Pagina 1 van 1

Conversie zakt in

Geplaatst: 14 oktober 2012
door alacarte
Sinds een jaar is onze shop http://www.knuffelsalacarte.nl live. Met deze shop richten we ons op het verkopen van bijzondere knuffelbeesten, die zich onderscheiden in design en kwaliteit.

Waar we in de maand september zo'n 40 verkopen realiseerden en op 1 oktober nog 3, werd het vervolgens stil pas op 12 oktober was er eindelijk weer 1 verkoop en nu al weer twee dagen niets. Zo'n lange periode van niets verkopen hebben we nog niet eerder beleefd. In het begin zaten er wel eens meerdere dagen tussen maar dit is wel erg lang en de kans lijkt me statistisch gezien niet erg groot. Tegelijkertijd zien we in Google Analytics dat de bezoekersaantallen (gemiddeld 70 per dag) ongeveer hetzelfde zijn. We hebben de zaken niet anders aangepakt in deze periode.

Heeft iemand enig idee of hier nog iets anders zou kunnen spelen dan alleen de factor toeval?

Re: Conversie zakt in

Geplaatst: 14 oktober 2012
door Shopotheek
Enige waar ik snel op kan komen is dat er vanaf 1 oktober de BTW percentage is verhoogd. De aantal verkopen van september (40), is dat hoog vergeleken met de maanden daarvoor?

Je bezoekers die eigenlijk in oktober van plan waren om te bestellen zouden snel voor 1 oktober 2% goedkoper bestellingen geplaatst kunnen hebben.

Dat kan verklaren waarom je in september meer bestellingen dan gemiddeld had en in oktober wat minder.

Re: Conversie zakt in

Geplaatst: 06 november 2012
door ErwinR
Dit kan inderdaad een belangrijke reden zijn.
Daarnaast vind ik de prijzen ook niet echt laag, de knuffels zijn prijzig, dit kan consumenten tegenhouden.

Op de homepage duidelijker naar voren laten komen waarom de klant bij jou zou moeten kopen. Dus de drempel 'prijs' weghalen. Tevens zijn er nog diverse SEO technische aspecten die je aan kan passen die beter zijn voor de zoekmachine.

Re: Conversie zakt in

Geplaatst: 06 november 2012
door veke
ErwinR schreef:Tevens zijn er nog diverse SEO technische aspecten die je aan kan passen die beter zijn voor de zoekmachine.
Is wel zeer vaag, wat je daar zegt.
Op "knuffels" staan ze op NR2 op Google.

Re: Conversie zakt in

Geplaatst: 06 november 2012
door ErwinR
Door iets meer tekst (keywords) terug te laten komen op de site kunnen ook op andere keywords goede posities behaald worden. URL's kunnen bijvoorbeeld beter:)

Re: Conversie zakt in

Geplaatst: 06 november 2012
door Ward
In de aanloop op Sinterklaas (schoencadeautjes en pakjesavond) mag je conversie fors dalen. Je krijgt namelijk verhoudingsgewijs veel meer passanten die kijken maar niet kopen, omdat in deze periode veel meer én langer naar speelgoed wordt gezocht. Je conversie was omgerekend 1,9% en als dat daalt tot 1%, is dat niet uitzonderlijk.

Wél lijkt er iets anders aan de hand te zijn. Je zou om dezelfde reden in deze periode namelijk véél méér bezoekers moeten hebben. Meer dan het drie- of viervoudige is ook niet uitzonderlijk. Omdat je zegt dat de bezoekersaantallen gelijk zijn gebleven, zou ik hier beslist eens naar kijken.