Re: Klarna
31Het is zeker kostelijke zaak. Want ook al haal ik wel bestellingen ermee binnen, het is niet veel. iDeal en PayPal zijn meestgebruikt betaalmethodes bij mij.
Dat is niet zo gek als je 9,99 rekent per bestelling om te betalen met Klarna Factuur.tvserieshop schreef:Ik heb inmiddels 3 maanden klarna en nog geen enkele bestelling ontvangen met klarna factuur.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Natuurlijk en dat zijn kosten die je anders moet incalculeren dan achteraf zeggen ja hey klant cool dat je bij mij besteld, maar wil je betalen? €20,- extra hoor, want ja ik heb zoveel kosten daaraan en dat moet ik kunnen behappen.tvserieshop schreef:Natuurlijk ben je niet maar vijf euro kwijt, het abonnement is ook een kost, de tragere uitbetaling is ook een kost, de hele administratie en opvolging is ook een kost.
Zeker waar. Ik heb dit al eens eerder geroepen maar niemand neemt het serieus. Het feit dat jij je keurig netjes aan de wet houd betekend dat jij dus deze kosten moet verwerken in je product prijs. Echter andere partijen doen dat niet en dus oneerlijke concurrentie want jij staat onderaan bij prijsvergelijkingen.Zyra schreef:Natuurlijk en dat zijn kosten die je anders moet incalculeren dan achteraf zeggen ja hey klant cool dat je bij mij besteld, maar wil je betalen? €20,- extra hoor, want ja ik heb zoveel kosten daaraan en dat moet ik kunnen behappen.tvserieshop schreef:Natuurlijk ben je niet maar vijf euro kwijt, het abonnement is ook een kost, de tragere uitbetaling is ook een kost, de hele administratie en opvolging is ook een kost.
Pinnen in winkels, wat voor bedrag dan ook, mag je geen extra kosten meer in rekening brengen. Wat denk je dat er gebeurt? Waarbij het kan gooien ze sommige producten in prijs omhoog.
Want hoe je dit nu zo presenteert vraag ik mij af of je wel Klarna wil aanbieden. Rembours was net zo goed geweest.
Hier ben ik het niet met je eens, tijdens de checkout is de betaling via iDEAL een belangrijk psychologisch onderdeel. Natuurlijk kan de klant altijd zijn order annuleren, maar door de betaling is er wel een drempel. Denk hier vooral aan de klanten die elders een aanbieding zien die 5 euro goedkoper is. Heeft deze klant nog niet betaald zal hij zeker de eerste order annuleren en elders opnieuw bestellen.i-mobile schreef: Voor mij zorgt het voor veel extra orders, maar vooral lagere kosten, als iemand gewoon met internet bankieren zijn rekening betaald is dat veel goedkoper voor mij dan PayPal of iDeal. Doe dat een paar honderd keer per jaar en het loopt best op.
Natuurlijk zijn die er ook, maar zijn deze klanten ook voorzichtig bij een bol.com? Ik vond het niet kloppen dat mensen nu bestellen met het idee om later te betalen. Zakelijk is dit een ander verhaal...Dennis1 schreef:Nou, het is niet alleen verplicht om iets in deze trend aan te bieden.
Maar ook heel veel kopers vertrouwen online bestellen nog steeds niet.
...
Zo zijn veel van onze klanten ook gewoon wat voorzichtiger. We hebben veel orders per dag en iedere dag zitten er ook netjes enkele achteraf betalingen bij.
En vaak zijn het ook nog eens vaste, terugkerende klanten.
Dat kan ik begrijpen. Maar dat is nu juist een uitzondering op het retourbeleid.finalwebsites schreef: Dennis, ik denk dat je klant ook iets anders zijn, hun bestellen een grafisch product en daar kan het wel gebeuren dat het product niet zo is als gewenst. Dus natuurlijk zijn er klanten bij die het werk eerst willen zien voordat zij betalen.
Ja dat is best erg, sommige van deze klanten weten dan vaak niet hoezo het niet mogelijk is om achteraf betalen en zijn dan beledigt. Er is dus een afbreukrisico...Dennis1 schreef:
Nu zie ik ook hoe vaak iemand niet door de check van Klarna komt bij ons. En dat is schrikbarend hoog eigenlijk.
Niet dat dat potentiële oplichters zijn hoor. Maar er is wel iets mee aan de hand.
Vervolgens bestellen die mensen trouwens niet via een andere betaalmethode. Ze haken simpelweg af.
Dat is gewoon een business model. Ik krijg nog steeds af en toe brieven met een tientje waardebon als ik iets op afbetaling koop. Een tamelijk onbeschaamde manier van reclame om mensen over te halen zich in de schulden te storten. Waarom nu betalen? Koop die prachtige extra dure computer die je niet kan betalen vandaag nog op afbetaling dan krijg je hier nog eens 10 euro extra!!!!! En op het moment dat mensen niet meer kunnen afbetalen gaat het bloeden pas echt beginnen met exoribtante (maar net binnen met wettelijke) rentes en boetebedragen. Nee dat noem ik geen service.Dennis1 schreef:
Ook bij Wehkamp is er deze mogelijkheid. Juist om meer klanten te bedienen.
Daar hebben ze zelfs acties zoals "Koop nu en betaal over 6 maanden" en dat geldt dan niet alleen voor de grotere aankopen, maar op het complete assortiment.
Geloof mij maar dat daar ontzettend veel gebruik van gemaakt word.