Pagina 2 van 2

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

Geplaatst: 14 juli 2015
door chocoladeverkopers
ja...zo met die 2 berichten vlak na elkaar komt het voor mij wel héél dicht bij spam, zeker als er vrijwel gelijktijdig ook een ander topic 'omhoog geschopt' wordt om een blogje in te linken. maargoed - wellicht zijn de bedoelingen goed...ik hoop het.

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

Geplaatst: 15 juli 2015
door PeterPastoor
Je komt idd als een spammer over ja.

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

Geplaatst: 15 juli 2015
door henk-k
Het grappige is eigenlijk nog wel dat wwk zelf het topic omhoog brengt, een paar weken later ziet dat het topic oud is, maar blijkbaar niet terug leest en vervolgens exact dezelfde link een nuttige toevoeging vindt :D

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

Geplaatst: 15 juli 2015
door Mick
henk-k schreef:Het grappige is eigenlijk nog wel dat wwk zelf het topic omhoog brengt, een paar weken later ziet dat het topic oud is, maar blijkbaar niet terug leest en vervolgens exact dezelfde link een nuttige toevoeging vindt :D
Vandaar mijn reactie! :wink:
Maar het 'spam-gedrag' van libertes valt volgens mij reuze mee!

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

Geplaatst: 15 juli 2015
door henk-k
Mick schreef:Maar het 'spam-gedrag' van libertes valt volgens mij reuze mee!
Ja joh, als de link relevant is zie ik het probleem ook niet zo.

Re: Gratis verzendkosten en retour sturen

Geplaatst: 16 juli 2015
door Zyra
libertes schreef:Ik zie dat dit topic onlangs weer omhoog is geplaatst. Nu wil ik niet overal onze blog onder spammen, maar ik denk toch dat dit heer erg relevant is.

Omdat wij de vraag ook vaker kregen hebben we 3 juristen gevraagd om te beoordelen of het toegestaan is om alsnog verzendkosten te rekenen bij een retour. We hebben daarvoor ICTRecht.nl, CharlottesLaw en Gielen Juridisch advies gevraagd. Zij gaven alle drie aan dat dit volgens hen niet mag.

https://blog.webwinkelkeur.nl/gratis-ve ... eelretour/

Zelf waren we hier ook redelijk verbaasd over, omdat met dezelfde argumentatie het dan ook niet mogelijk is om bij staffelprijzen de prijs weer omhoog bij te stellen is bij een deelretour. Praktisch lijkt me dat niet bepaald eerlijk. Zelf ben ik echter geen jurist, dus ik ben toch geneigd deze 3 partijen te geloven. Ook al zou een uitspraak door een rechter interessant zijn.
Waarom verbaasd? De klant heeft boven xx bedrag GEEN verzendkosten betaald, waarom dan verzendkosten bereken omdat een product terug komt en de klant ONDER het xx bedrag komt?

Dat is toch te zot voor woorden? De klant moet bij mij €6,95 voor een pakket betalen als ze het terug willen sturen. Dat is denk ik al genoeg en ga je niet €3,95 of €4,95 extra in rekening brengen, omdat het dan onder xx is gekomen.

Even je blog ook nalezen, op het eind komt het over dat je nooit verzendkosten mag berekenen bij een deelretour en dat is onjuist.
Als de klant 24,95 betaald. €4,95 verzendkosten en 2 producten van €10,-. Dan hoef je de klant maar €10,- terug te storten als er 1 product terug komt. Aangezien het andere product wel wordt gehouden.