Nou dit topic maar ff kicken.
Afterpay vond ik toch te duur.
Ik heb contact gehad met Billink maar helaas valt de klantenservice daar nogal tegen. Dat het een paar dagen duurt voordat je antwoord krijgt op een mailtje kan ik nog begrijpen maar het voorlopige contract stond al vol met onnodige fouten (naam, email adres etc klopte niet) dus niet heel zorgvuldig behandeld
Ik was beloofd vrijdag de software te krijgen zodat ik kon testen of ik het icm mijn webwinkel aan de praat kon krijgen maar tot op heden niks gehad. Ik hou nooit zo van wel beloven maar niet doen... Ook geen mailtje of telefoontje waarom het niet zoals afgesproken is geleverd.
Ik had ook een paar vragen waar ze me geen antwoord op konden geven. Misschien dat iemand hier het mij kan vertellen.
In de voorwaarden van Billink staat het volgende:
Code: Selecteer alles
Artikel 15 – Omzetbelasting
In geval van gebleken oninbaarheid van een Vordering brengt Billink de inbegrepen BTW ten laste van de Afrekening met de Klant. Als oninbaar worden beschouwd facturen die tenminste 180 dagen zijn vervallen en niet (volledig) zijn voldaan. Indien alsnog wordt voldaan, vergoedt Billink de Klant de reeds in rekening gebrachte BTW.
Als ik het goed begrijp het volgende. De klant doet een bestelling bij mij. Billink voldoet aan mij binnen een X termijn het volledige bedrag. Nu betaald de klant niet aan Billink en Billink besluit dit maar zo te laten.
Vervolgens moet ik de BTW terugbetalen aan Billink. 21% dus.
Hoe zit het dan met aangifte belastingdienst? Aan de ene kant heb ik geld verdiend. Ik heb namelijk het bedrag EX BTW. Dan zou je zeggen dat ik dus niks hoef af te dragen ik heb de BTW aan Billink terugbetaald. *poef verdwenen*. Maar ergens lijkt mij dat heel onwaarschijnlijk. Maar ik kan me ook niet voorstellen dan ik dan, nogmaals, 21% moet betalen.
Bijvoorbeeld: Ik verkoop voor 95.05 iets + 4.95 verzendkosten. 100 euro dus. Ik verstuur mijn spullen en ik krijg van Billink 100 (- de kosten van hun service maar die rekenen ik even niet mee in dit voorbeeld) Bij mijn BTW aangifte betaal ik 21 euro aan de belastingdienst.
Na 90 dagen zijn zij niet bij machte de vordering te innen en sturen mij een factuur teurgbetaling van 21 euro.
Maar hoe zit het dan?
Jammer dat Billink deze vraag niet wist te beantwoorden dus vraag ik het hier. Ze zouden er nog op terugkomen maar tot op heden staat de vraag nog steeds open.
Misschien dat mensen die bekend zijn met Billink die weten of je in dit geval ook je betaalde fee terugkrijgt? Ze hebben immers de dienst niet geleverd. Namelijk de vordering innen bij de klant. Hoe en waarom ze dat niet gelukt is niet mijn probleem meer natuurlijk daarvoor betaal ik Billink.
En zeg niet staat op de site van de belastingdienst. Ik heb gezocht maar niet gevonden
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]