Extra productopties in Magento

1
We hebben in onze webshop losse producten (Product A1, B1, C1), maar ook een voordeelpakket dat vaak bestaat uit 1x A1, meerdere keren B1 en meerdere keren C1.

Product A1 is het hoofdproduct, B1 en C1 zijn toevoegingen daarop. Klanten kunnen ook kiezen voor bijvoorbeeld B2, B3 of B4 en C2, C3 of C4. Deze producten hebben een meerprijs ten opzichte van B1 en C1.

Ik kan in Magento bij de custom options wel dingen gaan toevoegen, maar dan blijf ik bezig en het hele overzicht is na zo'n 5 regels wel weg (we werken met typenummers). Het is voor klanten bijvoorbeeld ook mogelijk om 2 x B1, 1 x B2 en 1 x B3 af te nemen. Om het dan nog leuker te maken, deze mogelijkheid is er ook voor C1. Afhankelijk van het product kan de klant 4, 8, 16 of 32 x een extra toevoegen voor B of C kiezen. Met de standaard dropdown dus niet te doen.

De vraag is, wat is hier handig? Welke uitbreiding helpt het beste om dit duidelijk op één pagina te krijgen. De meest simpele oplossing voor ons zou zijn om een extra categorie te maken met daarin de upgrades. Besteld een klant dan het pakket, met daarbij 1x B2, dan weten we dat we 1 B1 moeten vervangen door een B2. Mooi en handig voor de klant is natuurlijk anders.

Ik wil het de klant wel zo makkelijk mogelijk maken. Als ze geen uitbreiding op B of C willen, dan moet 1x op "in winkelwagen" voldoende zijn. Het geheel moet er ook absoluut niet moeilijk of ingewikkeld uitzien.

Re: Extra productopties in Magento

3
Custom options zijn waarschijnlijk te beperkt in mogelijkheden.

Een 'Grouped Product' lijkt me de meest aangewezen methode. Klant kan per product A, B, C invullen hoeveel ie er wil hebben (voorbeeld tafel met 2, 4 of 6 stoelen). Kan wel lastig worden als je op bepaalde pakketten korting wilt geven en op andere kombinaties weer niet, maar ja daar zal elk syteem moeite mee hebben.

Alternatief zou kunnen zijn een 'Configureerbaar Product', maar dan zal je van 2xB en 4xB aparte producten moeten maken, die dan als optie in de dropdown komen.

Misschien heeft een module als Advanced Product Options ook mogelijkheden, maar dat zou je dan eerst goed moeten uitzoeken alvorens te bestellen.
Informatie & Inspiratie voor Magento webwinkeliers: http://www.magentosucces.nl