Re: Graag feedback voor onze webshop

2
Wat mij direct opvalt zijn de prijzen. Er zal een formule op losgelaten zijn, maar waarom kies je niet voor "mooie" XX,95 / XX,99 prijzen? Ik zie dit soort prijzen eigenlijk alleen bij groothandels, maar bijna nooit bij consumenten webwinkels.

Re: Graag feedback voor onze webshop

3
Je foto's zijn in het klein niet scherp, maar de vergroting is wel scherp?

De foto in de header van de hond en kat is ook niet scherp.

Waarom verdeel je de producten per merk? Nu moet de klant een extra handeling verrichten om de producten te zien. Daarnaast begrijp ik de keuzemogelijkheid niet van 'productweergave'? Dat je de prijs op - of aflopend wil zien, kan ik wel begrijpen, maar die andere...?

Bij de kussens is de verdeling weer per type. Dat is misschien beter. In elk geval zou ik een lijntrekken hoe je de producten wilt presenteren.

Hé wat goed: je biedt Ideal aan voor de Nederlandse klanten.

Als ik op de header klik ga ik niet terug naar de homepage. Dit is wel gebruikelijk.
Winkelwagen zou ik meer in beeld brengen, valt weg tussen de andere keuzes in de bovenbalk.

Als laatste: De shop is wat mat van kleur en oogt daardoor wat saai.

Succes!

Re: [4catsanddogs.be]Graag feedback voor onze webshop

4
@ Rudy, idd er zit een formule achter de prijsberekening, vandaar dat het geen mooi afgeronde bedragen zijn. Enerzijds klinkt het waarschijnlijk beter als het netjes xx,95 of xx,99 € zou zijn maar anderzijds zie ik hier niet meteen een reden in waarop een klant ons wel of niet zou bezoeken en een order zou plaatsen of zou afhaken.

@ Ilonajoy : je hebt een punt met je feedback. Echter, aan een aantal items kunnen wij zelf niet veranderen, die zijn zo bepaald door de designer/webwinkelleverancier. Dit is bvb het geval voor
jouw opmerking betreffende de produktweergave en de scherpte van de foto's alsook de hyperlink in de header hangt van onze gekozen layout af.

Wat de productindeling betreft: Wij willen in bepaalde categorieën vooral onze sterkte benadrukken qua merk/aanbod, vandaar de opsplitsing. De categorieën waarin we daar bewust niet voor gekozen hebben zijn categorieën waarin we (nog) geen uitblinkers hebben qua merk. Bij de start hadden we bvb alle hondenspeelgoed samengeplaatst zonder verdeling qua merk maar dan werd het enorm onoverzichtelijk en een hele lange pagina. Mijn inziens zouden klanten daarop nog meer afknappen als ze te ver en te lang moeten zoeken.

100% gelijk wat betreft de "saaiheid": onze gekozen kleuren en layout van de header is TE braaf en potentiële klanten kunnen hierdoor misschien snel weer vertrekken. De header hebben we vanmiddag een beetje aangepast. Zeg gerust jouw mening of het beter is of niet. De kleur van de homepagina op zich is nog steeds dezelfde en zie ik niet meteen te veranderen. Voor we de webshop begonnen hebben we bij verschillende internetgebruikers eens gepolst waaraan ze zich vooral storen bij een webshop en kregen we heel vaak de opmerking dat schreeuwerige kleuren en een onoverzichtelijke layout storend was. Vandaar dus de keuze voor een neutrale, kalme kleur :-)

Alleszins bedankt voor de reeds verschafte feedback en geef gerust allen bijkomende feedback. Hoe meer hoe liever, op die manier kunnen we alles nog wat bijschaven en nadenken over toekomstige aanpassingen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [4catsanddogs.be]Graag feedback voor onze webshop

8
Thanks Ilonajoy

Denken jullie, behalve de reeds gegeven feedback dat er structureel nog gebreken zijn ?

Zouden jullie zelf als honden/kattenvriend geïnteresseerd rondkijken of meteen afhaken ?
Maw lijkt de shop ok of zijn er dingen teveel of net te weinig ?

Re: [4catsanddogs.be]Graag feedback voor onze webshop

9
Op de pagina van het hondenvoer zag ik dat informeren naar de beste keuze via een email adres. Misschien is het minder werk voor de consument om hem door te linken naar het contactformulier.

Ook vond ik de variatie in foto's erg verschillend (met of zonder achtergrond, met of zonder dier e.d). Kijk eens of je hier meer eenheid in kan krijgen door bijvoorbeeld overal de achtergrond weg te halen.

Op mijn telefoon is de niet mobiele site overzichtelijker dan de site die speciaal voor mobiel is. Ik weet niet of andere gebruikers dat ook hebben?

Is het een idee om bij consumenten in te schatten hoe lang ze met het voer doen en ze na een tijdje een reminder te sturen dat hun voer bijna op is en nieuwe kunnen bestellen?

Succes!