Pagina 1 van 1
Graag tips en tricks voor mijn webshop
Geplaatst: 14 augustus 2010
door David1983

Hallo
Ik heb sinds 3mnd een webshop in auto geurtjes (goed produckt).
Ik krijg wel hits maar helaas gaan mensen niet echt tot kopen over, hebben jullie tips voor mij , ik stel elke kritiek op prijs.
kijk ff op
www.frisse-auto.nl alvast bedankt
Re: Graag tips en tricks voor mijn webshop
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Dirkjan
David1983 schreef:Ik heb sinds 3mnd een webshop in auto geurtjes (goed produckt).
Waarom is het een goed product? Want dat mis ik een beetje op je webwinkel. Ik heb zelf nooit echt een auto geurtje gehad maar zou het op zich best wel willen proberen. Dan zoek ik iets milds, niet overheersends, en niet te zoet.
Op jouw webwinkel verwacht ik uitleg te vinden. Ik zie alleen de verpakking met een prijs en een link naar meer informatie. Daar is een grote foto, handig bij kleding, maar nutteloos voor geurtjes in de auto waar het verpakkingsmateriaal me echt een zorg zal zijn. Ik wil wat weten over de geur (of misschien nog praktische info hoe ik het ophang of zoiets. Moet ik dit in mijn airco onder de moterkap hangen soms? Ik zie totaal geen info. Ik heb geen flauw idee hoe elk geurtje ruikt, wat het doet, wat voor sfeer het brengt, en hoe lang het werkzaam is.
Bij nieuws zie ik dat je net een week bezig bent. Dat geeft me ook niet echt vertrouwen in de best sellers. Bij contact zie ik alleen een contactformulier.
Bij deze webwinkel zou ik nooit wat van mijn leven kopen. Zonder duidelijke uitleg over het product, vertrouwen in de webwinkelier, en mogelijkheden tot contact, referenties of feedback zou ik de sprong nooit durven wagen.
zoiezo bedankt
Geplaatst: 14 augustus 2010
door David1983
heel erg bedankt voor de 1e snelle reactie.
dit zijn punten waar ik wat aan heb ik ga gelijk aan de slag .
bedankt
Geplaatst: 14 augustus 2010
door PeterPastoor
Ik zie nergens je adresgegevens. Ook geen telefoonnummer, kvknummer en btwnummer. Laatste 2 zijn nog niet verplicht als je het nog niet groot doet natuurlijk.
Verder zijn er redelijk veel spelfouten op je site te vinden. Bv bij meestgestelde vragen.
Noormaal gezien 60 dagen de ene geur gaat wat langer mee dan de andere.
Normaal dus en er moet een punt tussen dagen en de en de met hoofdletter. Zo zijn er nog wel meer foutjes. Ik zou alles nog even ee keer goed nalezen of na laten lezen door bv familie.
Verder ziet de site er leuk uit. Wat je nog kunt doen bv is een foto van jezelf posten met een klein stukje over jezelf!
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Meesleepbeest
Ik ben het al eens met bovenstaande.
Persoonlijk zou ik deze regel dus nooit niet op mijn voorpagina zetten, uberhaubt zou ik hem gewoon nergens vermelden. Het geeft geen vertrouwen van een langer bestaande webshop : "Onze website is pas online en is dus nog niet voorzien van alle producten."
"Bestellingen worden na ontvangst van betaling binnen 2 werkdagen verzonden. Betalingsgegevens zijn te vinden op de factuur"
Stuur je de mensen eerst een factuur die ze moeten betalen?? Ik vind deze twee regels tegenstrijdig met elkaar. Een factuur krijg je toch meestal bij de producten meegeleverd?
Het berichtje onder de kop "Nieuws"... Gewoon Nieuws weglaten, geeft nog geen vertrouwen.
Ik vind je algemene voorwaarden vrij kort. Dit is voor de klant niet zo erg meestal maar eerder voor jezelf, dat je niet alles afdekt als er problemen zijn. Hoe zit het met terugsturen van produkten? Wie draagt daarvoor de kosten? Etc.
Ik mis de mogelijkheid om mijn telefoonnummer in te vullen in je contact formulier, aangezien je al het andere wel in kan vullen.
Het ergste vind ik nog dat ik niet kan kopen wat je niet hebt. Bij de producten die je niet hebt is gewoon de bestelknop weg, ik wou dus snel even kijken hoe dat was en merkte eerst niet dat dit het geval was. Ik moest eerst naar beneden scrollen op de hoofdpagina om daar achter te komen. Ik had echt zoiets van: "Wat is dit nu, ik kan niks bestellen!".
Men kan niet betalen met iDeal, dat is 1 van de ergste dingen die je je webshop aan kan doen. Meer dan de helft van de mensen die online kopen betalen dit met iDeal, dus ook ik zou hier nooit kopen, overmaken kost me teveel tijd en moeite, en het duurt ook alleen maar langer eer ik dan mijn product zal ontvangen omdat jij wacht met versturen tot je je geld hebt. In mijn optiek: "Geen iDeal, geen klanten".
Je overtreed trouwens ook de wet, webshops zijn verplicht een betalingsmethode te bieden dat men pas, een deel, hoeft te betalen bij ontvangst van hun product. Meestal gebruikt met hiervoor de rembours optie.
Ook de leveringsopties zijn totaal overbodig op dit moment, je kan geen ander land kiezen dan nederland en geen andere optie bij betaalmethode.
Ook zou ik de kop wat groter maken, je header is vrij hoog vergelen met de webshopnaam die erin staat. De naam mag flink groter van mij.
Edit: Engelse teksten, het is een site bedoeld voor de nederlandse markt, liever nederlandse omschrijvingen dus. "California Scents Spillproof Organic Air Freshener".
Tot zover had ik even wat te zeuren haha... Verder wel een frisse site en een leuk produkt lijkt me.
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Miran
Misschien ligt het ook aan de prijs? Ik vind het best een hoop geld voor zo'n blikje. Vooral als ik vergelijk met een online shop in Duitsland.
Daar zijn ze 3,49. Je berekent het dubbele. Maar ik ga me niet met je marge bemoeien
Je gebruikt ook een rond bedrag, dat schrikt ook af. Dan zou ik eerder bv. 6.95 kiezen.
Zie dit artikel:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... innig.html
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Meesleepbeest
Je zegt op je website:"Alle geuren op de webshop nergens in Nederland te koop zijn. Deze zijn enkel verkrijgbaar op onze webshop."
Je bent helaas niet uniek met het merk in nederland, en zit inderdaad zoals Miran zegt boven de adviesprijs:
http://www.neeskensbv.nl/index.php?page ... catt_id=62
Het unieke zit m waarschijnlijk alleen in het feit dat je de enigste webshop bent die zoveel geuren verkoopt. Hier kan je ook mee adverteren bijvoorbeeld.
bedankt allemaal
Geplaatst: 14 augustus 2010
door David1983
Aan heel veel heb ik echt wel wat ,ik ga mn best doen om dit allemaal mee te nemen .
Helaas ben ik zelf niet echt goed met computers ,als ik alle tips lees zit ik al met mn mn handen in het haar. hahah
idereen alvast bedankt ik ga nu mn best doen en dan laat ik het jullie weten.
grts
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Meesleepbeest
Één ding tegelijk

Succes, ik ben erg benieuwd!
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Miran
Meesleepbeest,
De link die jij geeft als voorbeeld is een importeur, dus geen verkoop aan particulieren. Misschien is dit wel zijn importeur, dus kan kloppen dat hij de enige is die verkoopt aan consumenten
De adviesprijs bij de importeur is 5.99, het blijft een adviesprijs.
Daar is hij in ieder geval niet onder gaan zitten.
Misschien dat die in Duitsland bulk inkopen doet of zelf importeert om kosten te besparen...
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Meesleepbeest
Klopt, maar als die al de adviesprijs geeft... Ik zou dan niet kopen als ik weet dat hij een stuk duurder is. Tevens levert deze aan autobedrijven, dus is het geen uniek product voorbehouden aan zijn webshop.
In duitsland kun je trouwens de blikjes al kopen voor 3,10, en inclusief verzendkosten zijn ze dan 4,90. Dan koop je een set van 12.
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Miran
Op je homepage staat ook dat het natuurvriendelijk is.
Misschien moet je omschrijven wat er natuurvriendelijk aan is?
Is het gemaakt van natuurlijke producten (welke?), vrij van chemische stoffen?
Ik zou bij de geuren ook een betere omschrijving zetten. Ruikt het zoet of fris? Sommige geurnamen zeggen mij niks, wat moet ik mij bij een geur voorstellen?
Ook de grote van het blikje, ik schat nu in dat het om een vrij klein blikje gaat omdat ik geen afmeting weet...ik zie als ik inzoom dat er 42 gr. staat, dat is dus klein dan. Maar een klant moet dat ter info wel in de omschrijving kunnen vinden.
Verkoop je ook van die roostertjes die je erop moet leggen? Ik zag ze in Duitsland. Heb je weer een aanvulling voor je assortiment.
Maar ik ben het er wel mee eens dat je dat stukje tekst met kop: Let op!
beter weg kan laten. Is onnodige informatie, wat misschien ook klanten weer wegjaagd.
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Miran
Meesleepbeest schreef:Klopt, maar als die al de adviesprijs geeft... Ik zou dan niet kopen als ik weet dat hij een stuk duurder is. Tevens levert deze aan autobedrijven, dus is het geen uniek product voorbehouden aan zijn webshop.
In duitsland kun je trouwens de blikjes al kopen voor 3,10, en inclusief verzendkosten zijn ze dan 4,90. Dan koop je een set van 12.
Zijn dat de verzendkosten
naar Nederland?
Of alleen binnen Duitsland?
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Meesleepbeest
12 x 3,10 = 37,20 inclusief btw en dan 22,40 verzendkosten naar NL. Afgerond dus 5 euro per blikje (geen 4,90 zoals ik eerder zei).
de prijzen
Geplaatst: 14 augustus 2010
door David1983
De prijzen moet ik zo houden omdat ik maar 1,95 verzendkosten reken en 1 blikje kan helaas niet door de brievenbus dus pakket post. ik verkoop in mijn regio ook aan winkels met dozen te gelijk (dat loopt ) prima en voor hun moet ik de prijzen ook interesant blijven .
maar ik ben bezig met een import contrackt maar dat loop nog niet zo soepel en het is een behoorlijke inverstering.
grt
Geplaatst: 14 augustus 2010
door Meesleepbeest
Wellicht een idee om ze gewoonweg niet per stuk te verkopen. Als ik elders, al is het net over de grens, zie voor de helft dan voel ik me toch een beetje opgelicht. Zeker als ik een adviesprijs van 5,99 vind met een enkele zoekopdracht in google... Als je ze nu per 2 of meer verkoopt voor bijvoorbeeld 5,49 - 5,99 per stuk dan vind ik dat toch anders. Op dit moment lijk je jezelf een beetje uit de markt te prijzen. En ze hebben inderdaad een lastige verhouding met een blikhoogte van 3,7cm... Wellicht kun je de fabrikant eens aanschrijven hierover, een platter blikje van 2,5 - 3cm ofzo.
Interessant ook dat je nu vermeld dat je ze met dozen tegelijk verkoopt aan winkels. Hiermee maak je dus je eigen unieke positie niet meer uniek. Terwijl je dit toch op je site hebt staan dat je de enige bent waar je dit kan kopen.
Geplaatst: 20 augustus 2010
door Meesleepbeest
Erg verwarrend nog op dit moment is ook de wisselende layout die er is als je voor meer info op de producten klikt. De foto staat de ene keer dan links, dan weer rechts. De ene keer wel met vakjes, dan weer niet. Dit is erg onrustig en winkelt niet prettig.
Geplaatst: 20 augustus 2010
door webwinkelsucces
Op de index heb je nog veel ruimte over. Ik zou die ruimte nuttig gebruiken om duidelijk en helder uit te leggen waarom iemand zo'n geurblikje moet kopen.
Re: Graag tips en tricks voor mijn webshop
Geplaatst: 21 augustus 2010
door hhh
David1983 schreef:
Hallo
Ik heb sinds 3mnd een webshop in auto geurtjes (goed produckt).
Ik krijg wel hits maar helaas gaan mensen niet echt tot kopen over, hebben jullie tips voor mij , ik stel elke kritiek op prijs.
kijk ff op
www.frisse-auto.nl alvast bedankt
Je bent 3 maanden online en de traffic valt tegen, hoe ben je te vinden in google? Ook op grote termen? Lijkt me niet want je hebt een PR van 0.
Probeer wat kwaliteits backlinks te creëren.
(zin aangepast om verwarring te voorkomen)
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... ce9e6b9a3f
Tweede result is ook een page met PR 0.
Zoekterm: Auto geuren
- google page 6
- yahoo onvindbaar
- bing onvindbaar
In Bing en Yahoo sta je helemaal niet, crawlen deze je site wel? Mijn site word zelfs door Japanse en Chinese search engines gecrawled.
Geplaatst: 21 augustus 2010
door Verkoper
Volgens mij heeft PR er niet zoveel mee te maken. Dat wordt zwaar overschat.
Geplaatst: 21 augustus 2010
door veke
hoe zit dat nu, op pagina 1 heeft hij 2580 backlinks
als je dan naar pagina 2 van google gaat heeft hij er maar 17.
over PR, ze zeggen toch dat je nooit links moet pakken die minder dan PR 2 hebben.
Geplaatst: 21 augustus 2010
door hhh
veke schreef:hoe zit dat nu, op pagina 1 heeft hij 2580 backlinks
als je dan naar pagina 2 van google gaat heeft hij er maar 17.
Oh lol, scheef gekeken, google-lameness.
En PR overschat, leg eens uit?
Geplaatst: 21 augustus 2010
door Meesleepbeest
Al die backlinks (2000 ofzo?) zijn allemaal van niet bestaande advertenties op Marktplaats. Het lijkt er dus op dat er HEEL VEEL niet/minder relevante product advertenties (auto onderdelen/olie etc.) zijn link hebben bevat. Lijkt me opzettelijk...
Woorank telt ook maar 52 backlinks. Dus was bovenstaande zonde van het werk?
Re: Graag tips en tricks voor mijn webshop
Geplaatst: 21 augustus 2010
door Dirkjan
hhh schreef:hoe ben je te vinden in google? Ook op grote termen? Lijkt me niet want je hebt een PR van 0.
Tweede result is ook een page met PR 0.
De laatste Pagerank update was in April ofzo. Alles daarna heeft dus nog geen pagerank. Onze laatste website,
www.investeerders.nl is al flink gepromoot en zal minimaal een pagerank van 4 krijgen. Het haalt al flink wat mooie resultaten in Google op zeer concurrerende woorden als investeerders of informal investors.
Google Pagerank na een volgende update zal wel hoger zijn. Maar net als Verkoper al zegt, is Pagerank een overschat iets. Het suggereert dat links van paginas met een goede pagerank belangrijker zijn dan links van relevante sites met een lagere pagerank. Wat zeker niet waar is. Om te scoren in zoekmachines kun je beter relevante links naar je website hebben zonder pagerank, dan hoge pagerank links van paginas over een ander onderwerp.
Ga ik al bijna te veel offtopic?
