Kosten webwinkel
Geplaatst: 26 februari 2013
Ik zit nog in de onderzoekfase, en wil graag een webwinkel beginnen. Het is lang niet zo makkelijk als het lijkt, en financieel gezien is het afwegen tussen een aantal zaken.
Vraag : Wat heeft een kleine webwinkel voor vaste onkosten per maand (of per jaar)?
Klein = iemand die dit thuis doet en eventueel opslag huurt.
Voor mezelf heb ik het volgende :
Hosting via een bekende website €22,99 inclusief BTW per maand.(Mijnwebwinkel.nl)
Energiekosten (ma t/m vrij) gemiddeld €10,- inclusief per maand.
Indien nodig : Kosten voor eventuele huur van opslagruimte tussen de €12,50 en €25,- incl. per maand (10 tot 40 dozen).
In het duurste geval, 40 "dozen huren" + hosting en energiekosten = €58,- per maand.
Ik kan eerlijk gezegd niets meer bedenken wat nog kosten met zich mee zou brengen(inkoop en opstartkosten natuurlijk ook nog).
Alle kosten wat te maken heeft met het inkopen tot het versturen naar de klant bereken je natuurlijk in de verkoopprijs. Vaste lasten zoals bovenstaande kun je ook doorberekenen, al is dit moeilijk te berekenen als je geen idee hebt hoeveel klanten je gaat trekken. Daarom IMO beter om dit van je bruto-winst te halen en aan te vullen met eventueel eigen geld, of is dat niet verstandig?
Ik zie misschien, erg veel dingen over het hoofd (of juist niet).
Belastingdienst, of betaal je ze alleen als je daadwerkelijk iets inkoopt/verkoopt?
KvK, andere instanties?
Misschien zijn er ook kleine ondernemers die vanaf thuis werken en het niet erg vinden om te mailen met een serieuze starter?
Ik hoor graag van jullie
Vraag : Wat heeft een kleine webwinkel voor vaste onkosten per maand (of per jaar)?
Klein = iemand die dit thuis doet en eventueel opslag huurt.
Voor mezelf heb ik het volgende :
Hosting via een bekende website €22,99 inclusief BTW per maand.(Mijnwebwinkel.nl)
Energiekosten (ma t/m vrij) gemiddeld €10,- inclusief per maand.
Indien nodig : Kosten voor eventuele huur van opslagruimte tussen de €12,50 en €25,- incl. per maand (10 tot 40 dozen).
In het duurste geval, 40 "dozen huren" + hosting en energiekosten = €58,- per maand.
Ik kan eerlijk gezegd niets meer bedenken wat nog kosten met zich mee zou brengen(inkoop en opstartkosten natuurlijk ook nog).
Alle kosten wat te maken heeft met het inkopen tot het versturen naar de klant bereken je natuurlijk in de verkoopprijs. Vaste lasten zoals bovenstaande kun je ook doorberekenen, al is dit moeilijk te berekenen als je geen idee hebt hoeveel klanten je gaat trekken. Daarom IMO beter om dit van je bruto-winst te halen en aan te vullen met eventueel eigen geld, of is dat niet verstandig?
Ik zie misschien, erg veel dingen over het hoofd (of juist niet).
Belastingdienst, of betaal je ze alleen als je daadwerkelijk iets inkoopt/verkoopt?
KvK, andere instanties?
Misschien zijn er ook kleine ondernemers die vanaf thuis werken en het niet erg vinden om te mailen met een serieuze starter?
Ik hoor graag van jullie