Kajole schreef:Ik heb al besloten de klant een nieuw pakket te sturen (en haar het pakket terug te laten sturen indien het alsnog binnen komt). Vindt het wel een lastige. Het is toch een bestelling van boven de 100 euro. De klant heeft de keuze om verzekerd te verzenden. In mijn algemene voorwaarden staat ook dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor verlies, beschadiging of diefstal tijdens de verzending.
Bovendien kan een klant ook gewoon zeggen dat het niet is aangekomen. Dit valt niet te controleren (maar is andersom natuurlijk ook zo).
Ik heb contact gehad met tnt maar een basispakket naar het buitenland is helaas niet te traceren. "Pech gehad mevrouw, misschien komt het nog aan".
Ik begrijp dat het vervelend is alleen is het gewoon risico.
Heb zelf een tijdje bij een van de grotere platenzaken gewerkt, daar kunnen klanten ook terug komen met een product, soms boxsets van €70, en zeggen "kijk hier zit een kras op" en krijgen hun geld terug. Of dit nou door de zaak of de klant komt weet je niet. Zo kregen wij er toch zeker 3 a 4 in de week, niet allemaal krassen natuurlijk maar wel defect.
Niemand zegt dat een webshop die geen grote omzet draait zonder risico is
Als iemand dit een tweede keer komt vertellen zet je natuurlijk je vraagtekens bij die persoon en kom je er denk ik wel mee weg als je de klant weigerd (webwinkelverbod?).
Als je veel dure artikelen verstuurd kan je het denk ik beter aangetekend sturen zodat je niet aan honderden euro's hoeft te vergoeden.
Goed dat je het gelijk opnieuw verstuurd hebt trouwens.