en toevoegen van een stukje jQuery en klaar.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 augustus 2012

Hij moet juist wel automatisch openen, maar ik denk dat ik 't verkeerd lees? Hoe dan ook, ik heb nog genoeg uit te zoeken ^^.

Eigenlijk ben ik bang dat het sneller oktober is dan ik wil! Haha. Nu heb ik nog even vakantie, 3 sept begin ik weer met werken, maar komende week de hele week logees... Dat wordt 'm dus niet meer. Avondwerk! :) (Maar wel heel leuk avondwerk. Mijn vriend klaagt nu al dat hij me niet meer ziet. Hahaha)
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 augustus 2012

Ik bedoel met niet automatisch openen dat je in het 'hoofdscherm' niet de subcategories ziet maar pas dan wanneer je er op klikt in het menu.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 augustus 2012

Dat bedoel ik ook... maar dat wil ik dus juist WEL. :D
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 augustus 2012

Ondanks de traagheid kies ik vanwege de vele mogelijkheden toch voor Magento, maar het valt me behoorlijk tegen... als je zelf categorieën toevoegt verdwijnt het hele menu bovenin..? De oplossingen die een google-search oplevert krijg ik niet voor elkaar. Wat jammer dat het niet vanzelfsprekend is dat je eigen categorieën in 't menu terechtkomen, sterker nog, dat 't menu geheel verdwijnt. De vele mogelijkheden maken Magento wel wat ingewikkeld om mee te werken :P.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 augustus 2012

Dat bedoel ik ook... maar dat wil ik dus juist WEL. :D
Maar dat doet Zen Cart automatisch... ???
Ondanks de traagheid kies ik vanwege de vele mogelijkheden toch voor Magento, maar het valt me behoorlijk tegen...
Mag ik dit niet snappen?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

26 augustus 2012

Bij de standaard versie van Zen Cart moest ik toch echt telkens verder klikken om de volgende subcategorie te openen, waardoor de hele pagina opnieuw geladen moet worden.

En ja, ik vind de traagheid van Magento een groot nadeel, maar de voordelen van het pakket wegen daar naar mijn mening tegenop :). Met veel van de andere pakketten heb ik inmiddels ondervonden dat bepaalde belangrijke dingen niet goed werken. Hoewel het menu van Magento nu dus ook niet meewerkt... Maar aangezien veel mensen het gebruiken is daar vast een oplossing voor te vinden, ik heb 'm alleen niet gevonden (alleen iemand met hetzelfde probleem zonder oplossing :().

Ik heb een beetje het gevoel dat mijn keuzes niet serieus genomen worden. En dat snap ik deels wel, want ik oordeel op basis van wat ik weet en ik weet nog maar heel weinig. Ik ben niet dom, maar nog wel onwetend. Dat is toch niet gek? Ik neem aan dat ik hier mag komen met vragen? Alles wat ik zeg wordt maar raar gevonden, maar intussen komt niemand met tips of ideeën waar ik dan WEL op moet letten of waar ik info kan vinden. Ik ben maar een beetje aan het zwemmen via Google. Ik ben hier lid geworden om dingen te leren van mensen die de wijsheid al in pacht hebben, iedereen moet toch ergens beginnen..? Ik probeer zoveel mogelijk zelf uit te zoeken, maar dat lukt me niet met alles. Zeker Magento is nogal een pakket om even snel uit te zoeken. Ik probeer vijf pakketten tegelijk te doorgronden, om zo zorgvuldig mogelijk in korte tijd een goed doordachte keuze te maken, en da's niet makkelijk.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

27 augustus 2012

Sorry voor de dubbelpost, ik wilde dit aan de vorige post toevoegen maar dat kon niet meer (tijdslimiet op editen?).

Terug on-topic, even mijn huidige bevindingen...

- CubeCart valt af omdat de BTW pas zichtbaar wordt als je uitcheckt. Mogen jullie een non-argument vinden.. Ik vind 't belangrijk dat de klant weet waar ie aan toe is. Ik lever in eerste instantie alleen aan landen binnen Europa die 21% BTW zullen moeten betalen, dus dan is 't wel zo handig dat standaard in te stellen is dat de BTW vanaf de productpagina al zichtbaar is. En dit schijnt bij CubeCart helaas niet mogelijk te zijn (tenzij iemand toevallig een scriptje kent? Ik heb 't niet kunnen vinden).

- PrestaShop valt af omdat het bedrag incl. BTW hetzelfde is als het bedrag excl. BTW. Deze bedragen zijn niet los van elkaar in te stellen, als je het ene bedrag verandert wordt automatisch het andere aangepast en andersom. Een zoektocht op internet maakt duidelijk dat dit probleem bekend is bij de makers en dat er niets aan wordt gedaan (tenzij iemand anders die PrestaShop gebruikt een omweg-scriptje heeft gevonden? Op mij komt dit namelijk over als een heel simpel scriptprobleempje dat in theorie makkelijk te verhelpen zou moeten zijn).

- Van OpenCart en ZenCart vind ik de menustructuur bagger, maar nogmaals, als dit aan te passen is zonder kennis van PHP houd ik me aanbevolen. In jQuery zal ik me moeten verdiepen, dat ken ik helemaal niet; css ken ik wel maar voor zover ik weet is dat puur voor de opmaak van al bestaande codeblokken, en niet om menuutjes direct na een mouseover uitklapbaar te maken in plaats van dat de pagina opnieuw moet worden geladen na een klik op een subcategorie. Maar nogmaals, please correct me if I'm wrong.

- Magento lijkt de meeste mogelijkheden te hebben, maar is wel bizar traag. Alleen het laden van een homepage zonder aangepaste content duurt al 13 seconden (tegenover de 1-2 seconden die het kost om een willekeurige andere webshop te openen). Ik weet dat ik me daar zelf aan zou ergeren als klant. Ook vind ik de software met al z'n mogelijkheden wel erg ingewikkeld. Tuurlijk, alles is te leren, maar sommige dingen zijn wel erg omslachtig. Dat het menu bijvoorbeeld helemaal verdwijnt zodra je zelf categorieën gaat toevoegen... Een bekend 'probleem' dat ik gevonden heb bij andere users door te googlen, en dat met allerlei truukjes op te lossen is, maar apart blijft het wel (en het is me tot nu toe nog niet gelukt). Als alleen het aanpassen van de CONTENT van een menu al zo ingewikkeld en in mijn ogen onlogisch is, houd ik mijn hart vast wat de rest betreft.
Daarbij komt nog dat de meeste templates voor Magento betaald zijn en ik vrees dat ik niet de programmeervaardigheden bezit om daar zelf mee aan de slag te gaan... maar ik ga 't proberen :). De design-pagina van Magento is tot dusver totale abracadabra voor mij. Lege tekstvakjes. Geen idee wat ik daar in dien te vullen :P. Voor het krijgen van een verticale menubalk heb ik ergens een gratis extension-key gedownload... Een korte code waarvan ik wederom geen ideeeee heb waar ik die dien te plaatsen. Dit wordt nog spannend :P. Heb ik aan een maand wel genoeg? Haha! De tijd zal 't leren.

k kan nu pas vanaf 3 september verder, dus voor nu laat ik dit topic ff met rust. Misschien is 't ook een idee om alsnog Virtuemart handmatig te installeren. Zijn er nog andere open source-pakketten die ik zou kunnen proberen? Ik merk dat mijn eerste aanname - dat alle pakketten in de basis dezelfde mogelijkheden hebben - bijzonder naïef en totaal onwaar is, dus ik heb graag meer opties tot mijn beschikking. Alvast hartelijk dank voor alle input :)
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

27 augustus 2012

- PrestaShop valt af omdat het bedrag incl. BTW hetzelfde is als het bedrag excl. BTW. Deze bedragen zijn niet los van elkaar in te stellen, als je het ene bedrag verandert wordt automatisch het andere aangepast en andersom. Een zoektocht op internet maakt duidelijk dat dit probleem bekend is bij de makers en dat er niets aan wordt gedaan (tenzij iemand anders die PrestaShop gebruikt een omweg-scriptje heeft gevonden? Op mij komt dit namelijk over als een heel simpel scriptprobleempje dat in theorie makkelijk te verhelpen zou moeten zijn).
Dit is natuurlijk niet zo, anders zou niemand met prestashop werken.

Je moet eerst het btw % selecteren 0,6 of 19% en dan voer je een netto( dus ex btw) bedrag in en dan komt in het venster er onder vanzelf het bedrag inclusief btw.

Ik denk dat je er verstandig aandoet met een standaard pakket te beginnen, daar valt al genoeg onder de knie te krijgen.

of

Dat je iemand vraagt/inhuurt om je te begeleiden bij het installeren van een opensource pakket.
 
Shushu
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 augustus 2012

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

27 augustus 2012

Dat leek mij ook al, maar ik héb de btw al aangepast... Ik stoei nog even verder...

Wat bedoel je met 'een standaard pakket'? Bedoel je gewoon 'één pakket tegelijk'?

Toen ik zei dat ik voor magento koos werden mijn argumenten weer raar gevonden, dus ik weet 't niet meer. Ik ben er nog niet klaar voor om er eentje te kiezen. Ik twijfel te veel en word onzeker van de kritiek hier, hoe terecht die ook is. Ik zal echt nog even met alle vijf moeten stoeien voor ik een goed onderbouwde keuze kan maken. Als ik dat eenmaal heb gedaan, kan ik me bezig gaan houden met de inrichting, opbouw en layout, en daar heb ik misschien hulp bij nodig ja. Maar goed, daar zijn ook weer helpbestanden voor. Ik kom vast een heel eind. Alleen bekijk ik nu tegelijk vijf pakketten en dus heeft dat voorlopig geen prioriteit :-P

Toen ik hier voor 't eerst postte, werd me aangeraden te kijken naar snelheid, veiligheid en stabiliteit, geloof ik. Hiermee wordt geïmpliceerd dat deze per pakket niet vanzelfspreken in orde zijn. Los van de traagheid van magento: kan iemand mij hierover dan misschien iets vertellen?

oh ja, en wat zijn jullie ervaringen met het instellen van verzendkosten? Ik kom hier bij geen enkel pakket helemaal uit tot nu toe. Zijn er pakketten waarbij je de verzendkosten bij een bepaald aantal producten zelf kunt bepalen ipv per gewicht?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Grote "welk open source pakket moet ik nu hebben?" topic

27 augustus 2012

Zijn er pakketten waarbij je de verzendkosten bij een bepaald aantal producten zelf kunt bepalen ipv per gewicht?
Ja, dat kan bijvoorbeeld bij Zen Cart. Je kunt verzendkosten echter ook altijd deels of geheel verrekenen in de verkoopprijs; wel zo duidelijk voor kopers als je niet te veel verschillende tarieven hanteert.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht