Beta-versie nieuwe online advertentievorm voor webwinkels

1
Beste webwinkel-eigenaren,

Op het moment werk ik aan een nieuw advertentieplatform speciaal voor webwinkels. Het gaat om een nieuwe technologie en een nieuw concept.

Ik ben op zoek naar webwinkels die gratis willen meedoen aan de beta-versie van deze online dienst. Dat betekent dat de software getest is door software-testers, maar voor het eerst door eindgebruikers (namelijk webwinkeliers) in gebruik wordt genomen. De beta-periode gaat begin december van start.

Deelname aan de betaversie is gratis. In ruil voor de gratis dienst willen we graag bijhouden wat de conversieratio is, dus hoeveel van de door ons aangeleverder bezoekers iets kopen op je webwinkel.

Omdat de technologie nu nog in ontwikkeling is willen we (mijn 2 compagnons en ik) nog niet al te veel strooien met informatie wat we precies gaan aanbieden. Geinteresseerden kunnen mij een privebericht of e-mail sturen en daarop kan ik antwoorden met concrete informatie over wat we van plan zijn.

Ik zal proberen hieronder een zo groot mogelijk tipje van de sluier op te lichten in dit bericht, zodat je in elk geval de vraag kan beantwoorden 'wat heb ik aan dit advertentieplatform? :)

Via ons platform leveren we, op een cost per click basis (behalve voor deelnemers in de betaversie, die gratis meedoen):

- bezoekers die de webwinkel bezoeken,
- vervolgens de website pagina voor pagina bekijken
- tijdens een campagne soms meerdere keren de website komen doorkijken
- bezoekers die geinteresseerd zijn in de producten die je aanbiedt, via een unieke vorm van targeting (het komt erop neer dat als ze een product op je webwinkel leuk vinden, ze ervoor zullen kiezen om op jouw webwinkel te klikken en de pagina's te gaan doorzoeken)

Het platform is geschikt voor webwinkels:

- die nog niet de naamsbekendheid van de grote spelers hebben
- die een ongunstige concurrentiepositie hebben via google adwords, andere search engine advertentiemethoden en facebook adverteren
- die geen groot budget hebben voor campagnes op radio, tv, bushokjes of groupon
- eigenlijk dus alle webwinkels behalve de gevestigde namen als bol.com, zalando.nl, etc. die met gemak bovenin de zoekresultaten bovenkomen en genoeg geld hebben voor nationale tv-campagnes :)
- die een stukje code in de HTML van hun webwinkel kunnen integreren (zie laatste alinea in dit bericht)

Wat is het doel van ons platform?

- een vorm van adverteren aanbieden die speciaal ontwikkeld is voor webwinkels
- een vorm van adverteren aanbieden die onafhankelijk is van je concurrentiepositie

Wil je meedoen en of meer weten? Via een privebericht of e-mail kan ik je concretere informatie geven over onze plannen.

Vriendelijke groeten,

Mandy Schippers

P.S. Eigenaren van een Mijn Webwinkel / logivert webshop kunnen helaas niet meedoen aan de pilot. Ik heb uitgebreid navraag gedaan naar de mogelijkheden om de door ons ontwikkelde code (nodig voor adverteren via onze website) te integreren in de HTML van de webpagina. Dit heeft MijnWebwinkel dichtgetimmerd, er kan niet zomaar code toegevoegd worden aan de HTML van de webwinkel. Voor sommige webdiensten zoals Google Analytics bieden ze een plugin, maar omdat wij nog geen gevestigde webdienst zijn is het helaas niet mogelijk onze code te gebruiken in een Mijn Webwinkel webshop. We hopen snel zo groot te worden dat het interessant wordt voor Mijn Webwinkel om een plugin voor ons te schrijven.
P.P.S. We hebben een beperkt aantal betaplekken maar voorlopig zijn er nog genoeg beschikbaar. Wel willen we een goede spreiding in de soorten producten die webwinkels aanbieden, dus het loont wel om je snel aan te melden, zodat we je snel kunnen plaatsen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.