Pakketten versturen

1
Hoi beste mensen,

aangezien dit mijn eerste posting hier is, even voorstellen.
Ik ben Jan, woon op dit moment in NL maar kom eigenlijk uit Duitsland. Ik ben al zelfstandig ondernemer in Duitsland en vanaf dit jaar wil ik een webwinkel voor de nederlandse markt openen. Dat wordt eigenlijk een heel nieuwe bedrijf en heeft niks met mijn zaken in Duitsland te maken.
Ik ben er dus druk bezig met het opzoeken van informatie mbt verzending, software, wetgeving en dat zo dingen en ben er erg blij dat dit forum bestaat. (zijn er trouwens nog meer websites met forum zoals deze hier? deze is prima maar ik lees er graag veel van verschillende bronnen)

Nou, ik heb er nu even een vraagje mbt tot verzending van pakketten. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een bedrijf dat mijn pakketten naar die klant brengt. De pakketten zijn eigenlijk minimaal 2 en maximaal 4 kg. Tracking moet erbij zijn en verzekering eigenlijk ook. Ik was eerst over aan het nadenken vanuit Duitsland te verzenden maar dat wordt te duur en ik heb de ervaring gemaakt dat er bijna 10% van de brieven en pakketten vanuit duitsland naar NL nooit worden geleverd. Erg verschrikkelijk.

Dus heb ik ervaringsberichten en dat zo dingen van nederlandse bedrijven gelezen en denk eigenlijk dat het PostNL moet worden. DPD is goedkoper maar als DPD in NL net zo werkt dan in D dan liever niet!!

Nou, PostNL is 6,50€ per pakket, vin ik duur. Een contract met een goedkoper prijs krijg je zeker pas naar 3 maanden werkenofzo en wanneer je weet hoeveel pakketten je ongeveer per maan verstuurt, toch? Daarom mijn vraag of er een service in NL bestaat waar je verzendlabels goedkoper kunt kopen als je een eigen bedrijf hebt.
In Duitsland bestaat er zoiets. Daar is een servicebedrijf die verzendlabels naar zakelijke klanten verkoopt en daarom een heel goede contract met DHL heeft omdat ze in totaal zo veel verzendlabels op jaarbasis kopen.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil zeggen.
Misschien hebben jullie gewoon beetje advies voor mij mbt verzending. Hoe zijn jullie begonnen en waar krijg je de beste tarieven als je net begint?

Groeten
Jan