Verzend en printvragen en afdracht BTW verzendkosten
Geplaatst: 23 februari 2013
Hallo allemaal,
Ik heb nog geen zakelijk account bij Online verzendserice PostNL. Volgens mij kan dat enkel als je minimaal 2 pakketten per week verzendt. Nu ben ik vrij positief ingesteld en streef er naar om deze doelstelling te halen, maar het is natuurlijk niet gezegd dat dit meteen al gaat lukken. Ik start per 1 maart a.s. Dan is voor mij de enige optie om in beginsel een pakketzegel via PostNL te printen of ter plekke bij een servicepunt te kopen.
Ik heb een Dymo labelwriter 4XL gekregen. Maakt deze labelwriter zelf de barcode aan die gelinkt is aan het verzendadres, zodat het geschikt is voor verzending door PostNL en de barcode daar kan worden uitgelezen? Als iemand hier ervaring mee heeft, dan wil ik graag een korte uitleg hoe ik dit kan instellen.
Ik ben niet van plan om via de Onine verzendservice labels te printen op A4, omdat ik dan moet knippen en plakken en vind dat niet zo mooi. Of heb ik als ik via Online verzendservice wel een label uitprint, ook een mogelijkheid om dit te koppelen aan de Dymo labelwriter 4XL?
Kan dat eventueel door knippen en plakken en overzetten naar het etiketformaat van de labelwriter en als het formaat dan bijv. iets wordt verkleind, zou de barcode dan nog wel kunnen worden uitgelezen?
Dan mijn vraag over afdracht BTW van verzendkosten.
Stel, ik betaal € 6,75 zonder BTW voor mijn pakketzegel bij het postkantoor of online. Dan ben ik verplicht om wel BTW af te dragen aan de Belastingdienst.
Hoe verwerk ik dat in mijn boekhouding van EasyAdmin?
Ik wil een aparte categorie Verzendkosten aanmaken, zodat ik van de totale verzendkosten een goed overzicht heb.
Op het moment van verzending koop ik zo'n pakketzegel en dat boek ik onder 'Uitgaven' zonder BTW.
De factuur aan de klant boek ik onder Inkomsten.
Boek ik dan het totaalbedrag van de producten onder 1 regel en de verzendkosten incl. BTW op een aparte regel?
Ik wil € 5,50 verzendkosten aan de klant doorberekenen.
Moet ik het verschil in saldo verzendkosten wegboeken onder een dervingsregel?
Ik hou mij liever aan de advies verkoopprijzen van de leveranciers, dan dat ik over die advies verkoopprijs heen ga om mijn derving terug te verdienen. Is dit reëel denken jullie?
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast hartelijk dank.
Groetjes,
Sandra
Ik heb nog geen zakelijk account bij Online verzendserice PostNL. Volgens mij kan dat enkel als je minimaal 2 pakketten per week verzendt. Nu ben ik vrij positief ingesteld en streef er naar om deze doelstelling te halen, maar het is natuurlijk niet gezegd dat dit meteen al gaat lukken. Ik start per 1 maart a.s. Dan is voor mij de enige optie om in beginsel een pakketzegel via PostNL te printen of ter plekke bij een servicepunt te kopen.
Ik heb een Dymo labelwriter 4XL gekregen. Maakt deze labelwriter zelf de barcode aan die gelinkt is aan het verzendadres, zodat het geschikt is voor verzending door PostNL en de barcode daar kan worden uitgelezen? Als iemand hier ervaring mee heeft, dan wil ik graag een korte uitleg hoe ik dit kan instellen.
Ik ben niet van plan om via de Onine verzendservice labels te printen op A4, omdat ik dan moet knippen en plakken en vind dat niet zo mooi. Of heb ik als ik via Online verzendservice wel een label uitprint, ook een mogelijkheid om dit te koppelen aan de Dymo labelwriter 4XL?
Kan dat eventueel door knippen en plakken en overzetten naar het etiketformaat van de labelwriter en als het formaat dan bijv. iets wordt verkleind, zou de barcode dan nog wel kunnen worden uitgelezen?
Dan mijn vraag over afdracht BTW van verzendkosten.
Stel, ik betaal € 6,75 zonder BTW voor mijn pakketzegel bij het postkantoor of online. Dan ben ik verplicht om wel BTW af te dragen aan de Belastingdienst.
Hoe verwerk ik dat in mijn boekhouding van EasyAdmin?
Ik wil een aparte categorie Verzendkosten aanmaken, zodat ik van de totale verzendkosten een goed overzicht heb.
Op het moment van verzending koop ik zo'n pakketzegel en dat boek ik onder 'Uitgaven' zonder BTW.
De factuur aan de klant boek ik onder Inkomsten.
Boek ik dan het totaalbedrag van de producten onder 1 regel en de verzendkosten incl. BTW op een aparte regel?
Ik wil € 5,50 verzendkosten aan de klant doorberekenen.
Moet ik het verschil in saldo verzendkosten wegboeken onder een dervingsregel?
Ik hou mij liever aan de advies verkoopprijzen van de leveranciers, dan dat ik over die advies verkoopprijs heen ga om mijn derving terug te verdienen. Is dit reëel denken jullie?
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast hartelijk dank.
Groetjes,
Sandra