Pagina 1 van 1
Rembours naar Belgie
Geplaatst: 10 mei 2010
door Kajole
Ik heb een klant die zijn pakket graag onder rembours verzonden wil hebben naar Belgie. Voor Nederlandse klanten doe ik dit wel vaker met tnt. Echter TNT verzendt niet onder rembours naar het buitenland.
Iemand een idee wie dit wel doet (zonder zakelijk contract af te hoeven sluiten)
Geplaatst: 10 mei 2010
door eentje
DPD doet het in ieder geval...
Geplaatst: 11 juni 2010
door johnnyboy
UPS verzend ook met COD (cash on delivery) naar Belgie.
Geplaatst: 11 juni 2010
door LaptopPlus
En anders gewoon die klant aangeven dat Onder Rembours niet handig is en hem extra gaat kosten en dus vragen of hij bereid is het bedrag vooraf te storten per bank?
Re: Rembours naar Belgie
Geplaatst: 04 augustus 2010
door fbruls
Kajole schreef:Ik heb een klant die zijn pakket graag onder rembours verzonden wil hebben naar Belgie. Voor Nederlandse klanten doe ik dit wel vaker met tnt. Echter TNT verzendt niet onder rembours naar het buitenland.
Iemand een idee wie dit wel doet (zonder zakelijk contract af te hoeven sluiten)
Bij Directpakket doen ze dit ook, Nederland , Belgiƫ en Duitsland
kijk op
www.directpakket.nl/dev 
rembours direktpakket
Geplaatst: 06 augustus 2010
door johnnyboy
direktpakket.nl ziet er simpel, betaalbaar en bruikbaar uit. Heeft iemand ervaring met deze vervoerder?
Geplaatst: 06 augustus 2010
door HansBusiness
Bel een koeriersdienst op misschien?
Geplaatst: 17 augustus 2010
door Nootje79
abcmail.nl. Ervaring met Rembours in het algemeen: ongekende hoeveelheid gezeur. Doe ik neit meer aan. Maar deze partij is verder prima.
Geplaatst: 17 augustus 2010
door eentje
@Nootje
Hoe voldoe jij dan aan de wettelijke verplichting om ook te verkopen zonder 100% vooruitbetaling? (wet kopen op afstand)
Geplaatst: 17 augustus 2010
door Nootje79
Ik stel mijn klanten in staat om 'achteraf te betalen' via acceptgiro of incasso. Kost een hoop duiten en je moet behoorlijk volume draaien voor je geaccepteerd wordt, maar adminstratief veel praktischer.
Geplaatst: 17 augustus 2010
door A. Loomans
En dat geeft geen "ongekende hoeveelheid gezeur"?
Bij rembours is het simpel; de klant betaald of je krijgt het pakket terug. Bij incasso kun je, zeker als je het in eigen beheer doet, zomaar beide kwijt zijn.
Als je het uitbesteed is het misschien wel interessant om te vertellen waar je het uitbesteed hebt en wat het ongeveer kost per bestelling.
Geplaatst: 19 augustus 2010
door Nootje79
En dat geeft geen "ongekende hoeveelheid gezeur"?
Als jij enige ervaring met Rembours zou hebben dan weet je dat de bedragen niet kloppen en dat de ukkels van TNT de verkeerde ordernummers terugkoppelen. Ik begin er niet meer aan.
Achteraf betalen oa via afterpay werkt zo simpel als ideal. Je betaalt wel een behoorlijke fee voor het frauderisico .
Bij rembours is het simpel; de klant betaald of je krijgt het pakket terug. Bij incasso kun je, zeker als je het in eigen beheer doet, zomaar beide kwijt zijn.
Je hebt bij Rembours het risico dat het wordt teruggestuurd. Je moet dan de hogere verzendkosten zelf betalen.