Sanderman schreef:aangezien ik pas eind april ben begonnen met de shop, ben ik nog lang niet klaar met het assortiment. Mijn focus lag/ligt eerst op dat bestelsysteem. Ik doe ook mee met allerlei beurzen en zodoende peil ik aan de reacties welke kaarten een beetje aanslaan of niet. Dat geldt ook voor de tekeningen waar ik dan met voldoende belangstelling kaarten etcetera van kan laten drukken.
Want dat drukwerk kost nogal wat, zoals je weet natuurlijk. Ik moet dus wat meer animo hebben omdat ik met minimale afname aantallen te maken heb.
Kijk in mijn idee is het dus dat je verkeerd om begonnen bent. Eerst zorgen dat je wat hebt om de shop te vullen en dan pas een shop online zetten. Potentiële klanten die nu op je site komen komen waarschijnlijk gewoon nooit weer terug, je hebt ze immers weinig te bieden.
Eerste indruk verhaaltje bladiebla bla...
Dus in plaats van met groot bombarie een shop te promoten om te kijken of men het wat vind is wel goed, maar zorg dan dat er ook wat in staat. Anders eerst zorgen dat je wat hebt en dan de shop er pas op knallen.
Maargoed, je hebt die stap al gezet, zorg dan dat het voor de bezoeker direct duidelijk is dat er hard aan assortiments uitbreiding gewerkt wordt. En laat dat niet slepen.
Het is ook nogal lastig om te kijken 'wat verkoopt nu goed', omdat je gewoon geen keuze hebt. Niks zal dus goed verkopen, je trekt een te klein publiek.
En zo duur is het nu ook weer niet om dat te laten drukken, als je niet wilt investeren moet je er niet aan beginnen.
AV
Mag wat persoonlijker allemaal, het klinkt erg b2b nu.
8.1 Leverancier garandeert de deugdelijkheid en kwaliteit van geleverde zaken.
Leuk, maar wat houd t in? Maand, jaar??
Grappig te lezen ook altijd, klachten/schade zijn opeens 'reclames'. Als leek snap je dit gewoon niet altijd. Moet ik reclame melden? Huh?
Klant heeft 7 werkdagen om zich te melden voor retouren, het is dan ook onredelijk om binnen die 7 werkdagen ook het product terug te hebben. Fysiek onmogelijk.
Ik heb het niet heel grondig uitgeplozen maar is aardig op de goede weg. Ik heb niet de indruk dat dit van jezelf uit komt. Een persoonlijkere AV zou ik ook beter bij de shop vinden passen.