Samen met de HvA, Marktplaats en diverse andere experts heb ik meegeholpen aan een onderzoek naar de succes- en faalfactoren van webwinkels. Ik denk dat de cijfers van dat onderzoek ook interessant kunnen zijn voor (startende) webwinkeliers.
Het gehele rapport is hier te lezen;
http://www.carem.hva.nl/wp-content/uplo ... ng2020.pdf
Re: Succes en faalfactoren webwinkels
3Het vermoeden wat ik al had is sterker bevestigd dan gedacht, veel amateurs die wat proberen.
De aanbevelingen kan ik me dan wel in vinden, als: 'Brancheorganisaties zouden via voorlichting aan startende webwinkeliers duidelijk moeten maken dat een webwinkel geen kip met de gouden eieren is'
Vanavond verder lezen
De aanbevelingen kan ik me dan wel in vinden, als: 'Brancheorganisaties zouden via voorlichting aan startende webwinkeliers duidelijk moeten maken dat een webwinkel geen kip met de gouden eieren is'
Vanavond verder lezen
Re: Succes en faalfactoren webwinkels
4Interessant en leerzaam onderzoek, bedankt voor de link Wouter!
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Succes en faalfactoren webwinkels
6Deze kende ik nog niet.
Wel herkenbaar.
Wat mij betreft voor nu prima wat de rest aan het doen is, plaatst bepaalde reacties van relaties wel in perspectief als ik onze resultaten in ogenschouw neem.
Bovenstaande images zijn vooral interessant om mee te nemen als leer/studie, herkenning van je eigen situatie en wat daarin zowel de kansen als bedreigingen zijn.
Wel herkenbaar.
Wat mij betreft voor nu prima wat de rest aan het doen is, plaatst bepaalde reacties van relaties wel in perspectief als ik onze resultaten in ogenschouw neem.
Bovenstaande images zijn vooral interessant om mee te nemen als leer/studie, herkenning van je eigen situatie en wat daarin zowel de kansen als bedreigingen zijn.
Re: Succes en faalfactoren webwinkels
7Deze moet elke ondernemer ook kennen.
In de meeste branches klopt die namelijk, bijvoorbeeld:
In de meeste branches klopt die namelijk, bijvoorbeeld:
Re: Succes en faalfactoren webwinkels
8Yup, een bekende.
Waar ik naar streef is dat we enkele lijntjes hebben lopen uit figuur 1 die elkaar aanraken. Oftewel een lijntje die stijgend is naar matury en 1 (of meerdere..) die zich nog in een eerdere fase bevinden.
Dan kom je gelijk weer uit bij een bevinding uit het onderzoek: kleinere ondernemers gaan vaak sales bedrijven van produkten die ze nabij liggen. (herkenbaar!)
Wil je echt tot 2020 overleven zul je denk ik zo professioneel moeten zijn om ook rising stars te positioneren welke verder van je bedje staan.
Hier op doorgaand; gezien de resultaten is het denk ik waarschijnlijk dat 80% niet een dusdanige cashcow heeft weten op te zetten dat ze kunnen inzetten op een aantal rising stars. Met als gevolg dat als de cyclus van hun produkt neerwaarts zal gaan hun bedrijfje ook zal stoppen.
Einde avontuur.
Alles bij elkaar geeft het rapport meer dan voldoende aanknopingspunten om met een aantal gedreven ondernemers meer kruisverbanden te leggen
Zo, ik ga nog een uurtje tijd besteden aan een andere trend; clicks & bricks
Waar ik naar streef is dat we enkele lijntjes hebben lopen uit figuur 1 die elkaar aanraken. Oftewel een lijntje die stijgend is naar matury en 1 (of meerdere..) die zich nog in een eerdere fase bevinden.
Dan kom je gelijk weer uit bij een bevinding uit het onderzoek: kleinere ondernemers gaan vaak sales bedrijven van produkten die ze nabij liggen. (herkenbaar!)
Wil je echt tot 2020 overleven zul je denk ik zo professioneel moeten zijn om ook rising stars te positioneren welke verder van je bedje staan.
Hier op doorgaand; gezien de resultaten is het denk ik waarschijnlijk dat 80% niet een dusdanige cashcow heeft weten op te zetten dat ze kunnen inzetten op een aantal rising stars. Met als gevolg dat als de cyclus van hun produkt neerwaarts zal gaan hun bedrijfje ook zal stoppen.
Einde avontuur.
Alles bij elkaar geeft het rapport meer dan voldoende aanknopingspunten om met een aantal gedreven ondernemers meer kruisverbanden te leggen
Zo, ik ga nog een uurtje tijd besteden aan een andere trend; clicks & bricks
Re: Succes en faalfactoren webwinkels
9Mooi onderzoek! Wel erg veel pagina's, dus ik heb nog niet zoveel gelezen
Bij de kenmerken op pag. 8 heb ik mij toch wat verbaasd. Ik had verwacht dat veel meer webwinkeliers een bedrijfspand hadden en redelijk wat omzet om van te kunnen leven.
Uit deze cijfers blijkt echter dat de meeste webwinkels gerund worden als bijbaan/ hobby.
Bedankt voor het delen Wouter!
Bij de kenmerken op pag. 8 heb ik mij toch wat verbaasd. Ik had verwacht dat veel meer webwinkeliers een bedrijfspand hadden en redelijk wat omzet om van te kunnen leven.
Uit deze cijfers blijkt echter dat de meeste webwinkels gerund worden als bijbaan/ hobby.
Bedankt voor het delen Wouter!
FotoCube | Specialist in productfotografie
Voor alles op het gebied van online productpresentatie.
http://www.fotocube.nl en
Voor alles op het gebied van online productpresentatie.
http://www.fotocube.nl en