Re: Klarna

31
Het is zeker kostelijke zaak. Want ook al haal ik wel bestellingen ermee binnen, het is niet veel. iDeal en PayPal zijn meestgebruikt betaalmethodes bij mij.

Re: Klarna

32
tvserieshop schreef:Ik heb inmiddels 3 maanden klarna en nog geen enkele bestelling ontvangen met klarna factuur.
Dat is niet zo gek als je 9,99 rekent per bestelling om te betalen met Klarna Factuur.

Re: Klarna

33
Dat is dan ook niet ver van de kostprijs van een klarna betaling bij een bestelbedrag van 100 euro.

Ik wil absoluut klarna niet gratis aanbieden, want het is eerder uit verplichting van de wetgever dat ik het aanbied.

Enkel grote bedragen zijn interessant voor verkoper en koper. Ik neem aan dat een koper die een gewone dvd koopt evenzeer voor iDeal kiest, maar iemand die 100 tot 200 euro uitgeeft en de zaak niet zo vertrouwt die kan wel overtuigd zijn door klarna.

Bovendien als de module een percentage kost zou accepteren ipv een vast bedrag zou ik dat toepassen, maar in dit geval moet dus de kost voorzien op eerder grote bestellingen dan kleine.

Bovendien uit ervaring van de niet doorgekomen bestellingen met klarna blijkt dat het bestelbedrag hoog ligt, maar dat de afkeuring van de bestelling gebeurd na het doorsturen naar klarna voor een krediet onderzoek.

Ik zal eens om te testen de kosten halveren naar 4,95 euro maar dan nog zal dat volgens mij weinig effect hebben.

Re: Klarna

34
Say Whut? € 9,99 voor een Klarna Factuur? Is € 2,50 niet gewoon genoeg?
Maar zie zelfs ook een bedrag van € 4,95 staan?

Zou iemand voor € 100,- bij mij bestellen zou ik zo'n € 5,- maar kwijt zijn.
Als ik €100,- of €200,- wil uitgeven aan DVD's dan ga ik zeker niet voor Klarna kiezen bij jou, maar zoek ik wel een concurrent.

Vandaar dus ook de nieuwe wetgeving, maar ja dan krijg je de discussie van wat zijn de kosten die je maakt? Bedoel je betaald ook abonnementskosten, maar bereken je die ook extreem door? Nee, eigenlijk niet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klarna

35
Natuurlijk ben je niet maar vijf euro kwijt, het abonnement is ook een kost, de tragere uitbetaling is ook een kost, de hele administratie en opvolging is ook een kost.

Re: Klarna

36
tvserieshop schreef:Natuurlijk ben je niet maar vijf euro kwijt, het abonnement is ook een kost, de tragere uitbetaling is ook een kost, de hele administratie en opvolging is ook een kost.
Natuurlijk en dat zijn kosten die je anders moet incalculeren dan achteraf zeggen ja hey klant cool dat je bij mij besteld, maar wil je betalen? €20,- extra hoor, want ja ik heb zoveel kosten daaraan en dat moet ik kunnen behappen.

Pinnen in winkels, wat voor bedrag dan ook, mag je geen extra kosten meer in rekening brengen. Wat denk je dat er gebeurt? Waarbij het kan gooien ze sommige producten in prijs omhoog.

Want hoe je dit nu zo presenteert vraag ik mij af of je wel Klarna wil aanbieden. Rembours was net zo goed geweest.

Re: Klarna

37
Ik kan geen COD zendingen doen naar Nederland met mijn contractuele partner Bpost.

Enkel PostNL biedt dit aan, en deze account manager is al langs geweest maar heeft natuurlijk enkel interesse in de volledige koek. Bovendien moet bij PostNL in belgie paketten aangemeld worden een dag op voorhand, zijn er maar enkele depots in heel belgie en kan je daar maar terecht tussen 6u en 13u00.

Andere leveranciers als DHL en ups zijn natuurlijk nog veel duurder.

Dus moest bpost COD naar nederland aanbieden dan stopte ik direct met Klarna inderdaad.

Re: Klarna

39
Zyra schreef:
tvserieshop schreef:Natuurlijk ben je niet maar vijf euro kwijt, het abonnement is ook een kost, de tragere uitbetaling is ook een kost, de hele administratie en opvolging is ook een kost.
Natuurlijk en dat zijn kosten die je anders moet incalculeren dan achteraf zeggen ja hey klant cool dat je bij mij besteld, maar wil je betalen? €20,- extra hoor, want ja ik heb zoveel kosten daaraan en dat moet ik kunnen behappen.

Pinnen in winkels, wat voor bedrag dan ook, mag je geen extra kosten meer in rekening brengen. Wat denk je dat er gebeurt? Waarbij het kan gooien ze sommige producten in prijs omhoog.

Want hoe je dit nu zo presenteert vraag ik mij af of je wel Klarna wil aanbieden. Rembours was net zo goed geweest.
Zeker waar. Ik heb dit al eens eerder geroepen maar niemand neemt het serieus. Het feit dat jij je keurig netjes aan de wet houd betekend dat jij dus deze kosten moet verwerken in je product prijs. Echter andere partijen doen dat niet en dus oneerlijke concurrentie want jij staat onderaan bij prijsvergelijkingen.

Niet dat ik nu lobby om deze rare wet er met keihard boetebeleid door je strot te laten rammen maar juist om dit los te laten. Een broek mag je ook pas de fysieke winkel mee uitnemen nadat alles betaald is en daar mag je ook niet 'op de pof' kopen. Natuurlijk staat het een fysieke winkel vrij om op rekening betalen te accepteren en zal dit zeker een USP zijn. Maar als alle fysieke winkels dit verplicht moeten doen is dus het resultaat dat de broeken duurder worden. En dat is niet eerlijk voor de mensen die direct afrekeken
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klarna

40
Je kunt het ook zo zien. Waarom zeuren dat je geen bestellingen krijgt met Klarna terwijl je kosten voor Klarna zeer hoog zijn? Dan kun je toch verwachten dat ze het dan niet met Klarna bestellen?

Gemiddeld genomen zijn de extra kosten maximaal €2,50. Daar heb ik zelf onderzoek naar gedaan bij vele webshops die Klarna aanbieden voordat ik zelf dus er een prijs aan ging hangen.
En dit bedrag blijkt dus wel te werken.

Re: Klarna

42
Als online koper betaal ik meestal vooruit omdat ik het makkelijker vind. Soms denk ik erover na om toch via acceptgiro, afterpay of klaarna te betalen. Dat zou ik doen wanneer ik bijvoorbeeld hetzelfde paar schoenen in twee maten bestel, waarvan ik een paar altijd terug stuur. Dus het aanbod van achteraf betalen trekt met name bij kleding en schoenen extra kopers, maar verhoogd ook de kosten voor retouren. (Ik had hier op het forum nog gelezen dan Zalando hieraan schuldig is :))
Wanneer je achteraf betalen aanbied omdat er klanten zijn die het niet vertrouwen, dan is er misschien ook iets mis met je winkelpresentatie.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce

Re: Klarna

43
Nou, het is niet alleen verplicht om iets in deze trend aan te bieden.
Maar ook heel veel kopers vertrouwen online bestellen nog steeds niet.

Ook zijn er veel kopers die NU iets willen bestellen, maar pas over een paar weken het geld ervoor hebben en niet kunnen wachten.
Het is dus niet altijd uit achterdochtigheid dat mensen via een achteraf betaalmethode willen betalen.

Sterker nog, ik bestel ook vaak zakelijk.
Als daar niet achteraf betaald kan worden, zoek ik gewoon een ander.
Heeft niets met het niet vertrouwen te maken, maar gewoon een manier van werken. Soort van eigen policy zeg maar.

Zo zijn veel van onze klanten ook gewoon wat voorzichtiger. We hebben veel orders per dag en iedere dag zitten er ook netjes enkele achteraf betalingen bij.
En vaak zijn het ook nog eens vaste, terugkerende klanten.

Het is voor hun een vertrouwde manier van betalen denk ik. Ze vertrouwen ons al veel langer, komen ook keer op keer terug.
En kiezen elke keer weer voor Klarna.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Klarna

44
Ik heb het al eerder gezegd maar ik lever al drie jaar op rekening aan particulieren. Gewoon met een factuur in de doos zonder after pay, klara etc. Het merendeel van de klanten betaalt toch met iDeal en PayPal vooraf maar 1 of 2 orders per dag gaan op rekening. In die drie jaar één keer echt opgelicht, klant emigreerde net na het ontvangen van mijn bestelling. 4 incasso procedures, waarvan twee inmiddels afgerond. Wel is mijn gemiddelde order grootte rond de 85 euro, dus ik heb wel tijd om 8 minuten te checken en risico's af te wegen of de klant vooraf even te bellen. daarnaast is het zaak om er wel boven op te zitten. Na de betalingstermijn een herinnering, email en SMS, stipt op tijd de eventuele aanmaning en sommatie.

Voor mij zorgt het voor veel extra orders, maar vooral lagere kosten, als iemand gewoon met internet bankieren zijn rekening betaald is dat veel goedkoper voor mij dan PayPal of iDeal. Doe dat een paar honderd keer per jaar en het loopt best op.

Re: Klarna

45
i-mobile schreef: Voor mij zorgt het voor veel extra orders, maar vooral lagere kosten, als iemand gewoon met internet bankieren zijn rekening betaald is dat veel goedkoper voor mij dan PayPal of iDeal. Doe dat een paar honderd keer per jaar en het loopt best op.
Hier ben ik het niet met je eens, tijdens de checkout is de betaling via iDEAL een belangrijk psychologisch onderdeel. Natuurlijk kan de klant altijd zijn order annuleren, maar door de betaling is er wel een drempel. Denk hier vooral aan de klanten die elders een aanbieding zien die 5 euro goedkoper is. Heeft deze klant nog niet betaald zal hij zeker de eerste order annuleren en elders opnieuw bestellen.

iDEAL is niet veel duurder dan een overschrijving, bij Sisow maar €0,45 (geen abonnementskosten) of nog veel minder via de bank wanneer je veel transacties hebt (omdat je dan wel abonnementskosten betaald. Wat zijn €0,45 bij een orderwaarde van ~€85,-

Re: Klarna

46
Dennis1 schreef:Nou, het is niet alleen verplicht om iets in deze trend aan te bieden.
Maar ook heel veel kopers vertrouwen online bestellen nog steeds niet.

...

Zo zijn veel van onze klanten ook gewoon wat voorzichtiger. We hebben veel orders per dag en iedere dag zitten er ook netjes enkele achteraf betalingen bij.
En vaak zijn het ook nog eens vaste, terugkerende klanten.
Natuurlijk zijn die er ook, maar zijn deze klanten ook voorzichtig bij een bol.com? Ik vond het niet kloppen dat mensen nu bestellen met het idee om later te betalen. Zakelijk is dit een ander verhaal...

Dennis, ik denk dat je klant ook iets anders zijn, hun bestellen een grafisch product en daar kan het wel gebeuren dat het product niet zo is als gewenst. Dus natuurlijk zijn er klanten bij die het werk eerst willen zien voordat zij betalen.

Re: Klarna

47
Daarnaast ligt het ook aan de branche waarin je werkt volgens mij.

Wij hadden in het verleden ook automatische incasso als betaalmogelijkheid.
Van de 10 orders zaten er gewoon 7 bij die het achteraf lieten storneren en zelfs enkelen die gegevens van anderen gebruikten. (waarna je dus klachten kreeg en je spullen plus geld kwijt was)

Als wij zonder check vooraf een achteraf betaalmethode zouden aanbieden in eigen beheer denk ik dat we van de 10 orders weer 7 neppers ertussen hebben zitten. :)

Nu zie ik ook hoe vaak iemand niet door de check van Klarna komt bij ons. En dat is schrikbarend hoog eigenlijk.
Niet dat dat potentiële oplichters zijn hoor. Maar er is wel iets mee aan de hand.
Vervolgens bestellen die mensen trouwens niet via een andere betaalmethode. Ze haken simpelweg af.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Klarna

48
finalwebsites schreef: Dennis, ik denk dat je klant ook iets anders zijn, hun bestellen een grafisch product en daar kan het wel gebeuren dat het product niet zo is als gewenst. Dus natuurlijk zijn er klanten bij die het werk eerst willen zien voordat zij betalen.
Dat kan ik begrijpen. Maar dat is nu juist een uitzondering op het retourbeleid.
Maatwerk. :)

Dus dat is volgens mij niet de reden dat ze voor een achteraf betaalmethode kiezen.
Juist het gemak om niet direct te hoeven betalen, maar wanneer het ze beter uitkomt is denk ik toch een belangrijker aspect dan je denkt.

Ook bij Wehkamp is er deze mogelijkheid. Juist om meer klanten te bedienen.
Daar hebben ze zelfs acties zoals "Koop nu en betaal over 6 maanden" en dat geldt dan niet alleen voor de grotere aankopen, maar op het complete assortiment.

Geloof mij maar dat daar ontzettend veel gebruik van gemaakt word.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Klarna

49
Dennis1 schreef:
Nu zie ik ook hoe vaak iemand niet door de check van Klarna komt bij ons. En dat is schrikbarend hoog eigenlijk.
Niet dat dat potentiële oplichters zijn hoor. Maar er is wel iets mee aan de hand.
Vervolgens bestellen die mensen trouwens niet via een andere betaalmethode. Ze haken simpelweg af.
Ja dat is best erg, sommige van deze klanten weten dan vaak niet hoezo het niet mogelijk is om achteraf betalen en zijn dan beledigt. Er is dus een afbreukrisico...

Re: Klarna

51
Dat lijkt me ook een kwestie van de response van Klarna juist verwerken door je webshop. Zelf bied ik AfterPay. Wordt weinig geweigerd naar mijn idee. Als er geweigerd wordt, kiezen ze meestal voor PayPal. Wat ik doe, als de transactie geweigerd wordt, krijgt de klant een pagina met uitleg en contact informatie van AfterPay voor meer informatie. Vervolgens krijgen ze enkel de betaal opties, maar dan zonder AfterPay te zien. Het alsnog afrekenen met een andere betaalmethode is dan zo laagdrempelig mogelijk. Men hoeft immers enkel dan op PayPal te klikken en afrekenen en ze gaan verder alsof de weigering nooit heeft plaatsgevonden.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Klarna

53
Dennis1 schreef:
Ook bij Wehkamp is er deze mogelijkheid. Juist om meer klanten te bedienen.
Daar hebben ze zelfs acties zoals "Koop nu en betaal over 6 maanden" en dat geldt dan niet alleen voor de grotere aankopen, maar op het complete assortiment.

Geloof mij maar dat daar ontzettend veel gebruik van gemaakt word.
Dat is gewoon een business model. Ik krijg nog steeds af en toe brieven met een tientje waardebon als ik iets op afbetaling koop. Een tamelijk onbeschaamde manier van reclame om mensen over te halen zich in de schulden te storten. Waarom nu betalen? Koop die prachtige extra dure computer die je niet kan betalen vandaag nog op afbetaling dan krijg je hier nog eens 10 euro extra!!!!! En op het moment dat mensen niet meer kunnen afbetalen gaat het bloeden pas echt beginnen met exoribtante (maar net binnen met wettelijke) rentes en boetebedragen. Nee dat noem ik geen service.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klarna

55
Mooi bedrijf of niet. Ze weten wel hoe het werkt en hoe mensen in elkaar zitten.
Daar kunnen wij nog veel van leren en dat (al dan niet in aangepaste vorm zodat je er zelf een beter gevoel bij hebt) toepassen in onze eigen bedrijfsvoering.

Het werkt, simple as that.
Is een achteraf betaalmethode (wel een hele lange periode), maar de vraag is er.

Handel is toch een vraag en aanbod spel.
De vraag is er. Diegene die aanbied verkoopt.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Klarna

56
Ach. Je kan ook buiten de afkickkliniek gratis drugs weggeven of sigaretten op het schoolplein aan kinderen geven. Zodra de verslaving er is kan je cashen. Maar netjes is het niet.... Het is leuk dat je achteraf betalen aanbied maar een zwakke doelgroep aanmoedigen maar zoveel mogelijk op de pof te kopen is gewoon vuil. Maar ik heb het dan over leningen met forse rentes he. Niet na 3 weken gewoon factureren.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Klarna

57
Bijzonder dat je nu een webwinkelier vergelijkt met een drugsdealer :)

Het is een standaard oplossing met ge-ijkte middelen.
Diegenen die het willen toepassen, doen dat. Doe je het goed, dan kan het omzetverhogend zijn.

Wil je het niet doen, om principiële redenen. Ik hou je niet tegen. Maar veroordeel / beoordeel niet diegenen die het willen toepassen.

Het is gewoon een legale en nette manier van zaken doen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Klarna

58
@Dennis,

zeker is Wehkamp een bedrijf/webwinkel waar wij veel van kunnen leren (bijvoorbeeld e-mailmarketing, echt top!)
Ik heb heb ook alleen maar over het financiële instituut (en dochter van Wehkamp of is het misschien de moeder? :))

Re: Klarna

59
Mee eens hoor.
Als bedrijfsvoering en marketing bedoel ik ook hoor.

Ze hebben echt over veel nagedacht.
Reken maar dat alles wat op de site staat (kleur, posities en nog veel meer) er niet zomaar staat.
Daar zitten meer mensen over na te denken in 1 week dan wat wij vaak in 1 jaar doen.

Wil niet zeggen dat je het 1 op 1 over moet nemen natuurlijk. Het werkt niet voor iedereen.

Maar om aan te geven dat mensen een achteraf betaalmogelijkheid op prijs stellen en sommigen zelfs als prio nummer 1 hebben staan is het een leuk voorbeeld.
Zonder Klarna zouden wij denk ik zeker klanten missen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Klarna

60
Hoezo het zo goed gaat bij Wehkamp heeft natuurlijk ook met het aantal medewerkers te maken.
Ik heb een keer de presentatie van hun analyse afdeling gevolgd de als ik mij goed herinner 20 mensen sterk is!