Feedback webshop -vrouwenkleding
Geplaatst: 14 april 2010
Hoi allemaal,
Sinds november 2009 ben ik een eigen webshop begonnen. Van november t/m januari liep het buiten verwachting goed (gemiddeld 50 bestellingen per maand). Vanaf februari is mijn persoonlijke situatie veranderd, ik ben gaan samenwonen waardoor de webshop haast geen aandacht kreeg. Sinds 2 weken heb ik weer internet (aansluiten duurde 4 weken) en de verkoop vanaf februari tot nu valt heel erg tegen.
Aantal unieke bezoekers in januari was 4953 (gem. tijd op site 3,5 minuut), in maart was het 3562 (gem. tijd op site 2,5 minuut). Volgens Analytics komt het merendeel van mijn bezoekers binnen via direct verkeer (rond de 30%) en google (ronde de 15%). Verder heeft mijn webshop PR 3 en wordt het bijna elke avond bezocht door bots.
De marketingaanpak is hetzelfde gebleven:
- adverteren op gratis sites als marktplaza
- persberichten publiceren (o.a. webwinkelnieuws.com)
- advertorials op gerelateerde sites (fashionsites en -blogs)
- profiel op social sites als hyves, facebook en twitter
- enquetebutton op de homepage, de uitkomsten en feedback van bezoekers is alleen positief
- nieuwsbrief met actuele info, acties en prijsvragen, ongeveer 2 a 3 keer per maand
- title tags en meta tags zijn per product in te vullen in de backoffice, en dat heb ik voor elk artikel gedaan.
Ik vraag me af wat jullie bevindingen zijn, wat zijn verbeterpunten, wat kan er veranderd worden, hoe zorg ik ervoor dat de bezoekersaantallen (en dus verkoop) weer omhoog gaan e.d.? Goede tips/opmerkingen/aanvullingen/ideeen zijn welkom!
De link naar mijn webshop:
http://bit.ly/9OCVui
Alvast bedankt!!
Sinds november 2009 ben ik een eigen webshop begonnen. Van november t/m januari liep het buiten verwachting goed (gemiddeld 50 bestellingen per maand). Vanaf februari is mijn persoonlijke situatie veranderd, ik ben gaan samenwonen waardoor de webshop haast geen aandacht kreeg. Sinds 2 weken heb ik weer internet (aansluiten duurde 4 weken) en de verkoop vanaf februari tot nu valt heel erg tegen.
Aantal unieke bezoekers in januari was 4953 (gem. tijd op site 3,5 minuut), in maart was het 3562 (gem. tijd op site 2,5 minuut). Volgens Analytics komt het merendeel van mijn bezoekers binnen via direct verkeer (rond de 30%) en google (ronde de 15%). Verder heeft mijn webshop PR 3 en wordt het bijna elke avond bezocht door bots.
De marketingaanpak is hetzelfde gebleven:
- adverteren op gratis sites als marktplaza
- persberichten publiceren (o.a. webwinkelnieuws.com)
- advertorials op gerelateerde sites (fashionsites en -blogs)
- profiel op social sites als hyves, facebook en twitter
- enquetebutton op de homepage, de uitkomsten en feedback van bezoekers is alleen positief
- nieuwsbrief met actuele info, acties en prijsvragen, ongeveer 2 a 3 keer per maand
- title tags en meta tags zijn per product in te vullen in de backoffice, en dat heb ik voor elk artikel gedaan.
Ik vraag me af wat jullie bevindingen zijn, wat zijn verbeterpunten, wat kan er veranderd worden, hoe zorg ik ervoor dat de bezoekersaantallen (en dus verkoop) weer omhoog gaan e.d.? Goede tips/opmerkingen/aanvullingen/ideeen zijn welkom!
De link naar mijn webshop:
http://bit.ly/9OCVui
Alvast bedankt!!