B2B afhandelen
Geplaatst: 02 februari 2013
Tot nu toe heb ik alles als B2C afgehandeld. Ook wanneer een klant aangaf dat hij van een bedrijf was. Dit resulteerde vaak in het feit dat, wanneer werknemers van bedrijven een bestelling wilde doen, ze tegen de betalingsmethode aanliepen. Deze konden ze persoonlijk niet afhandelen dus zat er niets anders op dan afhaken of telefonisch bestellen.
Dit moet uiteraard aangepast worden. Zelf lijkt het mij het handigst wanneer bedrijven direct bij het aanmelden al aangeven dat ze bedrijf zijn en op die manier kunnen bestellen op factuur. Maar hoe gaat dit in zijn werking? Hoe controleer je of het daadwerkelijk een bedrijf is met goede achtergrond?
Is er een mogelijkheid dat het automatisch online gebeurd of moet ik dat zelf handmatig checken?
Of huurt men daar over het algemeen een creditcheck bureau in (lijkt mij voor eenmalige kleinere bestellingen niet heel handig) En wat zou dan een goed bureau zen voor dit doel.
Kortom, kunnen jullie mij wat meer vertellen over hoe je dit aan moet pakken en waar je rekening mee moet houden?
Dit moet uiteraard aangepast worden. Zelf lijkt het mij het handigst wanneer bedrijven direct bij het aanmelden al aangeven dat ze bedrijf zijn en op die manier kunnen bestellen op factuur. Maar hoe gaat dit in zijn werking? Hoe controleer je of het daadwerkelijk een bedrijf is met goede achtergrond?
Is er een mogelijkheid dat het automatisch online gebeurd of moet ik dat zelf handmatig checken?
Of huurt men daar over het algemeen een creditcheck bureau in (lijkt mij voor eenmalige kleinere bestellingen niet heel handig) En wat zou dan een goed bureau zen voor dit doel.
Kortom, kunnen jullie mij wat meer vertellen over hoe je dit aan moet pakken en waar je rekening mee moet houden?