Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Product aanbieden via dagaanbieding site?

27 november 2012

Hi,
Ik zie dagaanbieding sites steeds populairder worden en dit lijkt me een goede manier om in de toekomst mijn product / webshop te promoten. Ik vroeg mij af of jullie wel is van zo'n een site gebruik hebben gemaakt en wat jullie ervaring hiermee is?

Is het bijvoorbeeld moeilijk om je product op zo'n dagaanbieding site te plaatsen? Betaal je hiervoor? Laten ze alleen bekende webshops toe en hoef ik hier met mijn nieuwe webshop nog lang niet over na te denken?

Hoe waren de resultaten? Veel click/sales? Terugkerende bezoekers? Werden er ook nog producten gekocht naast het product dat on sale was?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Product aanbieden via dag aanbieding site?

27 november 2012

De grote en bekende dagactie sites kopen zelf in en verkopen dat door. Vroeger deden wij wel zaken met de twee bekendste dagactie sites. Toen was er minder concurrentie tussen die dagactie sites dan nu en was het voor ons nog leuk om dat te doen. Inmiddels zijn hun eisen een stuk hoger. Ze willen de producten bijna voor niets en willen dan ook nog exact inkopen. Sommigen eisen zelfs dat jij de logistiek voor hen verzorgt.

Inmiddels leveren we vrijwel nooit meer aan deze sites.

Er zijn ook sites die volgens een affiliate model werken. Ik denk dat jij dit bedoelt. Zij willen dan een percentage van jouw omzet hebben. Deze vormen werken meestal niet zo goed omdat ze weinig bezoek naar jouw site kunnen genereren.
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Product aanbieden via dag aanbieding site?

27 november 2012

De grote en bekende dagactie sites kopen zelf in en verkopen dat door. Vroeger deden wij wel zaken met de twee bekendste dagactie sites. Toen was er minder concurrentie tussen die dagactie sites dan nu en was het voor ons nog leuk om dat te doen. Inmiddels zijn hun eisen een stuk hoger. Ze willen de producten bijna voor niets en willen dan ook nog exact inkopen. Sommigen eisen zelfs dat jij de logistiek voor hen verzorgt.

Inmiddels leveren we vrijwel nooit meer aan deze sites.

Er zijn ook sites die volgens een affiliate model werken. Ik denk dat jij dit bedoelt. Zij willen dan een percentage van jouw omzet hebben. Deze vormen werken meestal niet zo goed omdat ze weinig bezoek naar jouw site kunnen genereren.
Bedankt voor je reactie. Nooit geweten dat dit zo in elkaar steekt.
Bedoel met de 1e categorie, site's zoals 1dayfly? Omdat deze alleen verkopen via hun eigen site.

Ik bedoelde inderdaad affiliate sites ( zoals dagaanbieding.net ) waar ze de bezoekers doorsturen naar je webshop. Zou je kunnen uitleggen waarom dit soort sites minder bezoekers genereren? Als ik zo kijk krijgen dit soort site ook aardig wat bezoekers en dit is afgelopen jaren best wel hard gestegen. Dus als je een algemeen product heb dat redelijk aansluit bij de doelgroep lijkt het mij dat je met dit soort sites ook aardig wat bezoekers kan genereren, of zit ik nou verkeerd?

Toch ben ik bang dat het moeilijk gaat worden een nieuwe webshop toe te voegen aangezien het toch vooral de grote webshops zijn die op dagaanbieding sites staan. Maar zodra m'n webshop helemaal up & running is toch maar een kansje wagen.
Edit; zie dat dit gewoon via m4n gaat, dus zal niet al te moeilijk moeten zijn.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Product aanbieden via dag aanbieding site?

27 november 2012

Bedankt voor je reactie. Nooit geweten dat dit zo in elkaar steekt.
Bedoel met de 1e categorie, site's zoals 1dayfly? Omdat deze alleen verkopen via hun eigen site.
Inderdaad, die bedoel ik onder andere.
Ik bedoelde inderdaad affiliate sites ( zoals dagaanbieding.net ) waar ze de bezoekers doorsturen naar je webshop. Zou je kunnen uitleggen waarom dit soort sites minder bezoekers genereren?
Deze verzamelen in principe gewoon sites die echt een dagaanbieding doen. Als je zelf elke dag een dagaanbieding zou willen doen (zo begreep ik je post eerst niet, maar ik begrijp dat je dat wilt gaan doen) dan kan het misschien interessant zijn. Er zijn echter ook sites die elke dag een product aanbieden, maar die de bezoeker eigenlijk ook weer doorverwijzen naar een andere site. Die zijn niet interessant want die sites hebben zelf al nauwelijks bezoek.

Een site die een elke dag een aanbieding zou doen met kabels die werd geweigerd door zo'n verzamelsite van dagaanbieding sites, maar ik zou zeggen, neem eens contact met ze op en hoor wat ze te bieden hebben?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Product aanbieden via dag aanbieding site?

27 november 2012

Deze verzamelen in principe gewoon sites die echt een dagaanbieding doen. Als je zelf elke dag een dagaanbieding zou willen doen (zo begreep ik je post eerst niet, maar ik begrijp dat je dat wilt gaan doen) dan kan het misschien interessant zijn.
Ik weet nog niet precies wat en hoe ik het wil gaan doen. Ik dacht eerst aan iets als 1x in de week een aanbieding, maar als het nodig is om elke dag een aanbieding te hebben om op dagaanbieding sites te komen, kan dat ook.
Er zijn echter ook sites die elke dag een product aanbieden, maar die de bezoeker eigenlijk ook weer doorverwijzen naar een andere site. Die zijn niet interessant want die sites hebben zelf al nauwelijks bezoek.
Ik weet niet precies wat voor sites je hiermee bedoelt, ben in ieder geval dit soort sites nog niet tegen gekomen. Maar om er even zeker van te zijn dat we het over de zelfde soort sites hebben, ik bedoel dus sites zoals: jouwaanbieding.nl, dagaanbieding.net, dagaanbiedingen.nl, dailyoffers.nl etc.
Een site die een elke dag een aanbieding zou doen met kabels die werd geweigerd door zo'n verzamelsite van dagaanbieding sites, maar ik zou zeggen, neem eens contact met ze op en hoor wat ze te bieden hebben?
Momenteel is mijn webshop hier nog lang niet klaar voor ( veel te klein assortiment en niet eens een dag aanbieding systeem ) dus ik dacht laat ik eerst eens op dit forum erover brainstormen, kijken of mensen ervaring hebben met dit soort sites. Tegen de tijd dat mijn webshop helemaal af is en ik aan de slag kan gaan met dagaanbiedingen zal ik ze zeker van te voren mailen om te kijken of mijn webshop geschikt is.
 
jurrieb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 juni 2012
Contacteer:

Re: Product aanbieden via dagaanbieding site?

09 september 2013

Hallo,

Ik run een dagaanbieding overzicht website, voor een klein bedrag kun je je aanmelden bij een affiliate netwerk zoals: M4N, Zanox, Daisycon of tradetracker. Dan verschijn je automatisch op mijn website http://www.eendagdeals.nl maar ook op vele anderen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht