[iGadgetworld.nl] Graag uw mening en tips.
Geplaatst: 22 februari 2013
Ik heb sinds oktober een webwinkel in accessoires voor smartphones, tablets, computers en consoles. Het url is: http://www.igadgetworld.nl
Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.
https://www.webwinkelforum.nl/
- Voorwaarden staan onder algemene voorwaarden (onder aan de pagina), mensen kunnen 14 dagen retourneren dus dit ga ik nog even duidelijk vermelden.Elecs schreef:Mee eens hierboven.
Ik zag dat "Twelve south" hoesje en het duurde even voordat ik het vond. Was ik niet van plan feedback te geven was ik al afgehaakt.
Ik kijk zelf (en zie in mijn webshop stats) dat mensen 30% eerst naar bedrijfsinformatie/garantie en retourneren gaan. Ik kan deze voorwaarden niet direct bij je terug vinden. Wel de aanvraag (waar nog wat engelstalige dingen instaan).
Zijn je Apple artikelen echte Apple artikelen of replica's/namaak? (replica is naproductie / namaak is een (vaak slechte) kopie)
Je coockie beleid "door op deze site te kijken gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat." Dit is verboden. Mensen moeten een keuze hebben. Weigeren ze? Jammer voor je stats, maar mensen neuzen wel gerust op je webshop verder. Lezen ze dit dan haken ze af als ze dit niet willen.
To the point ik zou;
- duidelijke garantie / retour voorwaarden of procedures schrijven.
- Categorieën aanmaken (iPhone / samsung / ipad etc...)
- Coockie beleid aanpassen
Groeten!
Frits
http://www.elecs.nl
Goed bezig! Vooral die coockie control leuk gedaan.iGadgetworld schreef:- Voorwaarden staan onder algemene voorwaarden (onder aan de pagina), mensen kunnen 14 dagen retourneren dus dit ga ik nog even duidelijk vermelden.Elecs schreef:Mee eens hierboven.
Ik zag dat "Twelve south" hoesje en het duurde even voordat ik het vond. Was ik niet van plan feedback te geven was ik al afgehaakt.
Ik kijk zelf (en zie in mijn webshop stats) dat mensen 30% eerst naar bedrijfsinformatie/garantie en retourneren gaan. Ik kan deze voorwaarden niet direct bij je terug vinden. Wel de aanvraag (waar nog wat engelstalige dingen instaan).
Zijn je Apple artikelen echte Apple artikelen of replica's/namaak? (replica is naproductie / namaak is een (vaak slechte) kopie)
Je coockie beleid "door op deze site te kijken gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat." Dit is verboden. Mensen moeten een keuze hebben. Weigeren ze? Jammer voor je stats, maar mensen neuzen wel gerust op je webshop verder. Lezen ze dit dan haken ze af als ze dit niet willen.
To the point ik zou;
- duidelijke garantie / retour voorwaarden of procedures schrijven.
- Categorieën aanmaken (iPhone / samsung / ipad etc...)
- Coockie beleid aanpassen
Groeten!
Frits
http://www.elecs.nl
- De categorieen zittten bij mijn nu zo: smartphones en tablets -> cases -> device
- Iemand zei mij dat dit zo ook mocht maar ik ga het aanpassen
De Apple producten zijn allemaal origineel.
Bedankt voor alle tips ik ga mijn site verbeteren!
prima!iGadgetworld schreef:De garantietijd is een jaar. Ik heb dit lid nu in de algemene voorwaarden gezet:
3. De garantie duurt een jaar nadat u het product heeft ontvangen. Als het product binnen een jaar gebreken vertoont kunt u het product retourneren en krijgt u een vervangend product of als dit product niet meer leverbaar is uw geld terug. Voordat u het product terugzend moet er wel contact zijn geweest met de ondernemer.
Ook heb ik op de info pagina gezet dat de garantie 1 jaar duurt!
Ewout schreef:Cookie waarin je opslaat dat je geen cookies accepteert mag wel.
Ja dit was een foutje, heb het opgelost alleen ik ben nog bezig om statcounter weg te krijgen.Ewout schreef:Je Cookie Control doet niet wat je belooft: als ik weiger, krijg ik alsnog (oa) analytics/facebook/statcounter cookies. Dit moet meer zijn dan enkel de melding, je moet de cookies daarna natuurlijk wel daadwerkelijk uitschakelen (cookie voor je winkelwagentje + cookie waarin je opslaat dat je geen cookies accepteert mag wel)
Ik kwam zonet wat tegen en moest hier gelijk aan denken.Elecs schreef:prima!iGadgetworld schreef:De garantietijd is een jaar. Ik heb dit lid nu in de algemene voorwaarden gezet:
3. De garantie duurt een jaar nadat u het product heeft ontvangen. Als het product binnen een jaar gebreken vertoont kunt u het product retourneren en krijgt u een vervangend product of als dit product niet meer leverbaar is uw geld terug. Voordat u het product terugzend moet er wel contact zijn geweest met de ondernemer.
Ook heb ik op de info pagina gezet dat de garantie 1 jaar duurt!
Als koper zou ik dit zelf wel belangrijk vinden dit snel en duidelijk terug te kunnen vinden.
De wet is daar heel helder: in alle gevallen minimaal twee jaar. Dus niet één jaar en dan garantie bijkopen of van die fratsen.i-mobile schreef:Maar de Nederlandse wet is juist lastiger omdat die geen termijn noemt anders dan het product deugdelijk moet zijn en aan de verwachting termijn van de consument moet voldoen. Maar dat is natuurlijk subjectief. Wat mag je verwachten van een stereo installatie van 23.95 één jaar, twee jaar, vijf jaar?