eentje schreef:conversie bij ons ligt tussen de 2,7% in de lente en zomer tot 15.8% in de winter.
Verkoop je schaatsen

Ik vind het begrip "conversies" moeilijk toe te passen, als je alleen kijkt naar bezoekers. Persoonlijk intereseert het me in die context dan ook nul komma nul. Ik probeer wel alleen bezoekers te trekken die ik ook iets te bieden heb. Je hebt er niets aan om bezoekers te trekken die niets bij je te zoeken hebben, dat bezorgt ze alleen irritatie.
Als ik echt wil, kan ik best veel traffic naar mijn shop organiseren. En wil ik meteen wedden dat mijn conversie omgekeerd evenredig in zal storten.
Dat is dus zinloos.
Bij Google Adwords zijn de gemeten conversies nog wel interessant, omdat het aangeeft of je advertentie scoort qua aantrekken van de juiste klanten.
Wat kun je nu werkelijk concluderen uit conversies op basis van alleen bezoekers van je shop?
A) Je assortiment past goed bij je bezoekers
B) Je prijzen zijn in orde
C) Je service is doorslaggevend
D) Je shop is duidelijk
E) Je bent goed vindbaar
Of het tegenovergestelde? Of een mix van bovenstaande? Of helemaal niks?
Wie het weet mag het zeggen.
Hartelijke groeten,
Frank