Linkruilen, werkt dat?

1
Ik stel gelijk maar een vraag, daar ben ik hier voor tenslotte...

Ik heb op onze site al diverse links gecreëerd, en de betreffende sites linken ook terug naar ons.

Helaas, als ik een on-line seo scan uitvoer, krijg ik enkel punten voor de uitgaande links, dus niet de links die naar mij terug komen.

Hoelang duurt het eerdat de terug linkjes worden gelezen door bijv. Google?

Hoop op die manier mijn page rank wat op te schroeven, maar dan moeten de links wel opgepikt gaan worden...

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Siervolle groet,

Re: site links

3
Wat bedoel je met zonder content of toegevoegde waarde?

Ik heb altijd gedacht dat het zo was dat als ik iemands link plaatste, en de andere partij mijn link dat het dan in orde was.

Moet er meer info bij staan???

Re: site links

4
Een linkruil heeft alleen dan een positieve invloed als op de door jou gelinkte en teruggelinkte site relevante content staat, het liefst ook nog wat te maken heeft met jou content.

Dus een 'linkruil' met een site die alleen maar linked naar andere sites (een zogenaamde linkfarm) heeft 0 waarde en als we Google moeten geloven zelfs een negatieve invloed.

Verder heeft het ook te maken met de pageranking van jou site en die van de linkpartner inhoeverre het invloed heeft.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Linkruilen, werkt dat?

6
Toch wel als je gerichte ruilingen verricht...? Of dan ook niet?

Ik verkoop grote maten sieraden, en heb bijv. een link met de grote maten mode start pagina, grote maten lingerie etc etc...

Re: Linkruilen, werkt dat?

8
Het heeft, theoretisch gezien, nut. Omdat Google de populariteit van een site onder andere zou meten aan de hand van het aantal links -een link zou gezien worden als een 'stem' voor de pagina waar naar gelinkt worst-, denken veel mensen dat dit de meest belangrijkste methode is. Niets is echter minder waar. Omdat dit ook de methode is waar je meest misbruik van gemaakt kan worden (iemand kan bijvoorbeeld naar zichzelf linken, oftewel op zichzelf stemmen) wordt hier steeds minder aan getrokken en is dit volledig achterhaald. Op het moment dat Google ontdekt dat je kunstmatig links aan het plaatsen ben, zouden ze dit zelfs bestraffen door je lager neer te zetten of je zelfs uit de zoekmachine te verwijderen.

Bovendien zijn pagina's als startpagina en dergelijk zinloos. Niemand gebruikt startpagina, dus ook Google zal daar niet naar kijken.

Ik chargeer mijn mening over linkbuilding dus graag omdat er veel te veel waarde aan linkbuilding, oftewel kunstmatig links verkrijgen, gehecht wordt. Er zijn te veel cowboys actief die op een, in mijn ogen althans, smerige manier zo hun geld verdienen. Voor een paar tientjes plaatsen ze honderden links. De schade die je jezelf toe brengt door zo iemand honderden links naar je site te laten maken kan fataal zijn voor je site.

Maar als het al positief zou werken, dan zal het effect zo nihil zijn dat het sap het persen niet waard is; best steek je je tijd in het verbeteren van je eigen site, in plaats van linkjes neerzetten op andere sites.

Re: Linkruilen, werkt dat?

12
Wat een onzin dat startpagina's niet gebruik worden. Als dat zo was waren ze er niet zoveel meer.
Ik krijg op een site ruim 500 bezoekers per maand direct van een startpagina.nl dochter.
En als ik er al 500 krijg zullen er aardig wat mensen kijken want ik krijg ze vast niet alle 100%.

En linkbuilding werkt wel als men alleen naar jouw site verwijst en je niet terug verwijst.
Maak voor de teruglinkjes een eigen (jawel) startpagina aan en zet ze daar in. ;-)

Re: Linkruilen, werkt dat?

13
PaulG schreef:Wat een onzin dat startpagina's niet gebruik worden. Als dat zo was waren ze er niet zoveel meer.
Ik krijg op een site ruim 500 bezoekers per maand direct van een startpagina.nl dochter.
En als ik er al 500 krijg zullen er aardig wat mensen kijken want ik krijg ze vast niet alle 100%.

En linkbuilding werkt wel als men alleen naar jouw site verwijst en je niet terug verwijst.
Maak voor de teruglinkjes een eigen (jawel) startpagina aan en zet ze daar in. ;-)
Van een Startpagina-dochter ontvang ik ook honderden bezoekers per maand. Maar de vergelijking met deze linkruil, een lijstje met wat domeinnamen op een aparte webpagina bij mijnwebwinkel, gaat inderdaad om verschillende redenen niet op:

• het is eenrichtingsverkeer en geen ruil dus;

• het verkeer is thematisch/inhoudelijk gerelateerd aan een afgebakend onderwerp (denk aan relevante zoekwoorden);

• bezoeken komen van mensen met belangstelling voor dat onderwerp, wat leidt tot een langere bezoekduur en een grotere bezoekdiepte.
StoreCore.io