Advertenties op webpagina.

1
Hallo,

Zijn er adverteerders die betalen per keer dat een bezoeken een advertentie ziet, en dus niet er op klikt, bijvoorbeeld per 1000 views een paar euro ofzo.
Het kan ook door middel van een advertentie video die ik de bezoeker laat zien, dat maakt niks uit.
Ik moet een adverteerder die de mogelijkheid bied uit te betalen als de bezoeker een advertentie bekijkt, en dat ik daar ook voor betaald wordt.

Groetjes, Roel.

Re: Advertenties op webpagina.

3
henk-k schreef:Ja hoor. CPM heet dat. CPC is per click.
Ok, maar je bedoeld dan CPV toch?
Maar hiermee is mijn vraag helaas nog niet opgelost, want ik kan geen goede website vinden die dit soort advertenties aanbied, ik wil iets waarmee ik bijvoorbeeld een advertentie video kan laten zien aan de bezoeker voordat deze verder kan naar de volgende pagina.

Re: Advertenties op webpagina.

4
Roel123 schreef:Ok, maar je bedoeld dan CPV toch?
Nee het heet echt CPM. Cost per mille staat dat voor geloof ik. Kosten per 1000 paginaweergaves. Veel sites werken daarmee. O.a. TwinkleMagazine of Emerce verkopen hun advertenties voor een CPM-tarief.

Een ander voorbeeld is Google Adwords. Daar kun je standaard CPC adverteren, maar Google biedt ook mogelijkheden om advertenties via CPM in te kopen. Vaak op sites die Adsense-banners hebben geplaatst bijvoorbeeld. CPM is vrij gangbaar in de markt.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Advertenties op webpagina.

6
Wanneer je 1000 vertoningen voor een klein aantal euro's kan kopen is het misschien een idee.
Stel je voor je betaald tussen 15-25 euro voor de 1000 vertoningen op een website zoals maarktplaats.
In dit geval is je campagnebudget snel op. Dit werkt in het algemeen alleen voor branding of voor de ondersteuning van andere advertentie methodes. Als je klant maar een klein adv. budget heeft kan je hem beter een CPC advertentie aanbevelen. Wanneer het voor je eigen site is moet je wel best wat unieke pageviews hebben om zo wat te verdienen. Belangrijk is ook dat voor de campagne bepaald wordt hoe vaak de advertentie aan een bezoeker getoond wordt.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce