Pagina 1 van 1
getclicky en weigerpercentage
Geplaatst: 28 augustus 2012
door j.hooijenga
bij getclicky zie ik een regel staan: weigerpercentage.
ik heb alleen geen idee wat het betekend.
kan iemand dit uitleggen?
Re: getclicky en weigerpercentage
Geplaatst: 28 augustus 2012
door Jan Roelofsen
Mensen die binnenkomen maar niet doorsurfen op je site.
Het weigeringspercentage in Clicky is overigens niet te vergelijken met het zogenaamde bouncepercentage in Google. In Google ligt het % vaak hoger dan Clicky, omdat deze analytic webtool in zijn berekening ook rekening houdt met de totale tijd op een pagina.
Re: getclicky en weigerpercentage
Geplaatst: 28 augustus 2012
door Ward
Hecht er vooral ook niet te veel waarde aan, want een verbetering van je website kan leiden tot een stijging van het weigerpercentage en een daling van het aantal pageviews. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer een toenemend aantal bezoekers rechtstreeks op een productpagina landt in plaats van een rubriek/categorie van waaruit ze moeten doorklikken.
Re: getclicky en weigerpercentage
Geplaatst: 28 augustus 2012
door Jan Roelofsen
En dat is per type / groep klant nog weer anders.
Bij ons zien we bv dat mensen die alleen een traditioneel houten speelgoed zoeken vaak veel korter op de site zijn. Ook sneller direct landen.
De andere groep is juist lang bezig om zelf een complete boerderijset bij elkaar te zoeken. In deze groep is weiger% lager. Het aantal bezochte pagina's loopt vaak op naar de 40 tot 80 in deze groep.
Oftewel ook hier geldt weer dat je eea in de juiste context moet zien.