Kun je automatisch orders uitprinten?

1
Ik gebruik zelf prestashop, maar kon geen module vinden voor het automatisch uitprinten van orders die binnen komen.

Wat ik wil is dat zodra een klant betaald heeft er automatisch een printje(factuur of pakbon) in de printer ligt. Wellicht dat iemand hier een goed script voor heeft.

Ben benieuwd naar de reacties

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

2
Je hebt er niks aan, maar ik heb een tijdje geleden een script geschreven dat automatisch facturen backupped naar een lokale computer. Het maakt gebruik van een RSS feed van de nieuwe facturen en kijkt elk half uur of er nieuwe facturen gemaakt zijn. Deze worden dan opgeslagen per jaar en factuurnummer.

Dat lijkt wel een beetje op je script. Maar waardoor je er niks aan hebt: andere webshop software. Het is ook geschreven voor een lokale Linux server in Perl. Op zo'n server is het ook makkelijk om deze facturen ook af te drukken.

Het zou mogelijk moeten zijn om op dezelfde manier een script voor jouw webshop te schrijven.

Peter Stuifzand

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

3
Aha bedankt voor je reactie in ieder geval.

Zat te denken aan een script die data uit de sql dat base haalt en die elk uur checkt of er nieuwe data is en dan de nieuwe orders uitprint. Zodat als je sochtends wakker word, je een mooie stapel met orders ziet ;-)

Denk je dat jij zo'n script zou kunnen schrijven? Wil best wat geven voor je tijd
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

5
vampirelord schreef:Zat te denken aan een script die data uit de sql dat base haalt en die elk uur checkt of er nieuwe data is en dan de nieuwe orders uitprint. Zodat als je sochtends wakker word, je een mooie stapel met orders ziet ;-)
De hele nacht een pc en een printer laten aan staan, is niet echt efficiënt of milieuvriendelijk. Misschien beter om de server 's ochtends één PDF te laten maken met daarin alle facturen achter elkaar. Eén PDF'je openen en daarna op Ctrl+P drukken is niet zo heel veel handwerk.
StoreCore.io

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

7
Om even weer snel terug on topic te komen. Mogen jullie van mij aannemen dat ik

1. Een windmolen in de tuin heb staan die genoeg energie opwekt om mijn printer en pc op een milieu vriendelijke manier aan kan laten.
2. Mijn printer niet in de slaapkamer staat.

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

9
Het scheelt een hoop tijd als ik niet eerst moet inloggen op de backoffice, daarna op de tab orders klicken, daarna order openen, daarna uitprinten en status wijzigen naar verzonden.

Ik weet dat er scripts zijn die dit voor je doen, maar werk momenteel met prestashop en momenteel is er alleen zo'n module voor magento. Of er zijn bedrijven die meteen alles van je willen overnemen...

Eigenlijk wil ik iets automatiseren wat allang geautomatiseerd had moeten zijn ;-)

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

14
vampirelord schreef:Ik gebruik zelf prestashop, maar kon geen module vinden voor het automatisch uitprinten van orders die binnen komen.

Wat ik wil is dat zodra een klant betaald heeft er automatisch een printje(factuur of pakbon) in de printer ligt. Wellicht dat iemand hier een goed script voor heeft.

Ben benieuwd naar de reacties
Ik heb zelf iets gemaakt waardoor er in het magazijn automatisch pakbonnen uit de printer komen rollen doormiddel van google cloud print. Het voordeel is dat het volledig geautomatiseerd is en ik ook kan zien of het printen in het magazijn gelukt is.

Maar dan nog wordt er pas iets naar het magazijn gestuurd nadat iemand handmatig de order accepteerd hier. Dit omdat er heel veel fouten worden gemaakt bij het invullen van het adres door de klant. Geen huisnummers, land verkeerd, spelfouten in plaatsnaam, onvolledige postcode etc etc.

Ik zou het dus niet volledig automatiseren :)

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

15
Mareck schreef:Ik zou het dus niet volledig automatiseren :)
Is mij inderdaad ook opgevallen, heel goed punt. Je zou denken dat klanten straatnaam, postcode en woonplaats wel foutloos kunnen invullen, maar dat is niet zo. Een scherm waarmee je gegevens kunt controleren én corrigeren is praktisch bijna onmisbaar. En dus kun je eigenlijk ook niet automatisch facturen/pakbonnen printen of order direct doorsturen naar een fulfilmentpartij.
StoreCore.io

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

16
Mareck schreef: Ik heb zelf iets gemaakt waardoor er in het magazijn automatisch pakbonnen uit de printer komen rollen doormiddel van google cloud print. Het voordeel is dat het volledig geautomatiseerd is en ik ook kan zien of het printen in het magazijn gelukt is.

Maar dan nog wordt er pas iets naar het magazijn gestuurd nadat iemand handmatig de order accepteerd hier. Dit omdat er heel veel fouten worden gemaakt bij het invullen van het adres door de klant. Geen huisnummers, land verkeerd, spelfouten in plaatsnaam, onvolledige postcode etc etc.

Ik zou het dus niet volledig automatiseren :)

Hey Mareck,

Bedankt voor je antwoord. Dat is wat ik ongeveer zoek. Ik ga me even verdiepen in google cloud print. Ik denk nadat ik nu een tijdje heb gegoogled en ook alle antwoorden hier heb bekeken en gelezen. Dat er echt een script op maat gemaakt dient te worden.

Terwijl het voor mij heel erg logisch lijkt om zo'n proces te automatiseren. Stuiten dat hier op wat protest en onbegrip, maar ik ga maar es opzoek naar een programmeur en kijken of die mij verder kan helpen.

Bedankt allen voor uw reactie

mvg

Vampirelord (:-))

http://www.budgetadapter.com

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

17
Wij zijn een fulfilment bedrijf en launching partner van een nieuw automatiseringssysteem dat geheel geautomatiseerd orders verwerkt na betaling is, en terugkoppelt bij verzending met mail en trackentrace naar klant en in orderhistorie en de status in de shop wijzigt. Met een prachtige klanten-tool erbij, backorder procedure, adresfouten, scannen pakbonnen en vervolgens keuze welke verzendmethode. TNT, DPD, brievenbuspost of overige etc. etc.
En het mooie is dat het niet alleen voor fulfilment-bedrijven te gebruiken is, maar ook door webshops die efficiency en gemak willen behalen. Tegen een alleszins redelijke prijs voor webshops...
Je moet wel kunnen koppelen met een API. Voor Magento is een plug-in beschikbaar !

Het bedrijf heet mobilelayers.com en biedt sinds kort de software aan op
http://www.fulfilment-software.com

Hopelijk heb je hier iets aan, succes,

Peter Bloemen
http://www.makeorbuy.nl
Fulfilment Services. Opslag, orderpick, verzenden.

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

18
Hallo Gian

Heb je al eens geprobeerd een simpele pc met outlook in het magazijn en dan één emailadres in stellen (bv print@...) waar je een simpele regel instelt die zegt alles te printen wat binnenkomt. Vanaf Outlook 2002 kan dat in ieder geval. Je kunt dus gewoon een extra adres in je webshop instellen welke naar het print adres orders verstuurd.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch? En al helemaal niet gaan betalen aan fulfilment bedrijven met ingewikkelde API's terwijl de oplossing er al is... :wink:

En wat je mailtje betreft, krijg hem via dirk nog wat binnen en geen retour adres. Mail mij anders even op infoATgadgets4men.nl of infoATflytouch3.nl

Dennis

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

19
Beste Dennis,

Ik bedoel dat de software ook bruikbaar is als je als webshop orders zelf wil blijven verwerken, en je niet bij een bedrijf als het onze je fulfilment laat doen. Die software maakt je processen efficienter. Maar je moet natuurlijk wel zelf blijven inpakken etc.

Ik weet het....het lijkt ongeloofwaardig dat een fulfilment bedrijf oplossingen aandraagt van derden om webshops zelf order te laten werken. Maar het gaat er om dat de beste keuze voor een bedrijf gemaakt wordt op basis van specifieke omstandigheden. Wij "pushen" helemaal nooit iemand om uit te besteden, dat heeft geen zin. Dat moet vanuit de organisatie zelf komen, is strategisch en kan vele mogelijke redenen hebben.

Peter Bloemen
http://www.makeorbuy.nl
Fulfilment Services. Opslag, orderpick, verzenden.

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

20
Nah, ik zoek geen outlook en ook geen fulfillment.

Wat ik wel zoek is een stukje software/ script, dat :

Order + factuur + verzendlabel in 1 keer uitprint
en de status van order naar shipped wijzigt, zonder ook maar 1 muisklick.

script opstarten:
-> checkt de sqltabel orders elke 15 min voor nieuwe orders.
->print order -> print factuur -> copy adres gegevens to shipper ( csv export/import wmb) -> print label shipper.

Dat scheelt weer 3-5 min per order

Dan blijf ik lekker zelf inpakken en checken of alles goed is gegaan

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

22
Ik te denken aan een script die data uit de sql database haalt en die elk uur checkt of er nieuwe data is en automatisch orders uitprint. Koppeling gemaakt maar het hapert nog te veel.
Heeft iemand hier ervaring met GLS databases?

Groet,

Dennis

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

23
Hey Viadennis,

van de adapters/accu's ?

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden. Ik laat orders met bijlage in mijn inbox komen en daarna laat ik het via outlook automatisch uit printen. Je moet hier voor wel een programma van microsoft downloaden.

Re: Kun je automatisch orders uitprinten?

25
Als je al mailtjes ontvangt met order gegevens, koop een HP laser printer met HP E-print.
Laat de mailtjes automatisch doorsturen naar het mailadres van de printer (bijvoorbeeld: mijnprinter@hpeprint.com) en ze komen er vanzelf uitrollen. Heb je geen speciaal script of maatwerk nodig. De computer kan dan gewoon uit blijven, alleen de printer staat dan aan (of je zet hem 's ochtends aan en alles komt er in een keer doorheen).

Zelf heb ik ook zo een printer gekocht zodat ik vanaf externe locaties mailtjes en PDF's kan afdrukken door naar de printer te mailen. Te koop bij oa Bol.com en CoolBlue.