Re: [bloknood.nl] Webwinkel voor LEGO DUPLO speelgoed

2
Ha! Eindelijk es de kans om die kritische Ward eens flink van feedback te voorzien. ;-) Hier dus niet mijn standaardcomplimenten maar mijn persoonlijke feedback op je webwinkel.

Persoonlijk houd ik er van als websites een maximale breedte hebben. Soms kijk ik op hoge resoluties, of zelfs over verschillende schermen, en ben dan het zoekscherm kwijt.

De navigatie lijkt me binnenkort gedateerd. Persoonlijk zou ik Lego vooral als kadootje kopen en dan kan een keuze tussen brandweer of reddingsdienst me gestolen worden. Ik wil zelf kunnen kiezen hoe ik iets rubriceer. Oftewel navigeren via labels. Bijv. op prijs, jongen - meisje of op leeftijd. Geen idee of dat met jouw software kan?

Het mouseover effectje op het menu ziet er mooi uit.
In de LEGO DUPLO prijslijst vindt je alle sets die we op voorraad hebben.
Is toch vind? Of ben ik nu gek?

De voorpagina is vrij lang (en redelijk wat tekst) waardoor ik moet scrollen of lezen en dat is niet shopbevorderlijk. Ik zou daar een flash van maken die afwisselt zodat je meerdere indrukken krijgt zonder dat je iets hoeft te doen en de pagina beperkt is van lengte.

Verder heb je volgens mij veel actualiteit maar zie ik dit niet af van de website. Nergens feedback, genoemde data, social media buttons of een nieuwsbrief icoontje. De pagina die ik zie zou al drie jaar er zo uit kunnen zien en (mogelijk door mijn werk) tegenwoordig haak ik dan soms af.

Prijslijst gaf me in eerste instantie een gelukkig gevoel. Ik houd van sitemaps en samenvattingen en dacht dit bij de prijslijst gevonden te hebben, maar kan er bijna niets mee. Ik kan het niet selecteren op prijs of er iets mee doen behalve downloaden?

Afhaalprijzen is leuk gevonden. Ziet er netjes uit.

Verlanglijstje lijkt me wat nutteloos vooraf omdat het me niet direct duidelijk was wat je ermee doet. Krijg ik dan mails als die artikelen goedkoper worden? Ik moest trouwens ook echt even zoeken voor ik gevonden had waar ik later mijn verlanglijstje terug kon vinden!

Tot zover mijn lijst!
Nu op mijn weblogs:

Re: [bloknood.nl] Webwinkel voor LEGO DUPLO speelgoed

3
Op zich heel mooie, rustige winkel. Wat punten die ik tegen kwam (houdt er rekening mee dat ik nogal perfectionistisch kan zijn. :D )

Sommige foto's in het fotoalbum zijn zo groot dat ze niet op mijn 15" laptop scherm passen. Misschien wil je dat aanpassen zodat ze schermvullend zijn ipv. dat ze op maximale grootte weergegeven worden.

Op de index kon ik niet direct een pagina met contactgegevens vinden. Ik had die bijvoorbeeld in het groene menu boven verwacht. De contactgegevens staan wel op de index, maar onder de vouwlijn en in een onopvallend lettertype.

Bij een artikel staat de bestelknop onder de vouwlijn. Scrollen is een extra actie voor de bezoeker en dus drempelverhogend. Ook is de knop vrij onopvallend. Deze mag wat mij betreft knallend en groot zijn.

Ook mis ik een bestelknop bij een categorie.
http://www.bloknood.nl/LEGO-DUPLO-catal ... ngsdienst/
Stel dat ik al weet dat ik graag 5684 wil bestellen, dan moet ik daar eerst op klikken (en dan ook nog naar onder scrollen ;) ). Een knop in de categorie om dit artikel direct in de bestelling te zetten zou ideaal zijn.

Re: [bloknood.nl] Webwinkel voor LEGO DUPLO speelgoed

4
Dirkjan schreef:Ha! Eindelijk es de kans om die kritische Ward eens flink van feedback te voorzien. ;-) Hier dus niet mijn standaardcomplimenten maar mijn persoonlijke feedback op je webwinkel.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus alvast bedankt :wink:
Dirkjan schreef:Geen idee of dat met jouw software kan?
Eigen productie in LAMP, dus niets is onmogelijk 8)

Iemand nog meer goede suggesties?
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [bloknood.nl] Webwinkel voor LEGO DUPLO speelgoed

5
Bloknood, ik ben me suf aan het bedenken wat de relatie zou kunnen zijn?
Hint?
Briksets, vind ik logischer. Bloknood doet me denken aan een webshop met kladblokken, pennen enz.

De site ziet er wel verzorgd uit, persoonlijk had ik iets gedaan met het relief van de lego/duplo op de site..bijvoorbeel bloknood...met de o's zou je iets met relief kunnen doen, ik noem maar wat. Je moet wel uitkijken dat het niet te druk word met het relief, dus niet je complete achtergond met dat relief terug laten komen.

Persoonlijk vind ik het ook minder mooi als een url hoofdletter bevat, terwijl domeinnaam uit kleine letters bestaat, alsof de map belangrijker is dan het domein.

Inmiddels heb ik na het schrijven een relatie kunnen bedenken... blok..duploblokjes ;-)

Re: [bloknood.nl] Webwinkel voor LEGO DUPLO speelgoed

6
Als ik iets in me winkelwagen heb gelegd.
(ik ben lui ik houd niet van wiskunde)
en ik wil weten hoeveel die korting dan is dan klik ik op ik wil afhalen.
maar aangezien het op 14.95 euro dan maar 0.75 cent is (+2.95 verzendkosten)
wil ik het toch maar laten bezorgen,
HMMM dat kan niet meer, nou laat dan maar zitten die bestelling. :)
Ik mis dus het terug kunnen schakelen naar verzenden toe.

Ook mis ik de optie om het naar iemand anders te laten versturen indien me neefje jarig is die aan de andere kant van het land woont en wij kunnen niet aanwezig zijn. maar ik wil toch een kado geven.

Bij een productoverzicht zijn niet alle foto's even groot, daardoor worden ze niet mooi uitgelijnd in vergelijking met die eronder. (De eerste staat wel goed maar de 2e en 3e meerendeel niet.

Bij alle pagina's heb je een mooi kader om je main gedeelte alleen bij "AANBEVOLEN" en "FOTOALBUM" is je kader breeder.

Zo dat was het voor nu..
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl

Re: [bloknood.nl] Webwinkel voor LEGO DUPLO speelgoed

7
BeOriginal schreef:Bloknood, ik ben me suf aan het bedenken wat de relatie zou kunnen zijn?
Hint?
Briksets, vind ik logischer. Bloknood doet me denken aan een webshop met kladblokken, pennen enz.

[...]

Inmiddels heb ik na het schrijven een relatie kunnen bedenken... blok..duploblokjes ;-)
Heb je op zich zeker gelijk in: met een blocnote heeft bloknood inderdaad niets te maken. Maar de ervaring leert (ook nu weer) dat bezoekers de koppeling met bouwblokken meestal wel begrijpen en de woordspeling zelfs appreciëren.
Jelle du Chatenier schreef:Als ik iets in me winkelwagen heb gelegd.
(ik ben lui ik houd niet van wiskunde)
en ik wil weten hoeveel die korting dan is dan klik ik op ik wil afhalen.
maar aangezien het op 14.95 euro dan maar 0.75 cent is (+2.95 verzendkosten)
wil ik het toch maar laten bezorgen,
HMMM dat kan niet meer, nou laat dan maar zitten die bestelling. :)
Ik mis dus het terug kunnen schakelen naar verzenden toe.
Dat is inderdaad een grote bug die we er in de volgende update uitknikkeren. Goed gespot!
StoreCore.io