Re: Meer waarschuwen!

31
Ook ik wilde te veel en van alles wat, maar heb ook geleerd nee te zeggen tegen merken. Ik had zoiets van ik kan het wel willen, maar ik vind het niet bij mijn shop passen dus niet gedaan. Helaas zijn er ook distributeurs die echt tientallen (misschien wel honderd) webshops aanschrijven om hun producten te slijten en dan krijg je dus ook veel te veel concurrentie, je zit elkaar gewoon in de weg. Ook dat heb ik geleerd en heb ik die weg ook afgesloten, want ook dat wil ik niet.

Ik zal misschien straks met een aantal merken overblijven en dat is dan geen waslijst, maar ik kan de merken wel gaan uitbreiden (sommige hebben zo'n gigantisch assortiment en is soms jammer dat ik het niet aanbied). En vooral de juist wat onbekendere merken doen het bij mij beter dan de heel bekende merken die bijna overal te koop zijn. Omdat sommige deze ook gewoon voor de inkoopsprijs weer verkopen en ik zit met - nu dan nog een kleine - voorraad opgescheept.

Je leert er gewoon van en uiteindelijk weet je precies wat je wil en dat draag je dan ook naar buiten. Het leuke is dat ik zelfs van mijn eigen label afgelopen zondag het meest verkocht heb en dat gebeurt vaker op braderieën/fairs/events, terwijl het online nauwelijks verkocht wordt. Het is iets wat opvalt, maar wat wel zo is als het op is dan komen de offline klanten wel terug online om het weer aan te schaffen.

Maar wat ik niet zou doen is opgeven! Ga gewoon kijken wat het beste werkt, waar koop je het meeste van, wat ben je toch zat en werkt niet? En sla een andere slag in en bovenal blijf positief!

Re: Meer waarschuwen!

32
Van de eerste producten waar we mee begonnen zijn ligt veel nog op de plank. Sloeg niet aan, dat kan gebeuren. De rest gelukkig wel, de producten die minder goed verkopen liggen wel op voorraad, maar in kleine aantallen (2-10 stuks). Dat moet wel, we zitten met een levertijd van 3-3.5 week vanuit de leverancier.

Re: Meer waarschuwen!

33
Eigenlijk is de basis heel simpel.
Een webshop loopt, of het loopt niet. Niet een beetje.
Je bent toch ook niet een beetje zwanger?

Ik kijk nu even naar mijzelf.
Meer dan 2 jaar geleden uit het niets een webshop begonnen in een lastige markt. En zonder enige kennis.
1 jaar kan ik eigenlijk al afschrijven omdat er niks gebeurde ivm persoonlijke problemen.
Ben ik succesvol? Nee, nog niet.

Persoonlijk ben ik van mening dat het een kwestie is van lef, geduld, en een goede productkennis is. Natuurlijk speelt geld hierin ook een rol. Snel geld verdienen is enkel weggelegd voor weinigen.
Maar er is meer dan enkel geld verdienen. Een webshop starten doe je als goed ondernemer ook omdat je iets hebt met het product wat je wilt verkopen. Passie dus.
Is die passie weg? stop ermee!

Just my 2 cents
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Meer waarschuwen!

34
Mark73 schreef:Eigenlijk is de basis heel simpel.
Een webshop loopt, of het loopt niet. Niet een beetje.
Ik geloof niet dat die vergelijking opgaat. Succes is een relatief begrip. Zwanger zijn (gelukkig) niet.

Er is niks mis mee als je webshop een beetje loopt...in de aanloop naar goedlopen. In het begin loopt ie niet...dan een beetje beter...nog een beetje beter...enz.

Wat je zegt over passie, daar ben ik het wel volledig mee eens.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Meer waarschuwen!

35
Het succes van een webwinkel is ook maar een relatief begrip. Ik sprak laatst iemand die al enige tijd naar volle tevredenheid deelnam aan een shop in de shop concept. Deze persoon gaf aan bijna niks te verkopen via haar webwinkel maar was wel tevreden met de maandelijkse omzet die ze behaalde met haar kast in deze shop in the shop winkel. Ze kon in een goede maand zo'n €400,- euro omzet maken. Daar moest natuurlijk zo'n €80,- euro af voor de deelname in deze winkel. Per saldo houd ze dan €320,- per maand over (Omzet incl. btw). Ze is daar tevreden mee.

Ik zou daar zelf niet tevreden mee zijn omdat ik op een goede dag in mijn zaak regelmatig €400,- omzet maak en op een echte slappe baaldag minimaal zo'n €200,-. Daarom kijk ik anders tegen het succes van een webwinkel aan en baal ik tot nu toe van de omzet die ik gemaakt heb tijdens mijn eerste jaar. Naast de minimale online verkoop vielen ook de markten en fairs een beetje tegen terwijl we nu nog aan het experimenteren zijn met onze deelname aan een paar shop in the shop winkels. En ook daar worden we nog niet warm van. Soms krijg ik zelfs het gevoel dat de deelnemers in sommige super gezellige shop in the shop winkels bezig zijn met het spelen van winkeltje en dat deze mensen hun ei prima kwijt kunnen in deze bezigheid die erg lijkt op een hobby. En dat is niet mijn insteek! Ik wil omzet maken, extra euro's op mijn bankrekening en daar elke maand extra leuke dingen van gaan doen.

Re: Meer waarschuwen!

36
Boordevolstijl.nl schreef:Het succes van een webwinkel is ook maar een relatief begrip. Ik sprak laatst iemand die al enige tijd naar volle tevredenheid deelnam aan een shop in de shop concept. Deze persoon gaf aan bijna niks te verkopen via haar webwinkel maar was wel tevreden met de maandelijkse omzet die ze behaalde met haar kast in deze shop in the shop winkel. Ze kon in een goede maand zo'n €400,- euro omzet maken. Daar moest natuurlijk zo'n €80,- euro af voor de deelname in deze winkel. Per saldo houd ze dan €320,- per maand over (Omzet incl. btw). Ze is daar tevreden mee.

Ik zou daar zelf niet tevreden mee zijn omdat ik op een goede dag in mijn zaak regelmatig €400,- omzet maak en op een echte slappe baaldag minimaal zo'n €200,-. Daarom kijk ik anders tegen het succes van een webwinkel aan en baal ik tot nu toe van de omzet die ik gemaakt heb tijdens mijn eerste jaar. Naast de minimale online verkoop vielen ook de markten en fairs een beetje tegen terwijl we nu nog aan het experimenteren zijn met onze deelname aan een paar shop in the shop winkels. En ook daar worden we nog niet warm van. Soms krijg ik zelfs het gevoel dat de deelnemers in sommige super gezellige shop in the shop winkels bezig zijn met het spelen van winkeltje en dat deze mensen hun ei prima kwijt kunnen in deze bezigheid die erg lijkt op een hobby. En dat is niet mijn insteek! Ik wil omzet maken, extra euro's op mijn bankrekening en daar elke maand extra leuke dingen van gaan doen.
Volgens mij mis je nog wat in je rekensommetje. De kostprijs van de artikelen. Ze houdt dus geen € 320 over maar dit bedrag min de kostprijs van de artikelen. Bijvoorbeeld 320 - 200 = € 120.

Grappig, je hebt het over meer waarschuwen in dit topic. Je hebt het nu over tegenvallende markten en fairs. Je kan niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent: http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... 93&start=0

En wat is er gebeurd met je enthousiasme over de shop-in-shop formule? Dat was het toch helemaal? Of toch niet? Ook in dat topic waren wat gematigde geluiden te horen.

Wat verwacht je nu eigenlijk? Dat in een tijd waarin iedereen op de centen let de mensen bij jou de boel plat lopen om luxe artikelen te kopen? Hoe lang ben je nu bezig met de webwinkel, de markten en zo? Een jaar of zo? Het heeft tijd nodig. Je verwacht gewoon te veel en te snel. En als het een niet lukt, dan is dat niets en dan probeer je iets anders. Als dat niet lukt is dat ook niets en dan ga je weer iets anders proberen. Focus nou eens een beetje. Kijk eens naar wat je hebt en doet en of daar iets aan verbeterd kan worden. Kijk eens naar je producten. Wat loopt goed en wat niet? Misschien zijn er nog verbeterpunten voor je website.

Als je snel extra euro's op je bankrekening wil, kan ik een krantenwijk aanbevelen. Want zo werkt het niet natuurlijk.

Re: Meer waarschuwen!

37
Wat Droomjuweeltje zegt klopt, wat jij nu wil werkt niet zo. Ik herken het wel vanuit mijn omgeving die ook ooit waren begonnen of nu zijn begonnen en denken dat het allemaal zo snel gaat. Na een jaar hebben ze er geen energie meer in, want ja krijg geen bestellingen (alleen deze mensen hebben niet van marketing gehoord).

En ja van een persoon weet ik precies waar die steken heeft laten vallen, heb ik al eerder benoemd. Ken de persoon persoonlijk en die heeft er te makkelijk over gedacht. Natuurlijk zou ik ook al na 1,5 jaar op 10 pakketten op een dag willen zitten. Maar ik heb het budget er niet voor om zoveel aan marketing te gaan doen en vooral wat dan geld kost.

Dus ik doe het op een andere manier en dat werpt toch wel zijn vruchten af. Gaf het ook aan, maar wordt in de wind gegooid, terwijl je concurrenten er wel heel druk mee bezig zijn. Heb je heel veel budget? Dan heb je Social Media etc niet nodig, heb je het nauwelijks? Dan wel en maak er handig gebruik van.

Nogmaals ik zie je nergens behalve hier. En weer commentaar van een ander op mijn visie is even niet nodig, het zijn tips die ik meegeef en waar boordevolstijl zeker wat aan heeft. En nee je hebt niet binnen een dag 1000 volgers of likes, maar als jij de mensen kan triggeren en jij behandelt ze als koningin of koning dan komen ze terug en geven ze dit door aan andere mensen. Laat weten dat je bestaat en er bent!

Ik ging even zoeken en kwam tegen Twitter: 41 tweets, 16 volgend en 5 volgers. Nauwelijks actief en mensen vinden je dus niet en je kletst ook niet gezellig mee. Ja, dat heb je met Twitter wees interactief met je volgers en voor je het weet heb je via Twitter er zelfs bestellingen uit.

Facebook idem dito, maar 37 likes en wordt ook nauwelijks wat mee gedaan. Dat is gewoon jammer en daar zou je ook wat mee kunnen doen.

Re: Meer waarschuwen!

38
Wat Droomjuweeltjes zegt over de omzet had ik zelf ook al uitgerekend. Als wij in die winkel €400,- euro omzet zouden halen en de huur er af moest zouden we €320,- overhouden als omzet incl. de btw. Na aftrek van de inkoop en na het betalen van 21% btw en inkomstenbelasting moet er uiteindelijk ook nog de brandstofkosten worden geteld omdat mijn vrouw elke week een dagdeel in die winkel zou gaan werken. Na aftrek van deze brandstofkosten zou mijn vrouw dan zo'n 10,- euro per uur overhouden. Als we die €400,- echt elke maand als omzet zouden halen.

Waar ze nu werkt kan ze op de fiets heen en verdient ze €12,- per uur. Ze heeft dan ook besloten om daar meer uren te gaan werken en het avontuur in deze reuze gezellige winkel (Want dat staat buiten kijf) te laten voor wat het is.

Re: Meer waarschuwen!

39
Ik ben het ook met de bovenstaande reacties eens. Ik denk eerlijk gezegd dat je het beste de stekker eruit kan trekken. Online verkopen is toch anders dan offline verkopen. Ik werk wel eens voor mensen die in een goedlopende ´stenen winkel´ (verschrikkelijk woord) hebben, en die dan het idee hebben dat ze ook een webwinkel móéten hebben. Punt is alleen dat ze wel goed met de mond zijn, en weten hoe ze iets in een winkel moeten verkopen, maar nauwelijks of soms zelfs niet weten hoe ze een e-mail moeten versturen.

Als je een webwinkel hebt dan moet je wel weten wat je doet en hoe het internet ongeveer werkt. Volgens mij heeft iedere gebruiker op dit forum jou wel eens advies gegeven, maar heb je er tot nu toe heel weinig tot niets meegedaan.

Re: Meer waarschuwen!

40
Die adviezen waren zeer welkom. Deze tips ga ik de komende maanden wel gebruiken en toepassen. Voorlopig doen we even niets en ga ik van het mooie weer genieten. Na de zomervakantie ga ik weer eens rustig kijken welke andere artikelen ik het beste in mijn webwinkel kan gaan verkopen. En wie weet trekt de economie ook nog wel iets aan. Momenteel geven de mensen bij voorkeur zo weinig mogelijk uit. Ik sprak laatst een filiaalchef in mijn kapsalon van een Xenos vestiging die daar al meer dan 10 jaar werkt en nog nooit zo'n slecht 1e kwartaal meegemaakt had. Met name de combinatie prachtig winterweer en de lage omzet vond hij erg vreemd.

Ik trek de stekker dus echt niet uit mijn webwinkel, maar laat de boel dus even een paar maanden rusten en ga lekker genieten van het mooie weer. Ik denk daarbij aan wandelingen met onze jachthonden, mountainbikesessies, windsurfsessies en wat extra uurtjes in de sportschool.

We hebben in juni een zomermarkt op het programma staan (al betaald) en hebben nog veel producten in diverse shop in the shop winkels staan als experiment. De winkels waarbij ik de huur nog niet eens terug kan verdienen vallen meteen af en in de winkels waar ik iets over hou ga ik door.

Daarnaast heb ik gisteren een deal gesloten met een tweede kapsalon die mijn modeaccessoires gaat verkopen op basis van een percentage van de verkoop. En dus geen huur! Eens kijken of het daar een beetje gaat lopen met tassen, sieraden en zijden sjaals. Wie weet!

Re: Meer waarschuwen!

41
Boordevolstijl.nl schreef:Die adviezen waren zeer welkom. Deze tips ga ik de komende maanden wel gebruiken en toepassen. Voorlopig doen we even niets en ga ik van het mooie weer genieten. Na de zomervakantie ga ik weer eens rustig kijken welke andere artikelen ik het beste in mijn webwinkel kan gaan verkopen. En wie weet trekt de economie ook nog wel iets aan. Momenteel geven de mensen bij voorkeur zo weinig mogelijk uit. Ik sprak laatst een filiaalchef in mijn kapsalon van een Xenos vestiging die daar al meer dan 10 jaar werkt en nog nooit zo'n slecht 1e kwartaal meegemaakt had. Met name de combinatie prachtig winterweer en de lage omzet vond hij erg vreemd.

Ik trek de stekker dus echt niet uit mijn webwinkel, maar laat de boel dus even een paar maanden rusten en ga lekker genieten van het mooie weer. Ik denk daarbij aan wandelingen met onze jachthonden, mountainbikesessies, windsurfsessies en wat extra uurtjes in de sportschool.

We hebben in juni een zomermarkt op het programma staan (al betaald) en hebben nog veel producten in diverse shop in the shop winkels staan als experiment. De winkels waarbij ik de huur nog niet eens terug kan verdienen vallen meteen af en in de winkels waar ik iets over hou ga ik door.

Daarnaast heb ik gisteren een deal gesloten met een tweede kapsalon die mijn modeaccessoires gaat verkopen op basis van een percentage van de verkoop. En dus geen huur! Eens kijken of het daar een beetje gaat lopen met tassen, sieraden en zijden sjaals. Wie weet!
Dus je gaat ongeveer 5 maanden niets doen? Oh wacht toch niet als je de rest leest. Je zegt dat je de tips meeneemt? Nou als je dit maandenlang gaat laten liggen, dan doe je er dus vrij weinig mee. En vraag ik mij af waarom we je nog helpen, want je moet je webshop in orde krijgen en je bent nu alleen maar bezig om offline te verkopen.

Trek dan gewoon de stekker uit je webshop, want je doet er niet veel aan online.

Re: Meer waarschuwen!

43
Droomjuweeltjes schreef:Ik heb het gevoel dat wat we ook zeggen, het niet helemaal aankomt.
Een webwinkel is niet iets dat je aan of uit kunt zetten.
Inderdaad en je moet er wel iets voor doen om het uiteindelijk eruit te krijgen.

Re: Meer waarschuwen!

44
Het is inderdaad wel hollen én stilstaan zo. Eerst gaat het je niet snel genoeg omdat je niet binnen 5 maanden break-even draait, vervolgens leg je de boel 5 maanden stil. Van ongeduld naar eindeloos geduld.

Zeg nou zelf: heeft “meer waarschuwen” wel zin als de gewaarschuwde liever op zijn luie krent in de zon gaat zitten?

Re: Meer waarschuwen!

45
Je mag schrijven wat je wil maar "luie krent" is een beetje overdreven. Ik ben met mijn herenkapsalon van dinsdag tot vrijdag van 08.30 tot 18.00 uur open en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur. Dat zijn aardig wat uurtjes! Momenteel is het al drukker vergeleken met vorig jaar terwijl de beste maanden van het jaar nu pas gaan komen. Tot nu toe lijkt het er op dat ik de crisis heb overleefd!

En om het nog wat drukker te krijgen ben ik nu druk aan het adverteren voor mijn kapsalon in lokale media en heb 2000 flyers laten printen die door mijn kinderen huis aan huis worden bezorgd. Ik kan me nu in deze tijd beter eerst richten op meer omzet in mijn kapsalon en de daarbij behorende nieuwe klanten en ga daarna weer met frissen moed verder met de webwinkel.

We zullen eerst een heleboel woonaccessoires op moeten gaan ruimen en vervolgens op zoek moeten gaan naar wat meer unieke modeaccessoires die de consument niet zomaar overal kan kopen. Daar nemen mijn vrouw en ik rustig de tijd voor. De consument koopt in deze tijd namelijk toch liever niks of zo weinig mogelijk. Dan hoef ik ook geen haast te hebben.

Re: Meer waarschuwen!

46
Heb je woonaccessoires in je kapsalon staan? Met een prijskaartje bedoel ik dan?

Ik heb laatst in een restaurant gegeten, daar hing werkelijk aan alles een prijskaartje en dat loopt best goed. De hele inrichting was te koop. Dat zijn unieke en creatieve ideeën waar je dus mee door een crisis komt.

Je zegt het trouwens zelf al, je bent ontzettend veel tijd kwijt aan de kapsalon. Een webwinkel kost ook erg veel tijd, als je die tijd er niet insteekt wordt het niet succesvol.

Re: Meer waarschuwen!

47
Op zich een goed idee. Ik heb alleen slechts een herenkapsalon. En ik denk niet dat mijn klanten geschikt zijn voor woonaccessoires. Ik ga ik van uit dat de meeste vrouwen dit soort artikelen kopen. Ik heb wel nagedacht over mannen modeaccessoires zoals stoere kwaliteitshorloges, wollen herensjaals en bijvoorbeeld luxe scheer sets en dat soort spul. Wat zouden jullie van een herenkapsalon vinden waar mannen modeaccessoires en luxe scheerartikelen konden kopen? Ik verkoop tot nu toe enkel styling artikelen en shampoo. En dan ook nog niet eens elke dag.

Re: Meer waarschuwen!

48
Boordevolstijl.nl schreef:Op zich een goed idee. Ik heb alleen slechts een herenkapsalon. En ik denk niet dat mijn klanten geschikt zijn voor woonaccessoires. Ik ga ik van uit dat de meeste vrouwen dit soort artikelen kopen. Ik heb wel nagedacht over mannen modeaccessoires zoals stoere kwaliteitshorloges, wollen herensjaals en bijvoorbeeld luxe scheer sets en dat soort spul. Wat zouden jullie van een herenkapsalon vinden waar mannen modeaccessoires en luxe scheerartikelen konden kopen? Ik verkoop tot nu toe enkel styling artikelen en shampoo. En dan ook nog niet eens elke dag.
Wanneer gaan mannen naar de kapper? Als ik naar mezelf kijk is dat ongeveer elke 4 weken, maar ik plan het dan wel vaak zo dat het net voor een aangelegenheid is. Dat kan een verjaardag zijn, maar ook een trouwerij, familieweekend, etc. Regelmatig neem ik dan een cadeautje mee. Snap je waar ik naartoe wil?

Daarnaast ben ik nogal gemakkelijk aangelegd. Nu wonen we samen en is er (wat mij betreft) ruim voldoende accessoires in huis aanwezig. Daarvoor was dat niet zo. Ik ga er niet apart naar op zoek en koop dus iets als ik het tegen kom. Hoeveel procent van de mannen in jouw kapsalon woont alleen?

De luxe scheerartikelen en andere accessoires zou je kunnen proberen, de horloges lekker overlaten aan de juwelier. Je hoeft geen 10 van elk product te hebben staan. Gewoon 1, of hooguit 2 als je ze per set kunt verkopen. weg = weg.

Re: Meer waarschuwen!

49
Feit blijft natuurlijk dat je een product verkoopt wat bijna in elke straat te koop is. Het is een branche waar zo'n 10.000 hobbywinkels in zitten en je product is eigenlijk iets dat je moet voelen en zien. Mensen kopen het omdat ze het leuk vinden, niet omdat ze er specifiek naar zoeken.

Re: Meer waarschuwen!

50
Dat klopt! Het zal dus niet meevallen om iets te vinden dat je zelden op het internet tegenkomt. Daar zal ik dus echt rustig naar moeten zoeken. Mijn eigen schilderijen zijn natuurlijk wel uniek. Maar die verkoop ik alleen galerie en tot nu toe nog niet via mijn webwinkel. Via het internet gooien ze je ook dood met goedkope kunst op doek. En dan soms nog zo goedkoop dat je je afvraagt of er wel iets in de doos zal zitten als je er een hebt besteld.

Hoe komt het overigens dat er zoveel mensen online zijn op dit forum. Moeten jullie niet de hele dag doosjes inpakken? :lol:

Re: Meer waarschuwen!

52
Wij verkopen gebakken lucht, dus die doosjes zijn zo vol :lol:

Wij hoeven het gelukkig niet te hebben van 100 bestellingen per dag. Voldoende tijd over om te ontspannen, te mailen, te bellen en aan de website te werken ;)

Re: Meer waarschuwen!

53
Waarom ik niet aan het knippen ben? Gisteren heb ik nog normaal kunnen werken terwijl het vandaag akelig rustig is. Ik ben bezig met advertenties, de boekhouding en heb zelfs mijn ramen staan zemen en de tegelvloer gedweild. Dit gebeurt wel eens vaker op een donderdag. Alle andere winkeliers in ons dorp klagen er ook over. Ik ben daarstraks in mijn pauze tussen 12.30 en 13.00 uur het dorp in geweest en trof daar voornamelijk lege winkels. De donderdag is dus altijd een slechte dag.

Ook voor de crisis was de donderdag al een slechte dag. Ik heb zelfs ooit overwogen om die dag of die middag helemaal te sluiten. Maar als ik dat doe creeer ik een negatief imago omdat de klanten dat zien als een achteruitgang en zullen er dan vanuit gaan dat de crisis mij zo hard heeft getroffen dat ik snel helemaal zal verdwijnen met mijn kapsalon. Nu ik ondanks de slappe donderdag toch op die dag open ben en eenduidige openingstijden heb blijven mijn huidige klanten mij trouw. Sommigen komen al meer dan 15 jaar in mijn kapsalon. Daarnaast vinden ze het alleen maar positief dat ik mijn zaak zo mooi schoon en opgeruimd hou.

Ik ben dus vandaag helaas niet zo veel aan het knippen.

En jullie?

Re: Meer waarschuwen!

55
Ward schreef:Nee helaas, vandaag ook niet veel geknipt.

Wel heb ik een en ander getrimd, met trim() in PHP. Telt dat ook?
Hey daar was ik ook vandaag mee bezig! Alleen denk niet met hetzelfde als ik ;).
Daarnaast lekker bezig geweest met de webshop, Twitter en weer iets bedenken voor op Facebook. En de boekhouding moet ook nog gedaan worden, wordt vanavond ook nog even onder de loop genomen.

Re: Meer waarschuwen!

56
Ik heb er vandaag toch nog iets van gemaakt met een redelijke klandizie en ben daarna meteen naar de sportschool gefietst om mijn overtollige energie kwijt te raken. Wat mijn webwinkel betreft moet ik toegeven dat ik een momenteel een beetje in een dip zit. Maar dat hadden jullie al in de gaten. Ik baal gewoon dat het veel moeilijker is dan dat het leek en wist voordat ik eraan begon niet dat er nauwelijks lucratieve mogelijkheden waren op het web om gratis te adverteren. iedereen heeft het over bloggen. Ik dacht een paar maanden geleden dat ik ook maar moest gaan bloggen.

Zie hier mijn weblog: http://www.boordevolstijl.blogspot.nl

Ik weet alleen niet hoe ik aan volgers kom van dit weblog. Wat dat betreft bereik ik meer mensen via Facebook. Daar zit ik natuurlijk ook op. Tik maar in op Facebook: Boordevolstijl.nl
Helaas heb ik nog niet zo veel likes omdat ik geen zin heb om duur te gaan adverteren op Facebook. Dan krijg ik natuurlijk meer likes maar geen garantie dat deze mensen op mijn webwinkel komen en daar iets kopen. Wat dat betreft zijn Adwords en Admarkt advertenties beter. Maar die clics zijn zo duur!

Re: Meer waarschuwen!

57
Bloggen doe je (althans, de meeste mensen) domeinnaam interessant te maken voor Google. Om gevonden te worden op bepaalde zoekwoorden (waarmee je dus linkt naar andere pagina's op in je webshop). Bloggen op een andere domeinaam (blogspot) heeft SEO technisch gezien geen enkel nut. Wij halen veel bezoekers binnen via ons weblog.

Re: Meer waarschuwen!

59
ja, gewoon domein.nl/blog. Geen idee of dat bij shoppagina ook kan. We hosten zelf, ik heb een hekel aan opgelegde restricties door anderen ;).

Re: Meer waarschuwen!

60
henk-k schreef:Bloggen doe je (althans, de meeste mensen) domeinnaam interessant te maken voor Google. Om gevonden te worden op bepaalde zoekwoorden (waarmee je dus linkt naar andere pagina's op in je webshop). Bloggen op een andere domeinaam (blogspot) heeft SEO technisch gezien geen enkel nut. Wij halen veel bezoekers binnen via ons weblog.
Nja, om te zeggen dat een blog op een ander domein op SEO-gebied geen enkel nut heeft weet ik niet. Je kan alsnog links maken die naar productpagina´ś van je webshop verwijzen.

Ik vind je blog zelf niet zo boeiend. Het is nu eigenlijk pure reclame. Je schrijft over nieuwe verkooppunten, kortingsbonnen en schilderijen die je verkoopt. Maar echt waardevolle informatie geef je niet, Ik zou zelf, hoewel ik gelukkig niet onder de doelgroep val, niet zo snel geneigd zijn om je blog te volgen. Bovendien zitten er ook weinig zoekwoorden in verwerkt waar je snel op gevonden zal worden. Niemand zoekt op ´Kortingsbonnen Boordevol Stijl´ of naar de schilderijen van de creatieve herenkapper van Berkel-Enschot :p

Kijk of je waardevolle content/posts kan schrijven. Schrijf over nieuwe kleding trends. of hoe je een rood pittig kapsel met een vlot kledingstuk combineert oid.