Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

verzending vanuit Duitsland?

24 september 2012

Wie heeft er ervaring met het verzenden van pakketjes vanuit Duitsland?

We hebben een erg leuk contract liggen om producten te verkopen via een Duitse website waar per keer tussen de 500 en 2500 bestellingen uit zullen komen.

Nu hebben we dit vaker gedaan voor de Nederlandse vestiging van dat bedrijf en verzonden altijd met brievenbus post.
Voor Duitsland en Oostenrijk moet echter traceerbaar verzonden worden.

2 bedrijven gevonden die zeer gunstige tarieven hebben, Deutsche post (dhl) en hermes.
Maar die verlangen dat je een Duits postadres en factuur adres hebt en een Duits adres waarz e pakketjes kunnen ophalen.

Dat heb ik dus niet.
Ik kan dus geen contract sluiten met die Duitse vervoerders. Pakketjes direct naar pakketshop brengen kan ook niet want daar kan/mag je niet terecht als je met 500 tot 2500 pakketjes tegelijk aankomt.

Ga je dan bij Nederlandse vestiging van DHL informeren zijn de tarieven hier 3 tot 5 keer zo hoog dat als je via Duitse DHL verstuurd.

We lopen hier volledig vast op en zien dit contract zo aan onze neus voorbij gaan omdat verzenden vanuit Nederland naar Duitsland en andere europese landen teduur is en verzenden vanuit Duitsland onmogelijk gemaakt wordt.
Gaat overigens om contracten die 10 tot 30 duizend euro omzet kunnen opleveren (mogelijk zelfs meer).

Wie heeft er tips voor een oplossing kwa verzenden vanuit Duitsland naar Duitsland en andere europese landen?

Daniël
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: verzending vanuit Duitsland?

24 september 2012

Probeer deze jongens eens...
http://www.addressgermany.com

Kan je een adres krijgen en zij versturen ook....
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: verzending vanuit Duitsland?

24 september 2012

dat is de andere kant op. dan kan je producten in Duitsland kopen en daar laten afleveren en zij sturen het dan door naar jouw adres.
 
Mooiweer
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2011
Contacteer:

Re: verzending vanuit Duitsland?

25 september 2012

Misschien een idee om het bij een Duits postkantoor te vragen? Sommige kantoren (vlak over de grens) bieden aan om hun adres te gebruiken als postadres. Wanneer je dan je brief of pakketje ophaalt betaal je voor de service. Bij het kantoor waar wij wel gebruik van maken kost het voor een brief € 0,50 en een pakketje € 2,00. Maar wij besparen op de verzendkosten van het pakket bijna € 50,00.

Zit je er alleen mee dat ze de pakketten ook daar weg moeten kunnen halen. Maar je kunt het altijd proberen. Indien je kunt garanderen dat de tijd dat de pakketten er staan minimaal is, dan willen ze dit misschien wel voor je doen (tegen betaling)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: verzending vanuit Duitsland?

25 september 2012

dat is de andere kant op. dan kan je producten in Duitsland kopen en daar laten afleveren en zij sturen het dan door naar jouw adres.
Zij kunnen ook versturen en retouren ontvangen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Siemi
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 juli 2011

Re: verzending vanuit Duitsland?

28 september 2012

Ik heb wel een Duits adres. Misschien dat we iets voor je kunnen doen.
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: verzending vanuit Duitsland?

28 september 2012

Eentje... bedankt. Ik heb ze zojuist een e-mail gestuurd om te kijken wat ze kunnen betkenen voor ons.

Siemi... waar zit je precies in Duitsland? en met prive adres of zakelijke locatie?
 
Siemi
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 juli 2011

Re: verzending vanuit Duitsland?

29 september 2012

Vossie, we zitten zakelijk in zowel Duitsland (kleve, net over de grens bij Nijmegen) als Nederland. Ik verkeer dagelijks in Arnhem, dus dat biedt volgens mij wel potentie om iets mee te kunnen. Tenzij je in Tiettjerkstradeel zit natuurlijk. :lol:
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: verzending vanuit Duitsland?

30 september 2012

Siemi... ik zit zelf op dit moment in Nijmegen en binnenkort waarschijnlijk in Beneden-leeuwen
 
gmunnik
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juli 2009
Locatie: Etten Leur
Contacteer:

Re: verzending vanuit Duitsland?

01 oktober 2012

Wij hebben een contract met GLS voor het verzenden van pakketten naar Duitsland. Zeer goede tarieven. Enige is dat de pakketten dan wel vanuit ons moeten worden verstuurd.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden
 
Paneuromix
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 december 2013

Re: verzending vanuit Duitsland?

12 december 2013

Ik verkoop voedingssupplementen, ik zoek een bedrijf in de grensstreek die afhankelijk van de bestelling het product in de nederlandse of duitse brievenbus doet, het gaat om platte pakketten die zo door de brievenbus kunnen. Wie weet iemand?
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: verzending vanuit Duitsland?

13 december 2013

Wij hebben een magazijn in Duitsland (Saarland) waar we ruimte over hebben (met magazijn medewerker). We hebben ook een Duits GLS account waarmee we gunstig verzenden naar Duitsland, Nederland, Frankrijk etc.

We kunnen de totale orderafhandeling doen voor een gunstige prijs (Stukken minder dan een normale fulfillment dienst omdat we de capaciteit die we hebben gewoon beter willen gebruiken en er niet op hoeven te verdienen). Stuur me een berichtje als dat eventueel interessant zou zijn.
 
Sprookjeslamp
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 februari 2012
Contacteer:

Re: verzending vanuit Duitsland?

29 december 2013

Ik reageer ook even omdat ik mogelijk in 2014 al hetzelfde zoek, eea afhankelijk van de groei door verkopen in .DE, zo staat ie in m'n active lijstje :)
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie
 
ActiveAnts
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 februari 2014
Locatie: Lopik
Contacteer:

Re: verzending vanuit Duitsland?

10 februari 2014

Wij rijden sinds januari iedere dag naar Duitsland om alle Duitse bestellingen van onze 50 webwinkel-klanten naar Duitsland te brengen. Hierdoor stellen wij onze webwinkel-klanten in staat om in hun webwinkel: vandaag besteld, morgen in huis in heel Duitsland te beloven. We injecteren de pakjes rechtstreeks in het Duitse postsysteem. Ook kunnen we busstukken in Duitsland versturen op deze manier. check http://www.alpak.nl
Active Ants Ecommerce Logistiek, e-fulfilment 2.0
http://www.activeants.nl
 
scalmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 februari 2022

Re: verzending vanuit Duitsland?

11 februari 2022

Vanuit Duitsland ben ik nu logoix aan het proberen

Je kunt er een gratis account aanmaken en krijgt van hen het adres wat je in een webwinkel kunt opgeven.
Voor de Duitse regelgeving moet je wel een copy van een legimtiatie invoeren nadat je je account hebt aangemaakt.  (ze gaan hier zorgvuldig mee om)
De mogelijkheden zijn legio, de prijzen transparant voor gewicht en afmeting, Je hebt een account waarop je de kosten kunt storten via een bankopdracht.  

De problemen die je kunt ondervinden zijn bij de webwinkel zelf indien deze niet op het buitenland is ingesteld. 
Bij betalingen kan er worden gecontroleerd op leeftijd, wat niet mogelijk is met onze gegevens.  Meestal is een mailtje naar het bedrijf voldoende om dit voor je recht te laten zetten.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 11 februari 2022, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht