Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Help : Nieuwe website, maar niet de juiste redirects?

20 februari 2013

Mijn vrouw werkt voor een natuurvereniging als biologe http://www.limburgs-landschap.be/
Ze hebben sinds vandaag een nieuwe website online.
Ik had vorige week nog gezegd dat ze zeker alles goed moeten redirecten, omdat de oude site goed pageranks had voor al hun pagina's.
De firma die het zou doen, had belooft dat alles goed zou komen ivm. google ranking en zo, tegen de verantwoordelijk van Limburgs landschap.

Nu zie ik dat de hoofdpagina page 4 heeft en de rest N/A (vroeger allemaal PR 3 en 4)
Als ik "limburgs landschap" intype (in google.be, want er bestaat ook een Nederlandse vzw met dezelfde naam) zie ik ook de blok met de belangrijkste pagina's bij het eerste resultaat.
Als ik daar op klik ga ik naar de homepage met een error melding i.p.v. naar de verwante pagina's.

Volgens mij heeft die webdesigner alleen de hoofdpagina geredirect en de rest niet.
OF is dit normaal omdat het de eerste dag is en komt het nog goed.
+ een andere vraag als het allemaal niet gedaan is, kan men nog redirecten de eerste weken, of is het te laat?

Toen ik vandaag keek kreeg ik wel in firefox de oude website en pas toen ik in chrome keek zag ik de nieuwe website (met op de achtergrond paarden)


En dan spreek ik nog niet over de SEO, bijvoorbeeld 10 H1 tags op de homepage :cry:
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Help : Nieuwe website, maar niet de juiste redirects?

20 februari 2013

Eens even je cache leeggooien.
Wat staat er in de htacces?
Actief in webshopontwikkeling
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Help : Nieuwe website, maar niet de juiste redirects?

20 februari 2013

Van de cache leegmaken had ik toen ook door en heb toen F5 gebruikt maar hielp toen niet direct (later wel)

Ik heb zelf niets te maken met die website, maar bij de natuurvereniging waar mijn vrouw werkt kennen ze niets van dit alles, mijn kennis is ook zelf beperkt maar begrijp wel dat er het één en ander niet juist is.

Je zegt "Wat staat er in de htacces?" maar ikzelf heb geen acces naar alle files/provider/...
Dus kan ik dat toch niet zien, ofwel?

Als je "limburg landschap" intyped , dus zoder de S bij "limburgs" (op Google.be, anders krijg je allemaal hits van de nl. vereniging)
Dan zie je verschillende hits zoals deze en dan zie ik met seoquake dat ze de oude rank hebben, maar als ik er op klik , kom ik op de homepage met error erbij, ipv de juiste page

Wie is wie - Limburgs Landschap vzw
http://www.limburgs-landschap.be/wieiswie.htm
De Algemene Vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. Ze is ...
SEOquake PR: 2

Wie zijn we - Limburgs Landschap vzw
http://www.limburgs-landschap.be/wiezijnwe.htm
Wie zijn we ... niks anders kan. In beheer. Erkend. Lees meer over: Wie is wie?
SEOquake PR: 3

Bezoekerscentrum Hengelhoef - Limburgs Landschap vzw
http://www.limburgs-landschap.be/jevindtons.htm
Bezoekerscentrum Hengelhoef Adres: Hengelhoefdreef 6 | 3530 Houthalen- ...
SEOquake PR: 3
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Help : Nieuwe website, maar niet de juiste redirects?

20 februari 2013

@veke, je bent een heerlijke control freak. Dat mag ik wel, want dat ben ik ook.

Maar wát wil je nu eigenlijk oplossen? Je hebt niets te zeggen over de URL-structuur, niets over de rewrite rules en niets over de redirects.

Wij kunnen wel beamen dat het nu slecht is opgelost, maar dat lost het probleem niet op. De hoofdregel ken je zelf ook: een 301 Moved Permanently voor bestaande content is superieur, al het andere is inferieur.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Help : Nieuwe website, maar niet de juiste redirects?

21 februari 2013

Mijn vraag is:
Kan die firma nu nog de juiste redirects maken van de oude pagina's (die hoge pagerank hadden) nu de nieuwe site al online is.
Als dat zo is, zou de natuurorganisatie de firma daar over kunnen aanspreken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Help : Nieuwe website, maar niet de juiste redirects?

21 februari 2013

Mijn vraag is:
Kan die firma nu nog de juiste redirects maken van de oude pagina's (die hoge pagerank hadden) nu de nieuwe site al online is.
Als dat zo is, zou de natuurorganisatie de firma daar over kunnen aanspreken.
Ja, dat kan en ik zou er haast mee maken. Googlebot indexeert een site niet in één keer, maar bekijkt om de zoveel dagen enkele pagina's.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Help : Nieuwe website, maar niet de juiste redirects?

21 februari 2013

Bedankt Ward, ik zal het doorgeven.
En hopelijk doen ze er iets mee.