Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

1
Goedemorgen allemaal,

Sinds zaterdag is onze webshop http://www.eigendrone.nl online. De webshop biedt diverse drones en onderdelen hiervan aan.

Wij zouden het erg op prijs stellen wanneer jullie hier feedback op kunnen geven zodat wij dit kunnen verwerken!

Even een opmerking vooraf: het telefoon nummer wordt binnen 7 dagen toegevoegd. De content van de onderdelen wordt z.s.m. toegevoegd.

Ik hoor het graag!

NB: schroom je niet om kritisch te zijn!

Groeten

Ton

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

2
Het is echt weer zo'n loeigrote iPad-vriendelijke site. Binnen dat kader is hij heel mooi vind ik, maar ik zeg expres 'binnen dat kader' want ik vind dat dus echt vreselijk. Ik scroll me helemaal het leplazerus (en ik heb nog wel een 24 inch monitor).

Ik zou meteen de blauwe menubalk kleiner maken met een kleinere font en veel minder witte ruimte tussen items (in verticale richting)

Maar verder wel mooi en rustig en het oogt ook echt 'af'.

Op basis van welk platform is dit als ik vragen mag?

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

3
Ik vind bezoekers letterlijk van de website afgooien als ze cookies niet accepteren wat rigoureus. Daarbij stuur je klanten ook nog eens naar een Google search pagina met een Engelse zoekterm. Dat zou ik snel aanpassen of zelfs helemaal weghalen.

(Zelf doe ik helemaal niets met de cookiewet omdat het gewoonweg conversie en waardevolle data kost. Je moet voor jezelf bepalen of voldoen aan deze wet je prioriteit moet zijn boven een gebruiksvriendelijke website en kloppende statistieken. Zelfs Bol.com vraagt geen toestemming, dus wie zijn wij dan om het wel te doen...)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

5
Bedankt voor de snelle reactie!

Het CMS is inderdaad Opencart.

@Captain Pervert: Bedankt voor je feedback. De witte ruimtes en de grote blauwe menubalk zal ik, na overleg, aanpassen tot een wat kleinere en dus overzichtelijkere menubalk. Het is inderdaad een slag(je) te groot :) Nogmaals bedankt voor je feedback!

@Rudy: We doen met de cookies nog niks en het is inderdaad 'afstotend'. We kunnen het beter nog even zonder doen en wanneer we het wel willen gebruiken, wat minder afstotend maken. Scherp opgemerkt dat je wordt doorverwezen naar een Engelse search pagina. Dit wordt aangepast! Jij ook bedankt voor je feedback!

Wanneer er nog meer mensen zijn die feedback willen geven hoor ik het graag!

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

6
Site ziet er, zeker voor een opencart site, niet slecht uit.

Een aantal punten vallen mij wel direct op. "Like ons op Facebook" is leeg.

Kan zo snel niet zien welke betaalmethodes jullie accepteren. (Zie inmiddels in de header betalen met ideal, zelf zie ik liever een klein logo dan enkel in schrift)

Op de homepage staat de "X-Drone" als ik er op klik, zie ik in de url "X-drone%20met%20camera". Wat er op neerkomt dat jullie SEO Urls gebruiken, echter werken deze beter met een "-" ipv een spatie.

Het afrekenen is nu nog het traditionele "opencart" 6 stappen plan. Er zijn meerdere modules beschikbaar die deze stappen aanzienlijk inkorten. Wat je conversie aangaande impuls aankopen kan verhogen.

Als je op je winkelmand klikt en direct je muis beweegt, dan krijg je je winkelmand niet te zien. Duurde even voordat ik doorhad dat ik de muis stil moest houden.

Onder cadeaubonnen staat er nog "Birthday&Christmas".

Het gedeelte downloads is afgeschermd, maar wat valt er te downloaden? Een handleiding zou ik ook graag kunnen inzien zonder een account aan te hoeven maken (als daar de downloads al voor gebruikt worden).

De merken pagina ziet er qua opmaak niet heel bijzonder uit. Zou je misschien kunnen kiezen voor logo's van de merken met een klein verhaaltje erbij.

Telefoon binnenkort beschikbaar zou ik als klant niet prettig vinden ten opzichte van het bedrag wat ik voor een product zou betalen.

Bij de over ons pagina. "Eigendrone neemt GEEN €6.75 in rekening voor de verzending van je pakket." Er staat nu dat jullie geen bedrag in rekening nemen? Dat zou neerkomen dat jullie NIET betalen voor de verzending. Althans zo lees ik dit. Terwijl er verder wel steeds gemeld word dat jullie gratis verzenden. Zin zou denk ik duidelijker zijn als er "Eigendrone brengt GEEN €6.75 in rekening voor de verzending van je pakket."

Misschien zijn lang niet alle punten die ik opnoem echt storend, echter dit was wat mij opviel.

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

7
De site is inderdaad breed, iets compacter kan aangenamer zijn.

Wat me wel opviel, naast de slider heb je de categorie lijst, terwijl net daarboven al de menu balk is . Ik zou opteren om de slider over de volledige breedte te laten vertonen.

Verder een nette product pagina.

Zou ook je SEO url aanpassen, nu staat die op http://www.eigendrone.nl/X-drone%20met%20camera

Plaats '-' tussen je woorden , dan heb je http://www.eigendrone.nl/X-drone-met-camera, dat oogt mooier.

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

8
@Infinity: Bedankt voor je uitgebreide feedback!

- Like ons op Facebook zal vandaag worden ingevuld!
- De SEO naam is vervangen! dank hiervoor!
- Aan een one-step-check-out wordt gewerkt!
- De Engelse woorden worden vertaald naar het Nederlands bij 'cadeaubonnen'
- Downloads wordt aangepast
- Merken pagina moet inderdaad nog worden aangepast. Dank hiervoor!
- Over Eigendrone onder het kopje van verzenden. is aangepast! Erg scherp en bedankt!

Nogmaals bedankt voor je feedback, wanneer je nog iets opmerkt hoor ik het graag!

@Shopso: Ook bedankt voor de feedback! Ons doel bij de homepage is dat de bezoekers direct een categorie in duiken. Wanneer wij de slider over de hele breedte laten vertonen vallen de categorieën naar beneden. Daarnaast valt de slider, vind ik persoonlijk, erg goed op.
Ik vind het persoonlijk effectiever om het zo te houden.

Hoe denkt de rest hierover?

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

9
Het begin is er en ziet er fris uit. Maar nog een hoop te doen zo te zien. Belangrijkste ruimte van je site wordt nu opgevuld door die categorieën links, geen klant verwacht ze daar, ze staan er ook al boven. Creatief gedacht maar tegen de stroom in zwemmen is heel vermoeiend hoor ;-). Daaronder, grote dure ruimte voor nieuwsbrief aanmelding. Heel weinig klanten worden nog spontaan lid van een nieuwsbrief. Ik zie ruimte om te producten te sorteren terwijl er niet zoveel producten zijn, ruimte voor een verlanglijst, beoordelingen die er niet zijn, standaard knoppen om te printen, sociale media sites die we in Nederland niet gebruiken. ik zie zo snel geen goede h2, h3 tags, alt tags, handleiding, video uitleg, filmpjes, camera beelden van de drones. Bij het afrekenen vraag je klanten om de provincie in te vullen, kvk nummer, fax, allemaal extra horden op de atletiek baan in de race van conversie. Less is more.

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

10
@i-mobile: bedankt voor je tijd en de feedback!

- de categorieën aan de linker kant moeten nog een andere naam krijgen inderdaad! Persoonlijk vind ik dat deze hier wel moeten blijven om zo de bezoeker zo snel mogelijk de categorieën in te krijgen.

- De ruimte voor de nieuwsbrief wordt niet getoond op de homepage maar op de categorieën. Natuurlijk staat de webshop nog in haar kinderschoenen en kan deze ruimte in de toekomst anders worden ingevuld.

- De producten kunnen inderdaad worden gesorteerd! Natuurlijk komen er later nog meer producten bij! :)

- De standaardknoppen (printer etc. ) zullen we aanpassen! Bedankt voor je scherpheid!
- handleiding, video uitleg, filmpjes, camera beelden van de drones wordt nog toegevoed! bedankt!
- het afrekenen met provincie etc. is inderdaad conversie-dodelijk. wordt aangepast bedankt!

Kortom, bedankt voor je feedback we zullen er mee aan de slag! :)

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

11
Rudy schreef:(Zelf doe ik helemaal niets met de cookiewet omdat het gewoonweg conversie en waardevolle data kost. Je moet voor jezelf bepalen of voldoen aan deze wet je prioriteit moet zijn boven een gebruiksvriendelijke website en kloppende statistieken. Zelfs Bol.com vraagt geen toestemming, dus wie zijn wij dan om het wel te doen...)
Groot gelijk, ik doe er ook niets mee. Heb een alinea opgenomen in de Algemene Voorwaarden en op de Privacy pagina. Meer dan genoeg.

Re: Eigendrone.nl is eindelijke online! Feedback?

13
Dag Mede-forum gebruikers,

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie feedback.
Wij hebben bovenstaande feedback verwerkt:

- cookies zijn eraf
- Like ons op facebook is toegevoegd
- Logo 'betaal met IDEAL' toegevoegd,
- cadeaubonnen zijn voorlopig uitgeschakeld
- Het download gedeelte wordt aan gewerkt
- site is compacter gemaakt.
- standaard knoppen zijn eruit
- Afrekenen wordt nog aan gewerkt!

Mijn vraag nu: vind je de site compact genoeg en heb je nog meer aanvullende punten?