Pagina 1 van 1
Wehkamp misleid - de rest ook?
Geplaatst: 23 februari 2013
door inetverhuurshop
Na aanleiding van berichtgeving over Wehkamp misleid / komt bezorg belofte niet na
http://www.logistiek.nl/Supply-Chain/we ... -1179222W/
http://www.webwinkelweblog.nl/marketing ... nkels.html
Voor alle webwinkels (neem even een coolbue) die op hun website hebben staan voor xx uur besteld morgen in huis. Misleiden zij ook?
Een PostNL die maar in 96% de volgende (werk)dag bezorgd. Dit komt volgens hun zelf uit op twee poststukken (brief- en pakketpost) per straat. Is niet in staat om die belofte van -in dit voorbeeld Coolbue- waar te maken.
Wat vinden jullie?
En welke stelling hanteren jullie? Vandaag besteld, morgen in huis / -dag genoemd- / snel in huis / binnen 2 werkdagen in huis?
Re: Wehkamp misleid - de rest ook?
Geplaatst: 23 februari 2013
door Ward
inetverhuurshop schreef:Wat vinden jullie?
Aan loze beloften hebben kopers niets, het draait om het inlossen van de belofte. Nu de nieuwigheid wel af is van online kopen, denk ik dat de consument steeds kritischer tegenover gebakken lucht van verkooppraatjes staat. De ondernemer die willens en wetens zijn geloofwaardigheid op het spel zet, gaat het niet redden in een markt die volwassen begint te worden.
inetverhuurshop schreef:En welke stelling hanteren jullie? Vandaag besteld, morgen in huis / -dag genoemd- / snel in huis / binnen 2 werkdagen in huis?
"Levertijd 1 of 2 werkdagen", vooral voor bestellingen vanaf vrijdagavond: maandag is geen bezorgdag meer voor de eerste afleverpoging bij PostNL, dus dat wordt dinsdag.
Re: Wehkamp misleid - de rest ook?
Geplaatst: 23 februari 2013
door Peer
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik merk bij mij in de winkel ook dat mensen het helemaal niet erg lijken te vinden als ze wat langer moeten wachten op een bestelling, zolang het fatsoenlijk wordt gecommuniceerd op de website.
Waar ze wel over vallen is wanneer er staat dat het pakket er de volgende dag er zou zijn en vervolgens niet verschijnt. Je kunt beter voorzichtig zijn in de verwachting die je wekt en verrassen met een soms wat snellere levering, dan continue een teleurstelling bij jouw klant veroorzaken.
Re: Wehkamp misleid - de rest ook?
Geplaatst: 23 februari 2013
door RicardoV
Er worden nu wel wat dingen door elkaar gehaald..
Het feit dat ze op de vingers zijn getikt heeft niks te maken met het feit dat PostNL maar '97%' de volgende werkdag levert. Je moet echter gewoon een disclaimer gebruiken zoals bol.com wanneer de claim niet iedere dag voor ieder product geldt.
Bol.com doet nl hetzelfde maar maakt wél gebruik van een disclaimer waarin dus alle uitsluitsels komen. Dit is daarom toegestaan.
Coolblue heeft 100% in eigen magazijn. Zij kunnen het dan ook voor hun hele assortiment waarmaken. Bol.com heeft niet 100% in eigen assortiment en doet aan longtail. Als zij de * niet zouden vermelden waren ze netzogoed op hun vingers getikt.
Vermelden dat je op werkdagen voor xx:xx de volgende werkdag bezorgd is 100% toegestaan, ook al kan PostNL dit niet waarmaken.
Re: Wehkamp misleid - de rest ook?
Geplaatst: 23 februari 2013
door Jordi
Een slogan vernoemen zoals 'voor 20:00 besteld, is vandaag verzonden!' lijkt me een stuk duidelijker en ook waar te maken, aangezien dat 100% in handen ligt van de webwinkel. Bol.com roept ook altijd dat het morgen in huis is, maar in de praktijk krijg ik 25% niet op de afgesproken dag.
Re: Wehkamp misleid - de rest ook?
Geplaatst: 23 februari 2013
door vampirelord
ik ken concurrenten die het zelfde doen. Bestellen tot 23:00 is de volgende dag in huis. Terwijl ze echt een kleine shop hebben.
Re: Wehkamp misleid - de rest ook?
Geplaatst: 23 februari 2013
door Het Varaantje
Jordi schreef:Een slogan vernoemen zoals 'voor 20:00 besteld, is vandaag verzonden!' lijkt me een stuk duidelijker en ook waar te maken, aangezien dat 100% in handen ligt van de webwinkel. Bol.com roept ook altijd dat het morgen in huis is, maar in de praktijk krijg ik 25% niet op de afgesproken dag.
Daar gaat het niet om. Sommige artikelen, bv bedbodems of koelkasten, worden op afspraak geleverd. Dus niet de volgende dag in huis. Staat wel op de product pagina vermeld.
Nu is er een link naar een pagina waarop de indicatie levertijden per productgroep zijn uitgespecifieerd. En dat mag wel
Ik werk er op het moment dus
